Stiri Lifestyle

Notino depășește piața europeană de e-commerce

24 sept. 2025 4 min

Notino depășește piața europeană de e-commerce

Reading Time: 4 minute

Notino, retailerul european online de produse de frumusețe și sănătate, a depășit pragul de 1,6 miliarde de euro cifră de afaceri în anul fiscal 2024. România a contribuit cu 8% la acest rezultat. Conform datelor financiare, Notino continuă să performeze peste media pieței europene de e-commerce, cu o creștere de două cifre.

Notino operează pe 27 de piețe europene și deservește peste 30 de milioane de clienți. În anul fiscal 2024 (mai 2024 – aprilie 2025), compania a realizat o cifră de afaceri de 1,579 miliarde euro, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 18%. Aceasta este de peste două ori mai mare decât rata de creștere a pieței europene de e-commerce, estimată la aproximativ 8% în aceeași perioadă.

Polonia rămâne cea mai mare piață pentru Notino, cu aproape 16% din cifra de afaceri. Urmează Cehia, cu 12%, și Italia, cu 9%, pe când România a contribuit la cifra de afaceri cu un procent de 8%. Cele mai mari creșteri anuale s-au înregistrat în Finlanda (+56%) și Irlanda (+39%). Potrivit reprezentanților companiei, anul fiscal a fost caracterizat de dinamici diferite pe piețele pe care operează, cu o perioadă foarte bună în primele nouă luni, urmată de un sezon mai provocator.

Primele nouă luni ale anului fiscal au fost excelente, însă ulterior am avut parte de o perioadă mai dificilă. După Crăciun, ne-am concentrat pe stabilizare și am înțeles că focusul este mai important decât expansiunea rapidă. Continuăm să creștem de câteva ori peste piață și știm că vrem să investim în calitate și creștere sustenabilă pe termen lung”, a declarat Zbyněk Kocián, CEO Notino.

Compania și-a atins obiectivele de profit, a crescut stabil cu un procent de două cifre și își menține obiectivul de a continua această dinamică în anii următori.

Orientare către client și livrare rapidă

Un factor esențial al succesului îl reprezintă infrastructura logistică modernă a Notino, cu patru centre de distribuție în Cehia, România, Italia și Polonia, care asigură livrări rapide și de încredere în toată Europa.

Una dintre principalele provocări în logistică este automatizarea centrelor de distribuție. Este un domeniu extrem de complex, având în vedere volumul uriaș de comenzi procesate zilnic”, a explicat Tomáš Hofer, Chief Logistics Officer Notino. În acest sens, compania dezvoltă echipe interne de experți și colaborează cu parteneri de top din industrie.

În anul fiscal trecut, Notino a expediat 114.771.511 produse către clienți. Ziua record a fost Black Friday, pe 29 noiembrie, când s-au livrat aproape 300.000 de colete. Categoria cea mai vândută a fost parfumeria, reprezentând aproape jumătate din achiziții, urmată de produsele de îngrijire a pielii (14%) și cosmeticele pentru păr, care au crescut cu aproape 20% față de anul anterior.

Dezvoltare offline și strategie omnichannel

Notino mizează pe o strategie omnichannel, combinând prezența puternică online cu o rețea tot mai extinsă de magazine fizice. În ultimul an, compania a deschis noi locații în Cehia și Polonia, iar în iulie 2025 va inaugura primul magazin în Zagreb, Croația. În prezent, rețeaua numără 27 de magazine în opt țări europene.

Am învățat cum să fim profitabili și în offline. Ne dorim să oferim cele mai înalte standarde de cumpărături, motiv pentru care modernizăm portofoliul de magazine – deschidem locații noi, relocăm unele existente sau le renovăm complet”, a declarat Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer Notino.

Transformare organizațională și creștere sustenabilă

Anul fiscal 2024 a fost și o perioadă de introspecție. După 21 de ani de activitate, compania a inițiat un proces de transformare pentru simplificarea structurii interne, creșterea eficienței și concentrarea pe dezvoltarea sustenabilă.

Ne-am transformat pentru ca în viitor să facem mai puține lucruri, dar la un nivel superior de calitate. După două decenii, am privit înapoi pentru prima dată și am decis să implementăm procese noi, stabile și funcționale pe termen lung”, mai spune Zbyněk Kocián.

Această schimbare a dus și la reorganizarea managementului. Au fost create trei centre de decizie: primul, condus de Lukáš Havlásek, se concentrează pe vânzările online, experiența clienților și inovație; al doilea, coordonat de Bartosz Kliś, vizează rezultatele comerciale, politica de prețuri și relația cu furnizorii; al treilea este condus de Hana Ducháčková, responsabilă de strategie și planificare, resurse umane și dezvoltare IT.

Compania consideră că, prin inovații tehnologice, logistică consolidată, extinderea rețelei de magazine și transformare organizațională, are o bază solidă pentru următoarea etapă de creștere.

Într-o piață de e-commerce aflată în continuă expansiune, Notino aduce frumusețea și sănătatea mai aproape de milioane de clienți din întreaga Europă. Cel mai mare retailer online european de beauty, Notino activează de 21 de ani, fiind fondat în 2004 în Cehia. Portofoliul său include 115.000 de produse de la peste 1.800 de branduri internaționale și locale, la prețuri competitive. Compania este prezentă online în 27 de țări și deține același număr de magazine fizice. Recent, Notino a fost inclusă în Top 10 din prestigiosul clasament TOP 500 Cross-Border Retail Europe. Calitatea serviciilor rămâne o prioritate, livrarea rapidă și fiabilă fiind asigurată de centrele logistice din România, Cehia, Italia și Polonia. Notino continuă să crească rapid, menținându-și în același timp profitabilitatea și demonstrând forță economică și pregătire pentru dezvoltarea viitoare.

Articole pe aceeași temă: