MarComm Digital Interviuri Interviuri & Opinii Publicitate Tech

Mădălin Nitiș, MAINSTAGE | THE AGENCY: Omul digital schimbă publicitatea

30 mai 2022 5 min

Mădălin Nitiș, MAINSTAGE | THE AGENCY: Omul digital schimbă publicitatea

Reading Time: 5 minute

În februarie, MAINSTAGE | THE AGENCY, agenția de publicitate lansată de grupurile de entertainment Global Records și Untold, a anunțat introducerea în premieră în România a conceptului de Digital Human. Este o nouă resursă prin care clienții pot accelera transformarea digitală în cadrul companiilor pe care le reprezintă, spune Mădălin Nitiș, directorul general al MAINSTAGE | THE AGENCY.

Cum a început 2022 pentru MAINSTAGE | THE AGENCY și ce v-ați propus pentru acest an?

Începutul anului 2022 a fost unul foarte bun, prin continuarea activi­tăților pentru clienții existenți, dar și prin adăugarea de noi clienți în portofoliul agenției, precum Pro TV și Le Life. Deși au trecut doar câteva luni, avem deja numeroase proiecte care au fost vizibile la nivel național și care au adus rezultate clienților noștri. Obiectivele agenției MAINSTAGE pentru 2022 sunt ambițioase, atât la nivel de business, cât și pentru întreaga echipă.

Ne dorim să continuăm creșterea, să avem și în acest an campanii vizibile, cu rezultate, pentru clienții noștri. Focusul nostru rămâne pe inovație în comunicare și suntem ancorați în tren­­durile tehnologice globale. Ne dorim foarte mult să investim în membrii echipei noastre, în pregătirea lor profesională, dar și în bunăstarea lor mentală.

La MAINSTAGE avem o serie de beneficii și facilități care ne ajută să facem față cu bine stresului legat de muncă și de vremurile în care trăim. Așadar, anul acesta ne vom concentra și mai mult pe creșterea și bunăstarea echipei, cel mai important activ al agenției.

De ce considerați că acum este ­momentul prielnic pentru lansarea Digital Human?

Considerăm că astăzi este vital pentru un brand să vină cu ceva nou, pentru a-și putea păstra poziția pe piață sau chiar pentru a supraviețui. Digital ­Human se bazează pe un proiect inovator, care se adresează companiilor care se gândesc cu îndrăzneală la viitor și vor să fie diferite.

De exemplu, Wello a fost un proiect special, deoarece această nouă tehnologie, distractivă și captivantă, este folosită pentru a ajuta adolescenții și copiii să deprindă obice­iuri sănătoase, precum nutriția, sportul, alfabetizarea financiară, bunăsta­rea și multe altele.

Spuneați că ați introdus acest concept în România din dorința de a păstra o legătură mai strânsă între realitate și spațiul virtual. Puteți ­detalia mai mult?

Creăm un om digital păstrând cât mai mult posibil din atributele umane, precum vocea, mișcările corpului și expresia facială, folosind captarea mișcării și tehnologia în timp real, dar adăugând un nou strat: corpul digital. Acest corp digital nu are limite în spațiul digital, putând face orice își poate mintea imagina. Spre exemplu, crearea caracterului Wello a reprezentat o provocare pentru echipa MAINSTAGE, deoarece corpul acesteia nu era simetric din cauza membrelor robotizate, dar rezultatul a fost bun, atât din punct de vedere tehnic, cât și estetic, și a fost foarte bine primit de către publicul țintă.

Mădălin Nitiș, MAINSTAGE | THE AGENCY

Ce așteptări aveți din acest punct de vedere pentru 2022-2023?

Referitor la Digital Human, este greu să estimăm în acest moment, fiind un produs foarte nou. Însă ne dorim ca personajele digitale să urmărească modelul influencerilor reali și să ajungă să aibă comunități de milioane de următori și să genereze venituri pe măsură, inclusiv contracte de sponso­rizare cu branduri mari. Feedbackul din piață a fost foarte bun.

Avem deja cereri din partea a doi clienți noi pentru a le crea personaje digitale. Unul este pentru un brand de oraș, iar altul este pentru un business de food delivery. De asemenea, mai avem în lucru un caracter virtual care va fi un artist muzical internațional. Acesta va fi lansat anul acesta în Statele Unite.

Cum s-a născut Wello? Ce v-a inspirat?

Personajul Wello, prin intermediul platformei School of Health, aduce în premieră în lume lecții interactive în domeniul obiceiurilor sănătoase. Copiii de toate vârstele, alături de părinți sau profesori, au acces gratuit la informații actuale despre nutriție și un stil de viață sănătos. Informațiile sunt prezentate de către personajul Wello, într-o manieră adecvată fiecărei grupe de vârstă.

Platforma se poate accesa pe school.wello.ai și va fi utilizată în curând de toate școlile din România în parteneriat cu Ministerul Educației. Pe lângă lecțiile disponibile deja despre nutriție și un stil de viață sănătos, Wello va prezenta în curând copiilor cum pot să economisească pentru visurile lor, precum și ce obiceiuri sănătoase pot dobândi în domeniul financiar.

Cât timp a durat de la idee până la ­realizare?

Procesul de realizare a durat aproximativ trei luni. În prima etapă, s-a lucrat la aspectul vizual al personajului, cum va arăta exact, la aspectul feței, al corpului și al ținutei. Ulterior, s-a lucrat la sincronizarea corpului cu tehnologia. În viitor, personajul Wello va avea pe platformă și lecții în limba engleză sau lecții din diverse ramuri ce țin de obiceiuri sănătoase, cum ar fi igiena orală, educația sexuală și multe altele.

Cât de mult credeți că a influențat pandemia dezvoltarea tehnologică și digitală în România?

Ne-am gândit la acest nou concept încă din anii trecuți, dar odată cu pandemia nevoia clienților de a-și accelera transformarea digitală a devenit din ce în ce mai urgentă. Frumusețea tehnologiei și a spațiului virtual este faptul că acestea nu cunosc limite. Putem crea diferite personaje, experiențe, spații. Astfel, ne bucurăm să avem alături din ce în ce mai multe companii cu idei îndrăznețe care să ne ajute să ducem această tehnologie la un alt nivel.

Sunt clienții mai deschiși în prezent spre idei noi și disruptive?

Se simte o prudență generală în piață, mai ales din partea companiilor, de a investi în proiecte sau produse noi, dar cred că va fi compensată în curând cu o perioada de over-consumption din partea consumatorilor, care va da și mai multă încredere și companiilor să investească în marketing și comunicare, mai ales în produse digitale.

Cum ai caracteriza industria de digital din România în prezent?

Văd contextul României ca fiind unul plin de oportunități pe piața globală. Noi, ca țară, vom intra curând în rândul țărilor emergente cu mare interes din partea investitorilor străini. Am evoluat mult ca și societate în ultimii ani, mai ales din perspectiva business-ului. Numărul de startup-uri digitale crește exponențial, de la un an la altul.

Când întreb studenții în ce domeniu își doresc să activeze pe viitor, îmi răspund că în antreprenoriat, iar acest lucru spune multe despre cultura noastră recentă și despre viitor. Văd o evoluție de tip „leap frogging” pentru România, o creștere în salturi și sper să ardem cât mai multe etape, ajutați de digitalizare și de generațiile noi ce intră în câmpul muncii, care gândesc altfel, mult mai aspirațional și vizionar.

Care sunt principalele trenduri în tehnologie și digital pe care le urmați la MAINSTAGE | THE AGENCY?

La nivel de trenduri, tot ce îmi doresc este să existe o adopție locală cât mai rapidă a tot ceea ce înseamnă influența tehnologiei, a blockchain-ului și cryptocurrency, a metaverse-ului și așa mai departe. Nu este un secret că piața din România are câteodată comportament de leap frogging în ceea ce înseamnă adoptarea tehnologiei, dar este foarte important ca în piața de advertising să existe încredere și din partea clienților. Agențiile vor propune cu siguranță proiecte mai disruptive, dar depinde de clienți atunci când vorbim despre decizia finală de a le implementa. 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 363 (17 mai – 15 iunie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: