Companii Interviuri Tech

O industrie care joacă bine în criză

19 oct. 2020 4 min

O industrie care joacă bine în criză

Reading Time: 4 minute

Industria jocurilor video are modul său propriu de a naviga prin uraganul declanșat de pandemie. Iar producătorul de echipamente de gaming Razer fructifică actuala situație, după cum spune Marco Chillon, General Manager la Razer Europe.

Cum a resimțit Razer perioada de timp trecută de la declanșarea pandemiei?

Putem spune că a trece printr-o astfel de criză este ca și cum am trăi într-o lume imprevizibilă, unde nu putem anticipa cu certitudine cum vor evolua lucrurile, iar această criză a avut un impact și asupra companiei noastre. În ciuda tuturor acestor circumstanțe, noi am lansat din start numeroase inițiative, inclusiv de business, pentru a lupta împotriva efectelor bolii COVID-19. De exemplu, ne-am adaptat liniile de producție pentru a fabrica inclusiv măști de protecție pe care le-am oferit angajaților și partenerilor noștri, iar majoritatea măștilor produse au fost donate către diferite organizații de sănătate din întreaga lume, inclusiv din Europa. Am instalat chiar și automate de măști de protecție în Singapore, astfel încât orice locuitor poate beneficia gratuit de măști de protecție. Mai apoi, în zona Asiei de Sud-Est, am deschis drumul către inițiativele de clubbing online prin intermediul platformelor de streaming pentru evenimente sociale – așa am adunat mii de iubitori ai petrecerilor din cluburi într-un livestream de evenimente exclusiviste, precum cele de la celebrul club de noapte Zouk din Singapore. Așadar, noi am încercat și continuăm să testăm metode inovatoare de a face față acestei crize și de a oferi experiențe digitale cât mai plăcute. Desigur, toate aceste inițiative au un impact asupra afacerilor noastre, dar am încredere că datorită acestei atitudini proactive și eforturilor noastre combinate vom reuși să ieșim din această situație mai puternici ca niciodată.

Industria de gaming, la nivel global, este de obicei rezistentă la astfel de crize. Se susține și acum acest lucru?

S-a dovedit destul de repede că, în perioada de carantină și de izolare, tot mai multe persoane au preferat să își petreacă timpul jucând jocuri video, lucru ușor de verificat prin creșterea numărului de utilizatori pe platforme precum Steam. Inclusiv Organizația Mondială a Sănătății a recomandat jocurile video ca o metodă eficientă de a interacționa cu prietenii fără a-i întâlni în persoană și pentru a opri răspândirea COVID-19. Drept urmare, oamenii au căutat echi­pamentele de gaming de înaltă calitate, iar acest fapt s-a reflectat și în rezultatele noastre. Totodată, cifrele noastre de afaceri au crescut și datorită cererii ridicate de echipamente pentru home office, precum camerele web ca Razer Kiyo Webcam. Iar noi am răspuns acestor cereri cu pachete personalizate pentru munca de acasă, ne-am securizat lanțul de aprovizionare și ne-am adap­tat campaniile de marketing în mod corespunzător.

Care sunt cele mai importante proiec­te pentru Razer în 2020?

Ne concentrăm în continuare pe segmentul de periferice, dar laptopurile Razer Blades au fost incredibil de importante și de succes în 2020 în Europa. Segmentele de software și servicii business vor deveni și mai ­importante, având în vedere că plănuim să ne concentrăm pe dezvoltarea com­paniei dintr-un producător de hardware într-un ecosistem centrat pe pasio­nații de jocuri. De asemenea, sun­tem foarte încântați de apariția noii generații de console și cu siguranță vedem un potențial enorm, mai ales când este vorba de un feedback tactil. Nu pot spune mai multe la acest moment despre alte viitoare proiecte, dar vă asigur că facem tot posibilul să scoatem tot ce e mai bun din procesele noastre de cercetare și dezvoltare. Noi înșine suntem gameri și ne dorim tot ce este mai bun pentru comunitatea de gaming. Cred că acesta este secretul produselor noastre de succes.

Ce tendințe se remarcă pe piața de gaming?

Posibilitățile pe care 5G le aduce nu sunt doar în aria noastră de interes, aș putea spune chiar că noi suntem parte din această revoluție. De exemplu, controllerul Razer Kishi le oferă utilizatorilor posibilitatea de a-și ­controla jocurile de pe dispozitivele mobile din mers, lucru care înainte era posibil doar pe console. De curând am anunțat noul nostru controller Kishi pentru Xbox, care permite o experiență de joc fără cusur pentru sute de jocuri Xbox direct pe smartphone-uri, din cloud, prin intermediul serviciului Xbox Game Pass Ultimate. Jocurile ­e-sports sunt din ce în ce mai populare iar oamenii realizează că participarea la ele – fie ca spectatori, fie ca jucători – este o experiență la fel de atractivă ca sporturile “reale”. A fost extrem de important pentru noi când Razer a devenit partener oficial al Southeast Asian Games 2019, un eveniment supervizat de Comitetul Olimpic Internațional. Razer a avut un rol esențial în dezvoltarea sporturilor electronice încă de la începuturi, organizând evenimente și sponsorizând un colectiv alcătuit din cele mai bun echipe și cei mai buni jucători profesioniști din întreaga lume. Așadar, suntem fericiți să vedem că tot mai mulți oameni se bucură acum de aceste competiții.

Mai există diferențe între gamerul român sau european și cel american sau asiatic?

Cred că diferențele în ceea ce privește tipul de jocuri preferate sunt încă pre­zente atunci când comparăm jucă­torii europeni cu cei asiatici, dar și atunci când îi comparăm cu cei americani. Jocuri precum League of Legends, Fortnite, CS:GO sunt în topul jocurilor preferate în România. Aici vedem o comunitate în creștere, foarte pasionată și suntem fericiți să constatăm că avem foarte mulți fani în Europa de Est. În ceea ce privește peri­fericele de gaming, jucătorii români au o abordare similară cu cei din restul Europei atunci când își aleg dispozitivele: tind să se concentreze mai mult pe tipul de joc pe care îl joacă și aleg dispozitivele care se potrivesc cu acele jocuri, apoi pe nivelul de calitate al produselor și desigur pe bugetul pe care sunt dispuși să-l cheltuie pentru a obține acea calitate. Desigur, noi luăm în considerare toate aceste aspecte atunci când proiectăm un nou produs, pentru a răspunde cerințelor jucătorilor și pentru a le oferi cea mai bună experiență de joc posibilă.

Cum a terminat Razer 2019 și ce estimări aveți pentru 2020? Cum se prezintă România pe harta Razer?

2019 a fost, în general, un an foarte bun pentru Razer. Veniturile companiei au crescut cu 15,2%, ceea ce este un rezultat important pentru companie. Am remarcat creșteri pe mai multe segmente, inclusiv hardware, iar compania a celebrat câteva reușite importante, precum vânzarea a
10 milioane de unități de Razer DeathAdder, din 2006 încoace. Având asta în vedere, fiecare teritoriu este cumva unic pentru noi, așadar nu le grupăm pe criterii de mai mult sau mai puțin important. Europa de Est este cu siguranță un loc unde ne putem dezvolta. Aici încă ne concentrăm pe zona de periferice, dar laptopurile au devenit extrem de importante anul trecut în Europa, iar categoria de software va deveni de asemenea din ce în ce mai importantă. România este o piață în dezvoltare pentru noi, având în vedere că este cea mai mare regiune din partea de sud-est a Europei de Est. Avem în continuare planuri cu distribuitorii locali și le oferim suport, cu scopul de a aduce pe piață cele mai noi produse. Mai mult, România este locul de unde coordonăm întregul plan de activități pentru sud-estul Europei. Așadar, de-abia așteptăm să vedem evoluția României în anii următori!

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: