Interviuri Interviuri & Opinii MarComm Publicitate

Cristiana Belodan (MullenLowe Romania): Accent pe produs strategic și creativ premium

31 mart. 2025 3 min

Cristiana Belodan (MullenLowe Romania): Accent pe produs strategic și creativ premium

Reading Time: 3 minute

MullenLowe România a anunțat recent numirea Cristianei Belodan în top managementul agenției, într-o mișcare prin care își consolidează reputația de partener strategic pentru clienți. Cristiana se alătură astfel echipei de leadership a grupului și va lucra împreună cu Sever Savanciuc, CEO al Lowe Group, și Hortensia Năstase, Vicepresident al Creative Services. Am vorbit cu Cristiana despre această decizie importantă din carieră, cum vede ea managementul și industria de marcomm în 2025.

Cum a sosit propunerea din partea MullenLowe?

Anul trecut a fost unul în care, din rol de consultant, am derulat pe lângă proiecte de brand strategy și numeroase proiecte de recrutare pentru poziții de top management. Doar că în cazul brief-ului MullenLowe România am fost eu cea vizată direct. Apoi, ca în toate situațiile care-s cumva meant to happen, cel mai important a fost timing-ul. După o perioadă de peste 6 ani de consultanță, mă încerca dorul spiritului de echipă. Și uite așa s-au suprapus nevoia cu dorința, într-un ceas foarte potrivit.

Ce te-a determinat să alegi noul drum în agenție, mai ales după câțiva ani de consultanță și independență?

Cred că mereu mi-a plăcut adrenalina jocului rapid de pase din agenție. Anii de consultanță mi-au adus mult echilibru și o înțelegere mai subtilă a relațiilor dintre echipele de marketing și agenție. Din rolul detașat emoțional de consultant am putut observa mai limpede unele fracturi de logică sau de comunicare care fac dintr-un brief o campanie de succes sau un cost suplimentar la finalul anului. Așadar, cu lecțiile învățate și cu multă energie bună, am revenit în rolul care mă împlinește cel mai mult profesional: antrenor-jucător într-o agenție în care ne poziționăm ca partener strategic pentru toți clienții noștri actuali și viitori.

Cristiana Belodan, Managing Director MullenLowe Romania

Ce îți propui din noul rol pentru 2025?

2025 e un an strategic dedicat consolidării echipei și produsului agenției. Un produs strategic și creativ premium susținut de implementare impecabilă constituie formula în care investim pentru creșterea organică a businessului MullenLowe.

Ce inputuri noi și diferite aduci tu în noul management?

N-am noutăți, îmi pare rău să vă dezamăgesc. Când vine vorba de management eu cred în metoda clasică: „Be hard on the work and good on the people”. Și sunt extrem de bucuroasă că am găsit în Mullen o echipă de oameni buni.

Care au fost primele decizii pe care le-ai luat din noua poziție?

După un audit intern și un assessment al portofoliului de clienți am întărit pozițiile cheie din client service, strategie și creație. Și cred că avem acum un mix bun de fresh stamina și rezidenți loiali în MullenLowe. Am lucrat intens la acordarea unei orchestre de profesioniști cu care putem răspunde, cu agilitate, nevoilor de comunicare integrate ale brandurilor pentru care lucrăm.

Care sunt cele mai importante perspective pe care ți le-a oferit statutul de independență în piața locală și care te vor ajuta acum?

Cred că cea mai valoroasă lecție pe care am asimilat-o din rolul de consultant e că te poți prezenta și poziționa o singură dată: prima dată. În relație cu partenerii și clienții cu care lucrezi, în relație cu oamenii din echipa alături de care construiești, definitorie rămâne poziționarea inițială. Consultanța mi-a oferit o poziție privilegiată la masă discuțiilor cu clienții și un mindset pe care intenționez să îl cultiv și din rolul de manager în agenție. Cu atât mai mult cu cât în MullenLowe am regăsit un spirit puternic de independență și gândire critică.

Care sunt, din punctul tău de vedere, cele mai importante calități ale unui lider?

Eu cultiv cu precădere două: zero toleranță la impostura profesională. Și o doză mare de autenticitate. Am fost multă vreme un conducător de oști perfecționist. Dar în ultimii ani am aprofundat un adevăr care mi-a recalibrat perspectiva: „Authenticity is more important than perfection” (Autenticitatea este mai importantă decât perfecțiunea).

Cum convingem clienții locali de importanța strategiei și a consultanței, chiar și în momente mai dificile din punct de vedere economic?

Cred că în momentele dificile ducem mai puțină muncă de convingere în privința nevoii de strategie. Devine imperios necesar acest colac de salvare numit comunicare de brand. Am colaborat mult cu mediul antreprenorial în anii de consultanță și am constatat că nivelul de diagnosticare a nevoilor de branding și marketing a crescut vertiginos. Business ownerii din România știu de ce au nevoie. Tensiunea vine din lipsa mijloacelor de deplasare către cea mai bună soluție de comunicare.

Ce așteptări ai de la piața de marcomm în 2025 și ce îți dorești cel mai mult?

Îmi doresc un an cu cel mai ridicat nivel de empatie în agenție. Și îmi doresc o piață de marcomm cu deep fake detector într-un an cu multe alegeri, dar cu puține opțiuni reale de schimbare.

Ce îi trebuie unui grup de comunicare în România în acest moment pentru a avea succes?

Oameni maturi profesional care să joace mai mult tenis decât squash.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 391 (15 martie – 15 aprilie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: