BizRemote by certSIGN Interviuri PR

Mara Eliza Barza, Sunday PR: „Antreprenoriatul te determină să găsești soluții”

3 sept. 2021 4 min

Mara Eliza Barza, Sunday PR: „Antreprenoriatul te determină să găsești soluții”

Reading Time: 4 minute

Mara Eliza Barza, antreprenoare, specialistă în comunicare și PR, fondatoare SundayPR ne-a vorbit despre impactul pandemiei asupra industriei de PR din România și despre provocările cu care s-a confruntat ca antreprenoare în domeniul relațiilor publice în perioada crizei de sănătate publică.

Din punct de vedere business, cum a fost perioada de pandemie pentru tine ca antreprenoare în domeniul relațiilor publice? Cum s-a adaptat Sunday PR?

Perioada de pandemie a venit cu încercări pe toate planurile, însă și cu oportunități și lucruri bune chiar și în business. Distanțarea fizică mai degrabă m-a apropiat și mai mult de clienți și colaboratori, relațiile au devenit mai puternice întrucât am încercat să ne susținem reciproc și să ne fim aproape.

În general antreprenoriatul te determină să găsești soluții, să ieși din zona de confort și să te adaptezi constant. În pandemie, această abilitate m-a ajutat să văd partea bună a situației. Împreună cu echipele clienților din portofoliul SundayPR am adaptat strategiile de Comunicare și PR, am gândit campanii noi și am continuat să comunicăm, poate chiar mai intens ca altădată.

Mă bucur că în această perioadă companiile au înțeles că una dintre cele mai bune decizii este să investească în PR, Branding și Marketing. Ca urmare a rezultatelor obținute de-a lungul timpului pentru clienții agenției boutique SundayPR, dar și în această perioadă de pandemie, am reușit să atrag noi clienți în portofoliu.

Care sunt planurile pe care le ai pentru următoarea perioadă de timp ca antreprenoare în domeniul comunicării?

Mi-am început cariera de PR în televiziune și am continuat în mod independent în industria Comunicării și Relațiilor Publice, luând calea antreprenoriatului. În cadrul proiectului personal SundayPR am dezvoltat un portofoliu de clienți din diferite industrii: ecommerce, fashion, beauty, high-tech, sănătate, sport, travel, home&deco, piese de teatru, artiști, antreprenori și specialiști în diferite domenii. Așadar, experiența mea în PR este una diversificată. Mi-am propus să continui să dezvolt un portofoliu diversificat.

Însă, unul dintre obiectivele mele pentru perioada următoare este realizarea de strategii de Brand Building și campanii de PR pentru branduri din ecommerce care promovează sustenabilitatea, precum cele de design interior, exterior și de produs, un domeniu care mă pasionează în mod personal.

Cum ai descrie industria de PR din România din acest moment? Care a fost impactul pandemiei asupra industriei de PR din România? Ce crezi că urmează, după pandemie, pentru industria de comunicare din România?  

În plină dezvoltare, din ce în ce mai competitivă, dornică să țină pasul cu tendințele din străinătate și chiar să inoveze.

Industria de PR a devenit mult mai apreciată, a crescut în această perioadă și este în continuă creștere întrucât companiile au înțeles că este necesar să investească în imagine, în creșterea notorietății brandului pentru a ajunge la publicul țintă, dar și în creșterea credibilității brandului pentru a-și păstra clienții.

Ne poți spune câteva cuvinte despre principalele tendințe din comunicare și PR?

Trendurile în Comunicare și PR pun accent pe acțiuni prin care se încurajează inovația, creativitatea și sustenabilitatea. Autenticitatea va fi cheia comunicării de succes în toate mediile. Trăim perioada filtrelor în social media, dar acestea vor fi folosite mai mult pentru divertisment. Vom aprecia mai mult un conținut natural, sincer, care să aducă plus valoare publicului.

În privința comunicării digitale, aceasta va fi cât mai personalizată, astfel încât să fie relevantă și de interes pentru public. În acest sens se pot folosi diferite tool-uri bazate pe automatizare și inteligență artificială.

Colaborările cu influenceri, fie că sunt vedete de televiziune, actori, cântăreți, creatori de conținut în social media, vor continua să ajute brandurile să ajungă la audiențele targetate și să realizeze conversii, dar modul în care se comunică trebuie să fie original și în același timp firesc. Pentru rezultate optime, inflencerii trebuie aleși astfel încât să se potrivescă brandului și comunității căreia i se adresează brandul.

Mara Eliza Barza SundayPR 1

Conceptul de remote work devine tot mai popular în perioada de pandemie și specialiștii în resurse umane estimează că acesta va rămâne un trend și după perioada de pandemie. Tu ești implicată și în startup-ul Remote Stories, care promovează de multă vreme beneficiile conceptului de remote work. Ce ar trebui să știe angajații despre beneficiile și provocările remote work? Dar companiile?  

Eu lucrez remote din 2014, acesta fiind stilul de muncă care mi se potrivește cel mai bine. Bineînțeles, mă ajută și domeniul în care activez. Am nevoie doar de telefon, laptop și internet, în rest pot lucra de oriunde. Înainte de pandemie, modelul de muncă remote începuse să crească și în România odată cu apariția joburilor în mediul digital, însă cu pași mărunți. Odată cu pandemia, la nivel global s-a trecut la modelul de muncă remote. În perioada aceasta oamenii au putut testa doar o parte a conceptului remote work, respectiv work from home (munca de acasă). Mai este o parte muncii remote, chiar și mai frumoasă J, respectiv munca remote de oriunde (remote work from anywhere).

În cadrul startup-ului Remote Stories (pe care l-am lansat în septembrie 2019, înainte de pandemie), eu și colega mea, Amalia Ștefan (antreprenoare, specialistă în tehnologie și business consultancy), ne focusăm pe promovarea modelului de muncă remote de oriunde. Munca viitorului va fi cea remote sau hybrid, iar pandemia a atras atenția acestui model de muncă și a accelerat acest trend la nivel mondial.

Beneficiile sunt multiple atât pentru anjagați și freelanceri, cât și pentru companii, dar și pentru mediul înconjurător și economie. Munca remote ne ajută să ne echilibrăm viața și să alocăm timp și energie pentru starea noastră generală de wellbeing. Ceea ce poate fi și o provocare întrucât ne scoate din zona de confort. Din perspectiva companiilor, o provocare poate fi dezvoltarea unei strategii sustenabile de business.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: