Marketing

Moare PR-ul inteles ca Press Release

17 mart. 2011 2 min

Moare PR-ul inteles ca Press Release

Reading Time: 2 minute

<p> <strong>Alina Damaschin este CEO al Rogalski Grigoriu</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Moare sau nu PR-ul?</strong><br /> PR-ul nu moare, dar o data cu transformarea mediei si fragmentarea ei intr-o multime de canale, perspective si cu transparenta in comunicare impusa de webul 2.0, mor (sau ar trebui sa moara) anumite tactici traditionale de PR: mesaje generate intr-o singura directie, comunicate ce tin cont exclusiv de presa, intr-o anumita tonalitate rigida si terna, cantitatea in detrimentul calitatii. Moare PR-ul inteles ca Press Release si redevine "Public" Relations. Iar Public Relations se adapteaza pentru ca sa raspunda unui consumator mai sofisticat, cu acces nu doar la cateva publicatii de presa, statii tv sau radio, dar si la o multime de voci din viata reala sau din online in care au incredere si care ii influenteaza mai mult decat oricand gandirea si decizia.   </p> <p>  </p> <p> <strong>Cum crezi ca se va reinventa PR-ul in urmatorii cinci ani?</strong><br /> Va folosi la maxim oportunitatile aduse de social web, se va reinventa din punct de vedere structural-functional si va monetiza noi modele de comunicare. Modelarea perceptiilor si influenta in 5 ani va presupune si o empatie mai mare cu consumatorii, o intelegere a modului in care retelele de influenta sunt structurate si cine sunt persoanele cheie din diferitele comunitati. Astfel va intelege care sunt problemele relevante ale unei organizatii si va avea o opinie si in strategii mai complexe de marketing. In plus, in functie de comunitatile in care va comunica, vom vorbi probabil si de o specializare a PR-ului.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care a fost cea mai importanta lectie pe care ai invatat-o, ca om de PR, in ultimii doi ani?</strong><br /> Cred ca in timp de criza este mai dificil sa vorbesti despre relatii profesionale "la bine si la greu". De fapt "la greu" s-au conturat relatiile de adevarat parteneriat, cu rezultate durabile.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum a inceput anul 2011, pentru Rogalski Grigoriu?</strong><br /> Efervescent si pozitiv. Am reusit sa castigam trei clienti de la inceputul anului cu proiecte care se contureaza frumos si avem in pregatire alte campanii despre care vom vorbi in timpul anului. In acelasi timp responsabil, ne stabilim si evaluam indicatori de succes in fiecare campanie.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum te astepti sa evolueze lucrurile, anul acesta, in industria de PR?</strong><br /> Va fi in continuare o oglinda a evolutiei clientilor. Din ce in ce mai multi clienti si-au stabilit obiective de PR pentru campanii de marketing, altii comunica doar prin PR sau aleg PR-ul ca "locomotiva" a intregii comunicari. Va vorbi mai mult despre idei de comunicare, reprezentate catre consumatori preponderent cu sprijinul mediei traditionale, dar va incerca sa gaseasca si acele modele de implicare sociala care sa isi dovedeasca relevanta si eficienta. Probabil in acest sens vor aparea si instrumente de masurare calitativa a campaniilor de comunicare.<br />  </p> <p> <strong>Rogalski Grigoriu</strong><br /> Cifra de afaceri (2009): 804.366 EUR<br /> Cifra de afaceri (2010): 775.414 EUR</p> <p>  </p> <p> ***</p> <p> <strong>PROMO</strong><br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/”>PR AND THE WEB</a>. Forum despre PR2.0 si comunicare digitala<br /> <a href=”http://www.bizforum.ro/management360/”>MANAGEMENT360. </a>Conferinta despre strategii si eficienta in management<br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/topsocialbrands/”>TOP SOCIAL BRANDS.</a> Strategiile de social media ale marilor branduri</p> <p> <br /> <br />  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: