Brand Focus CSR Interviuri

Murat Büyükerk, Arctic: Brand puternic, CSR pe măsură

23 dec. 2022 3 min

Murat Büyükerk, Arctic: Brand puternic, CSR pe măsură

Reading Time: 3 minute

Arctic și-a menținut în 2022 poziția de lider în Topul „Cele mai puternice mărci românești” pentru a treia oară consecutiv. Am stat de vorbă cu Murat Büyükerk, CEO Arctic, despre principalele inițiative de CSR, precum și despre pilonii strategiei de responsabilitate socială a companiei.  

Care sunt pilonii strategiei de CSR dezvoltate de Arctic?

Arctic este un brand cu o istorie de peste 50 de ani. Am construit o relație specială cu consumatorii români, am evoluat împreună, CSR reprezentând o etapă firească în dezvoltarea noastră. Arctic și-a menținut în 2022 poziția de lider în Topul „Cele mai puternice mărci românești”, fiind cea de-a treia clasare consecutivă pe primul loc.

Suntem pe deplin conștienți de responsabilitatea specială pe care o avem în calitate de cel mai puternic brand românesc și acesta este motivul pentru care implicarea noastră în proiecte de CSR a crescut exponențial în ultimii ani. Ne concentrăm pe know-how-ul local și acordăm atenție nevoilor comunității. De aceea, principalii noștri piloni de CSR sunt sustenabilitatea, sănătatea, alături de educație și incluziune.

KV Arctic CSR 2022 1

Care sunt principalele inițiative de CSR?

Având în vedere focusul nostru pe tehnologii inteligente care pun eficiența energetică pe primul loc, Arctic a dezvoltat o componentă puternică de educație pentru sustena­bilitate, după cum o dovedesc cele mai recente campanii – Forgotten și Mâncarea de la producătorii locali merită electrocasnicele încorporabile Arctic. De asemenea, am implementat mai multe proiecte educaționale care vizează atât comunitatea, prin strategia noastră de implicare în învățământul dual, cât și viitorii sau actualii angajați, prin proiecte ca programul de internship Fresh Start, FIT Graduate Engineering Program sau Academia Tech Pro. De asemenea, susținem mișcarea pentru egalitatea de gen în tehnologie și inovare prin inițiative precum Women inTech sau Arctic Women Community.

Campania noastră cheie de CSR este Arctic pentru sănătate, în cadrul căreia am oferit în ultimii trei ani peste 1.600 electrocasnice în valoare de peste 1,9 milioane lei către mai multe spitale, servicii de ambulanță, dar și organizații nonguvernamentale. Aceasta a prins contur în 2020, ca răspuns la provocările apărute ca urmare a pandemiei. Era evident cât de dăunătoare din punct de vedere social și economic poate fi o astfel de criză, motiv pentru care am decis să ne implicăm și să îi ajutăm pe cei din prima linie. Cu ajutorul partene­rilor noștri, Crucea Roșie România și Federația Solidaritatea Sanitară, am identificat o nevoie acută de aparate și de sisteme de igienizare în spitale. Compania a furnizat ventilatoare mecanice spitalelor din județul Dâmbovița și a ajutat Spitalul Găești să achiziționeze oxigen. Anul trecut am sprijinit și Spitalul ­Clinic de Urgență pentru Copii ­Grigore ­Alexan­­drescu din București. Recent am furnizat electrocasnice pentru Secția de Nefrologie Pediatrică a Institutului Clinic Fundeni și pentru Spitalul Municipal Moreni. De asemenea, am oferit o mână de ajutor unor ONG-uri cunoscute care lucrează cu copii. Anul trecut am fost alături de SOS Satele Copiilor România, în timp ce anul acesta am susținut ­Autism Voice și Asociația Kineto Bebe. Și pentru că vorbeam de educație, am oferit electrocasnice și pentru școala ­Theodor Rosetti din Solești, județul Vaslui.

Cum vă influențează agendele de CSR și sustenabilitate planurile de afaceri?

Inițiativele de CSR, sustenabilitatea și strategia de afaceri trebuie să se susțină reciproc cu scopul de a crea valoare economică, socială și de mediu pe termen lung. Angajamentul nostru este de a oferi produse prietenoase cu mediul care ușurează viața de zi cu zi și care contribuie la creșterea economică a țării. Exportăm în prezent 84% din producția totală în peste 80 de țări, făcând România cunoscută în întreaga lume pentru calitate și durabilitate.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 369 (19 decembrie 2022 – 15 februarie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: