Analize

Măști inspirate din personalitatea creatoarei de modă Silvia Șerban

Reading Time: 3 minute

”Nu fac haine în tendinte, creez tendințe care vor deveni haine pe scenele lumii”, este motto-ul după care își ghidează activitatea creatorea de modă Silvia Șerban. Cum a prins-o criza cauzată de pandemie? Cu ceva contracte mari semnate la începutul anului, ceea ce a poziționat-o printre cei care au avut de lucru în această perioadă, dar nu fără provocări. Deoarece externalizează producția de serie, a avut dificultăți pentru că atelierele cu care lucra își opreau activitatea de la o zi la altă din motive de siguranță. A trebuit astfel să caute alte variante, nu a fost ușor, iar prin martie și aprilie plimbam baloții cu materiale pe capota mașinii pentru că la transport marfă nu a avut noroc! A reușit să livrez comenzile, dar ca urmare a efectului de domino, a avut și clienți care au renunțat pe parcursul derulării contractelor la cantitățile agreate initial, însă chiar și așa se declară foarte recunoscătoare deoarece a auzit în piață și situații mai grave cu contracte total oprite și neachitate. 

Silvia Șerban

”Problema mai gravă a fost cu un nou brand pe care l-am lansat la sfârșitul lui 2019 și care era deja pe creștere, cu un punct de vânzare într-un mall și un alt spațiu aflat în amenajare la începutul lui martie. Vânzările au fost extrem de mici și de câteva zile organizez întâlniri cu clientele fidele care au început să întrebe despre nouă colecție”, povestește designerul.

Producția de măști

În tot acest context al pieței, cu vânzări în declin și incertitudine a contractelor, Silvia Șerban a început și producția de măști. Și nu orice fel de măști, ci unele cu personalitate, la fel ca hainele pe care ea le produce de mai bine de treizeci de ani. ”CONTEZ PE(NTRU) TINE” sau ”NO SOY VIRAL, SOY SOCIAL ” sunt două dintre textele inscripționate pe măștile produse în atelierul Silviei Șerban.

Măștile, pe care le comercializează acum prin intermediul social media și al showroom-ului, sunt realizate 100% din bumbac, importat din câteva țări europene, și sunt inscripționate prin metode rezistente la spălări și călcări repetate. Unele texte inscripționate îi aparțin, create în timpul izolării ca manifest la opiniile care încă circulă sau ca răspuns personal la faptul că suntem intercontectati, depindem unii de ceilalți.

În toată această perioadă s-a documentat intens despre materiale nețesute specifice produselor folosite în contactul direct cu pielea, precum și în legătură cu diverse tratamente care li se aplică măștilor pentru a deveni cât mai sigure la viruși și bacterii. A preocupat-o însă și aspectul ergonomic, a căutat forme care să fie comode la purtat. ”Trebuie să recunosc, chiar dacă fac aceste măști, nu sunt prea fericită să le port. Chiar dacă sunt prevăzute cu spații în care se pot adaugă straturi de materiale pentru a mări protecția, nu suntem noi, oamenii, prevăzuți cu capacitatea de a avea căile respiratorii acoperite timp îndelungat”, spune designerul. Iar pentru când nu vom mai fi obligați să purtăm măști, a atașat de acestea gulere sau eșarfe ce pot fi detașate și purtate separat, astfel încât masca să rămână o amintire. 

Loredana Sandulescu

Recent Posts

A doua ediție a Festivalului Suflet de România ne aduce aproape de tot ce ne face bine, pe Domeniul Regal de la Săvârșin

Sâmbătă și duminică, pe Domeniul Regal de la Săvârșin, are loc a doua ediție a festivalului Suflet de România, evenimentul…

o zi ago

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

2 zile ago

Statistică Eurostat: România are prețuri mai mici pentru energie

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici…

2 zile ago

Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara discuțiilor publice privind tranziția energetică. Ele au nevoie de sprijin mai mare…

2 zile ago

AQUILA a finalizat preluarea Parmafood. A doua achiziție din acest an

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România…

2 zile ago

Internet pentru zonele rurale prin PNRR. Proiect de 94 de milioane de euro

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a publicat vineri, 26 aprilie, Ghidul solicitantului pentru Investiția 11 din Componenta 7 –…

2 zile ago