Cât costă o masă echilibrată în familie? MAGGI aduce „revoluția echilibrului” în farfurie
Reading Time: 3 minuteO masă echilibrată pentru o familie de patru persoane costă în medie 7 euro în Uniunea Europeană, dar majoritatea familiilor dispun de doar 5–6 euro, alegând adesea proteinele și glucidele în detrimentul legumelor – surse esențiale de fibre, vitamine și minerale. MAGGI, brandul culinar cu cea mai mare acoperire la consumatori la nivel global și parte a Grupului Nestlé, face pași concreți pentru a-și îmbunătăți portofoliul, ajutând familiile să mănânce mai echilibrat fără a sacrifica gustul, comoditatea sau prețul accesibil.
Europenii mănâncă mai des decât în trecut – de la trei mese pe zi la aproximativ patru-cinci. Sandvișurile, wrap-urile și salatele sunt printre opțiunile cu cea mai rapidă creștere, potrivit studiului Mercury Plus 2025. În același timp, preferințele culinare se orientează tot mai mult către mâncarea la pachet sau acasă, preparatele moderne (cu friteuză cu aer cald) și rețetele tradiționale. Deși mesele bogate în proteine sunt în tendință, 70% dintre europeni nu consumă suficiente fibre alimentare – iar 90% dintre aceștia nu sunt conștienți de acest deficit.
„Construim un ecosistem de produse și rețete care va permite familiilor europene să pregătească mese mai bune și mai echilibrate în fiecare zi. Pe de o parte, vom evolua portofoliul nostru spre soluții complete, ușor de preparat, dar și echilibrate nutrițional, iar pe de altă parte, ne dorim ca produsele noastre să fie partenerul ideal pentru alimentele proaspete (legume, carne, pește). Gustul este foarte important în cultura noastră culinară, iar pentru a mânca mai sănătos, consumatorii au nevoie de mai mult gust în preparatele nutritive. MAGGI poate fi acel partener responsabil de gust, chiar și atunci când mâncăm o supă de legume simplă sau o salată.”
Nicoleta Tupiță, dietetician autorizat și Manager Nutriție Nestlé Europa de Sud-Est
Propunerile MAGGI pentru mese echilibrate
Produsele MAGGI se regăsesc în trei din cinci bucătării europene, iar 90% dintre punctele de vânzare au cel puțin un produs MAGGI pe raft – de la cuburi pentru supe și condimente, până la mixuri pentru rețete, supe, tăiței sau mese gata preparate. În fiecare an, marca aduce gust și echilibru nutrițional la aproximativ 1,8 miliarde de ocazii de a lua masa.
Un aliat important în sprijinul gătitului echilibrat este friteuza cu aer cald, tot mai prezentă în gospodăriile europene – aproape 30% dețin deja un astfel de aparat, iar Nestlé estimează că procentul va crește cu 50% până în 2028. MAGGI este liderul acestei tendințe, extinzând gama de produse dedicate friteuzelor în 12 țări europene și adăugând instrucțiuni speciale pe ambalajele existente pentru o gătire mai ușoară, rapidă și cu mai puțin ulei.
„Consumatorii mai tineri caută din ce în ce mai mult gusturi mai îndrăznețe din întreaga lume, bucătăria asiatică fiind liderul clar în toată Europa, cu cifre impresionante pentru preferințele tinerilor consumatori: 83% au încercat bucătăria indiană, 62% chinezească, 52% thailandeză și 50% japoneză”, potrivit Nicoleta Tupiță, dietetician autorizat și Manager Nutriție Nestlé Europa de Sud-Est.
MAGGI va continua să valorifice interesul tot mai mare pentru bucătăria asiatică, transformând categoria tăițeilor dintr-o simplă gustare într-o opțiune de masă completă, prin noi sortimente ce încurajează gătitul cu ingrediente proaspete – legume, carne, ouă.
Totodată, filosofia MAGGI pornește de la principiul că mâncarea bună începe cu ingrediente cultivate responsabil. Nestlé și-a propus ca până în 2030, 50% dintre ingredientele agricole cheie să provină de la fermieri care practică agricultura regenerativă, față de aproximativ 20% în prezent. În cazul MAGGI, 60% dintre ingredientele esențiale provin deja din agricultură regenerativă, cu obiectivul de a ajunge la 80% până în 2030. În prezent, 100% din roșiile și ceapa folosite în produsele MAGGI sunt obținute prin intermediul Programului de Aprovizionare Responsabilă Nestlé.
Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, având în portofoliu branduri precum NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat activ în proiecte ecologice și de responsabilitate socială – în ultimii patru ani, compania a plantat 110.000 de copaci, contribuind la obiectivul global de atingere a neutralității emisiilor de carbon până în 2050.
Inițiativele globale Nestlé
În 2017, compania a accelerat eforturile pentru atingerea obiectivelor sale până în 2030, prin programe precum “Nestlé for Healthier Kids”, “Nestlé needs YOUth” și “Nestlé for a Waste Free World”.
Programul „Nestlé for Healthier Kids” reunește toate acțiunile care susțin părinții și tutorii în educația nutrițională a copiilor, de la cercetare și formulare de produse până la programe educative. În România, această inițiativă se desfășoară sub umbrela „Și eu trăiesc sănătos – SETS”, lansată de Fundația PRAIS.
Prin „Nestlé needs YOUth”, compania și-a propus să sprijine 10 milioane de tineri din întreaga lume în accesul la cariere până în 2030, prin parteneriate și programe dedicate.
Prin „Nestlé for a Waste Free World”, compania își propune ca toate produsele sale să fie nu doar mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai sustenabile, cu obiectivul impact zero asupra mediului până în 2030.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz