MasterCard trece la plati biometrice

MasterCard a lansat serviciul MasterCard Identity Check, o nouă gamă de soluții tehnice, prin care va fi eliminată necesitatea memorării parolei la plata cumpărăturilor online. Setul de soluții va include plăți biometrice, în prezent aflate în teste în țări din Europa și Statele Unite, prin intermediul cărora cumpărătorii își pot valida identitatea și realiza o plată printr-o simplă atingere a scanner-ului de amprentă al smartphone-ului sau clipind înspre camera foto a acestuia.

Noua generație de metode de autentificare vine ca urmare a unui studiu global realizat de MasterCard, din care a rezultat că unul din trei consumatori a abandonat coșul electronic de cumpărături pentru că nu și-a putut aminti parola contului personal.

Metodele de autentificare existente pot devia cumpărătorii de pe pagina unui comerciant pentru a introduce parola. Acest pas final într-o tranzacție online poate dura și poate rezulta în refuzarea plății, în cazul în care utilizatorul de card nu își amintește parola. MasterCard Identity Check va utiliza tehnologii precum SMS-uri cu parole unice sau funcționalități biometrice pentru identificarea utilizatorului și îmbunătățirea experienței la plată.

“Parolele sunt greu de reținut și irosesc timp prețios. Astăzi, oamenii pot realiza cumpărături prin intermediul a diverse dispozitive și se așteaptă ca cele mai noi tehnologii să simplifice și să securizeze tranzacțiile. Identity Check oferă exact acest lucru”, a declarat Ajay Bhalla, președintele Enterprise Security Solutions în cadrul MasterCard.

“Fiecare secundă alături de un consumator contează și costă. Nimeni nu știe mai bine acest lucru decât comercianții”, a adaugat Bhalla.

Recunoscută drept o metodă de autentificare prin mai mulți factori, Identity Check funcționează și cu smartphone-ulconsumatorului, îndeplinind viziunea de a trece de la ceva ce doar cunoaștem (parole), la ceva ce deținem (telefonul mobil) și la cine suntem (funcționalități biometrice). Sute de posesori de carduri din Olanda au început utilizarea plăților biometrice luna trecută, iar un test similar este în derulare, în Statele Unite.

Pe lângă beneficiile aduse consumatorilor, unul dintre obiectivele MasterCard Identity Check este să ajute la creșterea vânzărilor comercianților prin reducerea abandonurilor coșului de cumpărături online. Serviciul va deveni disponibil în prima fază instituțiilor financiare din SUA până la jumătatea anului 2016, urmând să fie implementatla nivel global în 2017. Prima fază va defini regulile de sistem pentru a asigura cea mai eficientă experiență de autentificare pentru posesorii de carduri, comercianți și emitenți. Aceasta include implementarea unor instrumente simplificate de validare, precum coduri utilizabile o singură dată, expediate posesorului de card prin SMS. MasterCard consideră plățile biometrice drept viitorul autentificărilor online.

Resetezi si ratezi oferta

Potrivit studiului MasterCard privind atitudinea consumatorilor față de parole (MasterCard Consumer Atittude Towards Passwords), 53% dintre cumpărători uită parole importante cel puțin o dată pe săptămână, irosind mai mult de 10 minute cu resetarea contului. Ca urmare, mai mult de o treime dintre oameni renunță la o comandă online înainte de finalizarea acesteia, în timp ce 6 din 10 afirmă că recuperarea parolei a dus la ratarea unei oferte disponibile pe o durată limitată, precum achiziția de bilete la un concert.

Peste jumătate din respondenți ar prefera ca parolele să fie înlocuitecu ceva mai convenabil. În medie, aceștia trebuie să introducă parole de opt ori pe zi, pentru mai mult de 10 conturi online sau aplicații diferite pe care le utilizează în mod frecvent în fiecare săptămână. Mai mult de una din cinci persoane utilizează aceeași parolă pentru toate conturile deținute, în timp ce 58% dintre respondenți utilizează numai câteva versiuni ușor diferite ale aceleiași parole – în ciuda avertismentelor că în acest fel se supun la riscuri mai mari de fraudă.

Sondajul, efectuat pe aproximativ 10.000 de consumatori din publicul general în perioada 13 – 21 august 2015, în 17 piețe din jurul lumii, a fost realizat de Norstat. Eșantionul total are o marjă de eroare de +/-0,80%, pentru un interval de încredere de 95%.