Stiri Brand Focus Business Companii Interviuri

Noemi Ritea, VELUX: Sustenabilitatea, o fereastră spre lumea de mâine

18 nov. 2021 4 min

Noemi Ritea, VELUX: Sustenabilitatea, o fereastră spre lumea de mâine

Reading Time: 4 minute

VELUX a devenit prima companie din industria construcțiilor care își asumă responsabilitatea de a deveni neutră de carbon pe viață. Care sunt pașii de urmat în această direcție și detalii despre parteneriatul cu WWF, ca obiectiv de sustenabilitate, aflăm de la Noemi Ritea, Market Director la VELUX România și Moldova.

Care este strategia de sustenabilitate VELUX?

Avem trei motive importante pentru care am lansat strategia de sustenabilitate 2030. Primul este că lumea în care trăim are nevoie să acționăm și să fim conștienți că, în funcție, de acțiunile noastre prezente, în următorii zeci de ani vom determina viitorul întregii vieți pe pământ.

Al doilea motiv este chiar natura noastră, ADN-ul ­VELUX, formulat în anul 1965 de Villum Kann Rasmussen, fondatorul companiei, cuprindea încă de atunci trei dimensiuni a ceea ce numim azi sustenabilitate: respectul față de mediu, responsabilitatea socială și res­ponsabilitatea economică.

Al treilea motiv este că și clienții noștri, mai ales cei din generația mai tânără, sunt atrași de companiile care investesc în viitor și care au produse fabricate cu grijă față de mediu. Strategia noastră de sustenabilitate se întinde pe trei niveluri, fiecare având obiectivele sale clare.

Ne dorim să avem un business responsabil, adică să asigurăm diversitatea și o cultură de incluziune, să creștem numărul de femei în poziție de conducere, să angajăm persoane cu dizabilități, să reducem numărul de accident la zero, să asigurăm un mediu de lucru sănătos. Apoi, să inovăm când vine vorba de produse sustenabile, prin produse digitale și prin reducerea amprentei de carbon. Și, nu în ultimul rând, să arătăm cum se construiește în mod sustenabil.

VELUX a anunțat recent un parteneriat cu WWF (World Wildlife Fund). Ce înseamnă aceasta pentru companie?

Acest parteneriat cu WWF reprezintă angajamentul nostru în ce privește clima și natura pentru că acest angajament face parte din strategia noastră de sustenabilitate 2030, care se nu­mește „It’s our nature” și pe care noi am lansat-o anul trecut ca un exemplu concret de ce poate să facă o companie. Prin această strategie practic vrem să marcăm începutul unei transfor­mări – ne dorim ca sustenabilitatea să fie parte din munca noastră de zi cu zi. Este un proiect foarte ambițios, care acoperă întreaga noastră afacere și care înseamnă o perspectivă pe ­termen lung.

Ne-am propus astfel să devenim o companie neutră de carbon pe viață, până în 2041, la aniversarea noastră de 100 de ani. Suntem prima companie din industria construcțiilor care își asumă această responsabilitate, atât pentru emisiile trecute, cât și pentru cele viitoare. Este un concept nou, de care suntem tare mândri și care a fost inițiat de VELUX și dezvoltat în colaborare cu WWF.

Ne-am angajat la cea mai ambițioasă țintă stabilită prin Acordul de la Paris (limitarea creșterii temperaturii la 1,5 grade Celsius), la care a aderat și Grupul VELUX. Asta înseamnă că vom deveni o companie 100% neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon și vom reduce dioxidul de carbon cu 50% din lanțul nostru de valoric până în 2030.

Care sunt cele mai importante proiecte de sustenabilitate în care va investi VELUX în perioada următoare?

Până cel târziu în 2030, vom avea investiții accelerate. Iar aici menționez doar două exemple: vom face tranziția autovehiculelor companiei către mașini cu emisii zero, vom achiziționa energie electrică regenerabilă. Vorbim mult despre climă, schimbările climatice și efectele încălzirii globale, dar mai puțin despre impactul asupra biodiversității, sau “criza ascunsă”.

Trebuie să recreăm biodiversitatea și aici mă refer la companiile mici sau mari, pentru că toată lumea poate să investească și să facă un bine. Acesta este și un îndemn către alte companii. Așadar, alături de WWF, ne-am angajat, într-un parteneriat de 21 de ani, să capturăm 5,6 milioane tone de CO2 prin proiecte de împădurire în întreaga lume. Am inițiat deja două proiecte, în Myanmar și în Uganda, care sunt în faza de implementare.

Ne așteptăm ca cel puțin 5 proiecte forestiere importante să fie finalizate până în trimestrul 4 al anului 2022. Sunt proiecte puternice, dezvoltate de la zero, exclusiv pentru VELUX.

Cum investesc românii în eficienţă energetică pentru locuinţele lor?

Un studiu realizat de Grupul VELUX arată că 75% din clădirile din toată Europa sunt ineficiente energetic și mulți proprietari caută modalități rapide pentru a-și proteja casele împotriva iernilor reci și a scăderii facturilor la energie. Un prim pas pentru ei este renovarea podului vechi și transformarea lui într-o mansardă călduroasă și confortabilă prin izolarea ei la interior și la exterior, astfel încât pierderile de căldură să fie minime, și prin folosirea unor surse alternative de încălzire.

Apoi, dotarea mansardei cu produse care pot contribui la îmbunătățirea eficienței energetice. VELUX are în portofoliu o gamă largă de produse pentru eficiență energetică, precum fereastra de mansardă cu geam termoizolant alcătuit din 3 foi de sticlă, care reduce pierderile de căldură prin adăugarea unui strat suplimentar de sticlă și a sistemului unic izolator ThermoTechnology. Totodată, recomandăm și fereastra de mansardă pentru case pasive prima și singura fereastră de mansardă de pe piață certificată pentru case pasive pentru regiunile cu climă rece, având clasa A.

Ce înseamnă astăzi „inovație în mansardă” din perspectiva VELUX?

Suntem lideri de piață la nivel mondial, pentru că producem ferestre de mansardă de foarte bună calitate, feres­tre pentru acoperiș terasă, tuneluri solare și rulouri pentru toate aceste produse. Noutățile din portofoliul nostru sunt cele care ne consolidează poziția de companie inovatoare. Sunt soluții dezvoltate exclusiv de VELUX, pe care nu le găsiți în altă parte.

Iar aici vreau să amintesc noua fereastră de mansardă VELUX GGLS 3 în 1, care a fost gândită astfel încât să aducă și mai multă lumină naturală la interior, un plus de ventilație și o priveliște panoramică amplă spre exterior. Este, de fapt, o combinație de trei ferestre într-un singur cadru care oferă o suprafață vitrată neîntreruptă de căpriori. Beneficiarul are în final trei ferestre la prețul cu care ar fi achiziționat o combinație de două feres­tre de mansardă.

Apoi, este sistemul de control climatic VELUX Active, prin care nu trebuie să te mai gândești că trebuie să închizi sau deschizi feres­trele de mansardă sau rulourile pentru a te apăra de soare sau de vremea mai rea. Sistemul, care poate fi controlat de pe telefon, face asta pentru tine. Senzorii inteligenți ai sistemului măsoară în permanență temperatura, umiditatea și nivelurile de CO2 din locuință și închid sau deschid ferestrele de mansardă, rulourile și roletele exterioare electrice, pentru a crea un climat interior mai sănătos.  

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: