Interviuri Companii

Marian Gogu, General Manager KFC România: Un business mereu implicat

26 apr. 2022 3 min

Marian Gogu, General Manager KFC România: Un business mereu implicat

Reading Time: 3 minute

A început ca manager de tură în primul restaurant KFC din România, iar astăzi Marian Gogu este General Manager al KFC România. Am aflat de la el cum a îmbrățișat compania provocările digitalizării și ce impact are businessul KFC la nivel local.

Ați pornit ca angajat într-un restaurant și ați ajuns General ­Manager. Cum a fost acest drum?

Am început să lucrez în cadrul KFC în noiembrie 1998, iar parcursul meu profesional în companie a fost mereu o provocare: de la manager de tură în primul restaurant KFC deschis în România, am devenit, pe rând, director de restaurant, Area ­Manager, director de operațiuni, iar din noiembrie 2012 sunt director general al KFC România.

Drumul a fost mai mult decât palpitant, cu puține clipe de respiro, presărat cu deschideri de restaurante și formarea unor echipe noi, precum și consolidarea relației de muncă cu colegii existenți. Este într-adevăr o muncă de echipă plină de provocări, dar care generează destul de multă adrenalină, astfel încât să creeze dependență. Pe scurt, a fost greu, dar distractiv!

Cei doi ani de pandemie au schimbat multe. Cum s-a produs digitalizarea la KFC?

KFC este un brand care are în ADN o componentă puternică de digitalizare și tehnologie, făcând de-a lungul timpului demersuri importante în acest sens. Pandemia, însă, ne-a forțat să accelerăm planurile și astfel, în septembrie 2020, KFC România a lansat platforma proprie de comenzi online. Astfel, clienții au la dispoziție trei variante pentru a-și comanda acasă produsele KFC pre­ferate: site-ul propriu delivery.kfc.ro, serviciul de call center și platformele partenere de comenzi online, atât în București, cât și în țară. În 2020, am început introducerea de ­kiosk-uri digitale în restaurantele KFC.

În medie, 9 din 10 comenzi sunt realizate în restaurante prin intermediul kiosk-urilor, astfel că, astăzi, am reușit să extindem acest sistem în 23 de restaurante din București, în urma feedbackului pozitiv obținut de la consumatori. În contextul socio-sanitar, am lansat un kiosk 100% touchless – care nu necesită atingerea ecranului, practic o nouă modalitate prin care prioritizăm siguranța clienților și angajaților, în completarea măsurilor de sanitarizare deja adoptate la nivelul companiei. În prezent avem 206 fețe de kiosk-uri, dintre care 15 kiosk-uri touchless, în 62 de restaurante din toată țara.

La finalul anului trecut, am introdus și serviciul KFC Click & Collect, care le permite consumatorilor să plaseze o comandă de oriunde și oricând, iar ulterior să o preia din cel mai apropiat restaurant, în intervalul orar dorit.

Care sunt produsele KFC preferate de români?

La nivel de produse, le avem, cu siguranță, pe cele iconice care vor fi mereu în alegerile și preferințele fanilor noștri – Crispy Strips și Hot Wings, dar și diverse tipuri de Bucket, precum și tradiționala ofertă CEVA. De asemenea, celebrul sos cu usturoi Glenn, iar ca noutăți care au performat foarte bine putem aminti lansarea Strips Nepicanți în meniu, precum și inovațiile de produs Star Wrap sau Double Down.

Cum susțineți economia locală? Ce furnizori locali aveți?

Peste 70% dintre alimentele și ingredientele folosite provin de pe piața din România, inclusiv categorii importante precum carne, brânză și legume. Pentru KFC, furnizorii principali de carne de pui sunt Agrisol Internațional RO SRL, Agricola International SA, Safir SRL, Aaylex Prod SA și Bona Avis SRL, iar logistica este asigurată de Havi (România).

Pe lângă susținerea economiei locale, avem și demersurile privind activitățile de reciclare și grija pentru comunități prin proiecte sociale. La KFC, toate ambalajele pe bază de hârtie și carton sunt obținute din păduri gestionate în mod responsabil și/sau din surse reciclate. Reciclăm tot mai mult plastic și carton din unitățile noastre. De asemenea, reciclăm uleiul uzat. În 2019, am înlocuit paiele din plastic cu paie din hârtie produse din păduri administrate în mod sustenabil, în toate restaurantele KFC, iar în 2021 am înlocuit paletinele de amestecat (cafea / ceai) și tacâmurile din plastic cu ustensile din lemn.

Avem parteneriate de tradiție cu organizații precum Sos Satele Copiilor (donăm anual 1 leu din fiecare Hot Bucket vândut) și World Vision România. Programul Harvest este o inițiativă de responsabilitate socială, implementată la nivel global, care are misiunea de a combate risipa alimentară și de a sprijini organizațiile nonguvernamentale, la nivel local. Din 2017 până în prezent, peste 35 de restaurante KFC sunt implicate în acest program, la nivel național.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 362 (18 aprilie – 16 mai 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: