Antreprenori Creativitate Interviuri Tech

Logiscool: Cum construiești în doi ani în franciză o rețea de 40 de școli de programare

30 nov. 2020 5 min

Logiscool: Cum construiești în doi ani în franciză o rețea de 40 de școli de programare

Reading Time: 5 minute

O rețea de 40 de școli extinsă în franciză la nivel național a avut peste 20.000 de elevi participanți la cursurile de programare în doar doi ani. Indira Abdulvoap, general manager al Logiscool România, spune că în 2021 rețeaua se va extinde și în orașe mai mici.

Cum arată astăzi prezența Logiscool în România și cum s-a ajuns aici?

Logiscool a avut o dinamică de dezvoltare accelerată în primii doi ani de prezență în România, astfel încât astăzi putem vorbi despre o rețea de 40 de școli la nivel național și peste 20.000 de elevi care au participat la cursurile noastre de programare. De la începutul anului până acum am des­chis 5 noi sedii, în plină pandemie, fapt care ne arată că interesul pentru alfabetizarea digitală este în creștere iar oamenii, de la părinți ai elevilor noștri până la proprietarii de franciză, înțeleg direcția către care societatea se îndreaptă – tehnologizarea meseriilor, automatizări și îmbunătățirea proceselor.

Indira Abdulvoap General Manager Logiscool Romania
Indira Abdulvoap, general manager Logiscool România

Ne-am început activitatea în 2018 cu un plan în care ne propuneam să deschidem 18 centre. Realitatea ne-a dovedit în acel moment că putem mai mult, motiv pentru care în primele 18 luni ajunsesem la 29 de centre, peste planul pe care-l realizasem inițial. A fost o expansiune în forță, care ne-a dat încredere să construim mult mai repede ceea ce ne propusesem inițial. Piața ne-a arătat că există cerere pentru cursurile de programare pentru copii și adolescenți, programarea fiind un limbaj al lumii prezente și al viitorului pe care trebuie să îl stăpânească.

Ce investiții au fost realizate până acum în România?

Investim constant în dezvoltarea businessului, atât pe zona de franciză, unde am decis să continuăm expansiunea, chiar dacă anul acesta este total diferit, cât și la nivelul sediilor deja deschise. Comunicarea către părinți, prezența constantă în piață și investiția în curriculum și modul de predare reprezintă principalele direcții către care alocăm resurse. Și pentru că anul acesta ne-a forțat să schimbăm stilul de predare, investițiile ­considerabile au fost în trainingul ­celor peste 200 de instructori din țară, predarea în online necesitând tehnici și de abilități de predare diferite. Pe lângă acestea, mai analizăm și alte investiții în automatizări și în plat­forma educațională.

Ce diferențiază Logiscool de alte instituții care oferă cursuri de programare?

Folosim propria platformă de învățare, Scoolcode, și un curriculum adaptat vârstei elevilor. Instructorii noștri sunt tineri, absolvenți sau studenți la facultăți de profil, fapt care oferă o apro­piere mai facilă de elevi și încredere ridicată în modul de predare. Cursurile noastre sunt realizate astfel încât să dezvolte la elevi gândirea structurată, creativitatea și abilitățile de lucru în echipă. Tehnica de învățare este prin jocuri, curriculum dezvoltat de către o echipă internațională, în urma unui studiu aprofundat a nevoilor copiilor și adolescenților. Elevii noștri au acces la MyLogiscool, o platformă pe care o punem la dispoziție pentru a-și urmări dezvoltarea, pentru a vedea cursurile, dar și pentru a învăța suplimentar, ­dacă-și doresc. Este un mediu interactiv, antrenant, iar resursele pe care le pune la dispoziție sunt foarte valoroase.

Un alt factor diferențiator este modul de eva­luare a elevilor: ne axăm pe ­feedback pozitiv, iar elevii pot, la ­rândul lor, să evalueze instructorii. Punem accent pe feedbackul primit din partea elevilor și a părinților, îmbunătățind constant procesele pentru un sistem de învățare facil și eficient. În plus, avem o capacitate mare de adaptare și ajustare. Datorită acestei capacități, putem oferi în continuare cursuri la sediu (când se poate și unde se poate), dar și online sau în formula hibridă.

Ce feedback aveți de la elevii care urmează cursurile? Dar de la părinții acestora?

Avem mulți elevi care au fost alături de noi încă de la deschiderea primei școli, care se reînscriu la semestrele următoare și în cazul cărora putem vedea, cu adevărat, progresul pe care îl fac cu fiecare semestru parcurs. Părinții văd în participarea copiilor lor la Logiscool o plăcere, dorința de a merge la cursuri fiind inițiativa celor mici de cele mai multe ori. Totodată, de când lumea s-a mutat online, în special multe activități din sfera educațională, elevii noștri au avut un avantaj din punctul de vedere al abilităților digitale, adaptându-se mult mai ușor la școala online.

Cum se poate accesa o franciză Logi­scool, care sunt condițiile și costurile?

Cei care-și doresc să acceseze o franciză Logiscool trec prin câteva etape. O evaluare inițială, urmată apoi de un plan de business în care sunt stabilite obiectivele, timpii de atingere a acestora și pașii. Francizorii beneficiază de suportul nostru în tot acest proces. Taxa pentru o franciză Logiscool variază între 7.000 și 15.000 de euro, însă mai multe informații informații pot găsi pe site-ul nostru.

Cum v-ați adaptat noii realități ­impuse de pandemia de COVID-19?

La fel ca pentru întreaga lume, reali­tatea dată de pandemia COVID-19 a venit rapid și ne-a găsit, așa cum s-a întâmplat cu toate businessurile, fără vreun scenariu pe care să scrie „Pandemie”. Eram în mijlocul semestrului, iar decizia de a închide toate instituțiile de învățământ de azi pe azi ne-a afectat și pe noi. Ne-am ­adaptat și am mutat online, câteva mii de ­elevi pe care-i aveam la nivel național. În etapa a doua, apropiindu-ne de perioada verii, atunci când Logiscool derula tabere urbane, am decis să transformăm acest tip de activități în ateliere digitale. A fost o experiență interesantă, pentru că pentru prima dată la cursurile noastre puteau participa copiii din orașe unde nu exis­ta un centru Logiscool, chiar și din ­diaspora. Da, am avut copii români din Canada, Italia, Spania, Germania, Ucraina, Republica Moldova.

Pe toată durata suspendării cursurilor în școli, am avut peste 2.500 de elevi care au participat la cursurile și ate­lierele noastre online. Și pentru că ne lipsea interacțiunea cu elevii, ne era dificil să le cunoaștem nevoile și personalitatea, am decis să susținem ore demonstrative ­gratuite, atât pentru copiii din țară, cât și ­pentru cei din diaspora. Am realizat 300 de astfel de ore demonstrative care ­ne-au ajutat să putem ulterior realiza acea legătură între instructori și copii atât de necesară în procesul de învățare.

Ce planuri de extindere aveți pentru perioada următoare?

Remarcăm un interes crescut al pă­rinților din România pentru ­do­­meniul IT și programare, dar și al copiilor, care sunt, așa cum ne arată trendul ultimului an, cei care vin către părinți cu dorința de a parti­cipa la cursurile noastre. După ce s-au deschis scoli Logiscool în orașele mari cu peste 100.000 de locuitori, plănuim extinderea în 2021 și în orașe cu aproximativ 50.000 de locuitori, încurajați și de feedbackul primit în zone cu număr mai mic de populație, cum ar fi Alba Iulia, Deva sau ­Târgu-Jiu. Totodată, oferim ­cursurile ­noastre în școli, ca o alternativă a ­cursurilor lor de digitalizare sau ca o extindere a programei școlare, adaptată nevoilor actuale.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 348 (15 noiembrie – 15 decembrie 2020). Dacă doriți să primiți Revista Biz prin curier, abonați-vă aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: