McDonald’s România: Când visurile prind aripi 

26 aug. 2025 3 min

McDonald’s România: Când visurile prind aripi 

Reading Time: 3 minute

McDonald’s face un pas curajos dincolo de zona obișnuită de CSR și investește în tineri talentați, prin Grant My Passion, un proiect pilot care ajută tinerii să își transforme visurile și pasiunile în proiecte concrete.  

În parteneriat cu asociația The Social Incubator, McDonald’s în România a lansat un proiect pilot prin care își propune să sprijine o serie de tineri talentați să își vadă visul cu ochii. Concret, compania investește peste 50.000 de euro și oferă sprijin personalizat adolescenților care pot schimba în bine viața comunităților. Grant My Passion este adresat tinerilor între 17 și 19 ani și oferă finanțare și mentorat pentru dezvoltarea unor proiecte din patru arii cheie: antreprenoriat, educație, talent și sustenabilitate/comunitate.  

Fiecare direcție a fost susținută financiar de către McDonald’s în România, cu granturi între 600 și  
3.000 de euro per proiect, iar din partea specialiștilor de la The Social Incubator a beneficiat de consiliere  
și ghidaj. 

Procesul de selecție, riguros și transparent, a fost structurat în jurul a trei criterii: creativitate, impact și fezabilitate. Aplicanții au beneficiat de ateliere și webinarii de pregătire, iar interesul a fost remarcabil: 351 de proiecte au fost înscrise, dintre care cele mai multe s-au orientat spre zona de antreprenoriat – 179. 

O platformă care vine în întâmpinarea nevoilor tinerilor 

Mai mult decât o competiție de idei, Grant My Passion a fost pentru mulți tineri prima experiență de tip incubator. Dincolo de o profundă nevoie de validare, potrivită pentru vârsta participanților, mulți recunosc că aveau nevoie de resurse concrete pentru a face primul pas. 

Albert, unul dintre câștigătorii YoungStart Grant, este activ implicat în proiecte educaționale dedicate tinerilor. Grant My Passion a apărut la fix. „A fost o validare că ideea mea contează. Vreau să demonstrez că putem crea inițiative valoroase pentru tinerii pasionați de tehnologie din toată țara”, spune Albert.  

Pentru Maya, Education Grant a însemnat combustibilul necesar pentru a continua. „Mi-am dorit sprijin ca să pot duce mai departe ce iubesc să fac. Acum pot organiza ateliere și să ofer altora șansa de a descoperi lumea tehnologiei. Vreau să continui proiectul pe termen lung, să colaborez cu școli sau alți pasionați și să ajung în cât mai multe comunități.” 

O altă câștigătoare din aria Educație este Sonia: „Unul dintre planurile mele imediate este să continui să particip la evenimente educaționale, tabere și workshopuri, unde să învăț de la cei mai buni și să îmi construiesc relații valoroase în domeniu”. 

Iar în zona impactului social, BetterWorld Grant a oferit cadrul ideal pentru inițiative de suflet. Iasmina, una dintre câștigătoare, a mărturisit: „Grantul a venit exact când aveam nevoie de un impuls, o modalitate de a ocoli obstacolele birocratice și de a face ceva concret. Pentru că un oraș bun se vede și după cum îngrijește cele mai vulnerabile ființe”. 

Nu în ultimul rând, Timotei, aflat pe lista celor care au obținut un Talent Grant. Când a aflat că a câștigat grantul, mărturisește că a simțit o recunoștință uriașă. „A fost acel sentiment rar când simți că cineva chiar te-a văzut, chiar a crezut în tine”, a povestit tânărul. 

Investiție pe termen lung în tineri și educație 

Programul a reușit să ajungă la peste 1.000 de elevi prin 20 de ateliere desfășurate în licee din București, Ilfov, Prahova și Dolj, la care s-au adăugat șase webinarii online deschise tinerilor din întreaga țară. Dincolo de cifre, însă esența programului constă în mesajul transmis: visurile tinerilor merită nu doar încurajate, ci și sprijinite concret. McDonald’s în România, împreună cu partenerii săi, a creat un mecanism care depășește paradigma clasică de CSR și se transformă într-o platformă de dezvoltare sustenabilă a tinerilor. 

O cultură organizațională orientată spre viitor 

Pentru McDonald’s în România, implicarea în educație și comunitate nu este o noutate. Cu peste 7.000 de angajați și o prezență activă în 33 de orașe din țară, compania continuă să investească în proiecte care se adresează direct nevoilor societății, de la sănătate și formare profesională până la programe de integrare și sprijin emoțional prin Fundația pentru Copii Ronald McDonald. Grant My Passion confirmă direcția strategică a brandului: aceea de a investi în viitorul tinerelor generații, prin instrumente care îmbină eficiența cu responsabilitatea socială. Asociația The Social Incubator este o organizație nonguvernamentală dedicată sprijinirii tinerilor din medii vulnerabile, în special celor care au părăsit sau urmează să părăsească sistemul de protecție socială. Misiunea sa este de a oferi sprijin personalizat prin programe de integrare socială și profesională, cu scopul de a le asigura un viitor stabil și independent.  

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 396 (1 – 31 august 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: