fbpx
Analize

Moda a iesit in strada

13/03/2012

author:

Moda a iesit in strada

<p> <strong>Gucci, Moschino, Burberry, Armani. Inainte, aceste marci puteau fi gasite doar in marile capitale ale modei. Mai nou, si-au deschis magazine si la Bucuresti, in locatii stradale. </strong></p> <p>  </p> <p> Criza a resetat multe dintre planurile de dezvoltare ale marilor case de moda din intreaga lume. Dupa ani de crestere si de consum (aproape) iresponsabil, brandurile s-au trezit intr-o mare de incertitudini, de recesiune si de restrangere a consumului. Evident, cei bogati au cumparat in continuare produse de lux, dar nu la cotele la care cumparau inainte. Casele de renume si intreaga industrie de fashion traiesc intr-o lume noua si trebuie sa faca fata unor noi provocari: extinderi catre consumatori din tari emergente, produse mai accesibile, tintirea tinerilor sau explorarea digitala.</p> <p>  </p> <p> Toate aceste provocari trebuie sa fie insotite neaparat de sentimentul de exclusivitate, care face ca oamenii sa scoata bani din buzunar si sa plateasca pentru lux. Vestile bune pentru industria luxului nu au intarziat sa apara, intrucat brandurile au stiut sa treaca si de recesiunea aceasta, asa cum au stiut si la precedentele. Insa au facut fata si pentru ca numarul indivizilor cu venituri extreme (cei pentru care o geanta de 8.000 de dolari este un chilipir) continua sa creasca, mai ales in Asia. Compania de consultant Bain & Co. a estimat o crestere a vanzarilor de lux anul trecut cu 8%, la 185 de miliarde de euro. Fiecare casa vrea sa obtina o felie cat mai mare din aceasta suma, asa ca au inceput sa se extinda catre pietele emergente.</p> <p>  </p> <p> Primele vizate: China, Coreea de Sud, Brazilia, Arabia Saudita, Mongolia. Dar s-au uitat si mai la estul Europei si au atacat si piata de la Bucuresti. Louis Vuitton a fost cel care a dat tonul inainte de inceperea crizei in Romania, cand a devenit prima casa de lux care deschidea direct un magazine pe piata locala. Aproape patru ani mai tarziu, magazinul de la JW Marriott este inca acolo, aduce in continuare colectiile de la Paris si ii merge indeajuns de bine. In 2010, potrivit datelor de la Ministerul de Finante, cifra de afaceri a Louis Vuitton Romania a fost de 19,8 milioane de lei (peste 4 milioane si jumatate de euro).</p> <p>  </p> <p> <strong>SOSEAUA – ARTERA DE LUX</strong></p> <p> Multa vreme, producatorii de lux nu au vrut sa intre in Romania pentru ca nu era o piata pregatita. Apoi au venit in vizita si au spus ca nu au unde sa deschida magazine, pentru ca pe Calea Victoriei nu pot coexista in acelasi loc un magazin de lux si o covrigarie. Criza a resetat planurile initiale si, dupa doi ani de recesiune si asteptare, 2009 si 2010, casele de moda au reluat asaltul pe Romania si au inceput sa deschida magazine. Astfel ca acum pe Calea Victoriei s-au reunit Emporio Armani, Gucci, La Perla sau Paul & Shark.</p> <p>  </p> <p> Cel care a redesenat harta magazinelor de lux de pe Victoriei prin deschidere de butic monobrand este Armani, care a inaugurat in 2010 primul spatiu de la noi. A urmat anul trecut Gucci, care a preferat sa aleaga tot Calea Victoriei pentru deschiderea primului sau magazin. Valentino a inaugurat in decembrie primul flagship store din Romania in galleria comerciala The Grand, din hotelul JW Marriott. Magazinul are o suprafata de peste 250 de metri patrati, fiind investitia unui antreprenor roman. The Grand a reusit sa atraga in ultimii ani o serie de branduri de lux precum Bang & Olufsen, Alfred Dunhill, Rolex, Davidoff, Ermanno Scervino.</p> <p>  </p> <p> Romanita Iovan incearca pentru a doua oara sa dea lovitura cu brandul Escada si are in vedere o deschidere de magazin tot la parterul hotelului Marriott. Luxul incepe treptat sa reconfigureze Calea Victoriei, alte branduri fiind asteptate sa eschida magazine aici, in acelasi timp, au loc si relocari de magazine pentru o mai buna pozitionare. Max Mara va lua locul magazinului Stefanel langa hotelul Radisson. Stefanel a inchis magazinul din aceasta locatie si a deschis un concept store mai aproape de ideea de lux in Piata Romana, unde a inchiriat o vila istorica.</p> <p>  </p> <p> <strong>LUXUL ACCESIBIL</strong></p> <p> Daca marile case de moda trebuie sa faca fata noilor provocari legate de cum vad ele luxul in perioada ce urmeaza, retailerii de fashion au inteles ca doar simpla confectionare de haine nu mai este de ajuns pentru preferintele consumatorilor. Si astfel avem astazi cooperari intre H&M si designeri precum Comme des Garçons, Lanvin, Versace, Marni. Colaborarea retailerului suedez cu mari designeri din aceasta lume a micsorat diferentele dintre mode de lux si pur si simplu haine, a creat o granita foarte fina intre lumea exclusivista si haine de designeri pentru toata lumea.</p> <p>  </p> <p> Chiar daca colectiile create special pentru H&M nu sunt la aceleasi preturi cu care designerii le-ar vinde in magazinele proprii, ele nu sunt nici la preturi derizorii si depasesc media de pret a produselor obisnuite din magazinele H&M. Evident, nu se compara o creatie Lanvin cu una semnata de Alber Elbaz pentru H&M. Dar a topit granitele intre inaccesibilitatea data de luxul special si cel destinat unei mase mai largi, a tinerilor pe care poti sa-i fidelizezi din timp pentru a deveni mai tarziu consumatorii luxului rafinat. In acelasi timp, deschiderea de magazine monobrand, operate in regim direct de marile branduri de lux, nu face decat sa atraga si alte marci. Este posibil ca, odata cu relocarile de magazine si cu asanarea Caii Victoriei intr-o artera destinata marcilor de lux, sa asistam in acest an si la intrarea altor branduri célèbre.</p> <p> <strong>Citeste si:</strong></p> <p> <a href=”https://www.revistabiz.ro/centrul-luxului-se-muta-la-luterana-493.html”>Centrul luxului se muta la Luterana</a><br /> <a href=”https://www.revistabiz.ro/din-nou-piata-se-electrizeaza-500.html”>Din nou piata se electrizeaza</a><br /> <a href=”https://www.revistabiz.ro/strategia-bate-concurenta-499.html”>Strategia bate concurenta</a><br /> <a href=”https://www.revistabiz.ro/retailul-face-toti-banii-498.html”>Retailul face toti banii</a><br /> <a href=”https://www.revistabiz.ro/luxul-made-in-romania-497.html”>Luxul made in Romania</a><br /> <a href=”https://www.revistabiz.ro/un-brand-atemporal-494.html”>Un brand atemporal</a></p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE