Oana Petroff, TREND Consult: Marketing în și dincolo de trend
Reading Time: 7 minuteCu peste 28 de ani de experiență în industria de media din România, în companii importante locale și internaționale, precum Initiative, Mindshare, MediaCom, EssenceMediacom, Oana Petroff este un profesionist în comunicare pasionat, creativ și experimentat, care crede în construirea de rezultate pe termen lung prin cultivarea respectului, transparenței, grijii și colaborării în cadrul echipelor și în relațiile cu clienții. Biz a vorbit în exclusivitate despre cariera ei, noua poziție de director de marketing la TREND Consult, dar și despre industria de marketing.
Ai o carieră impresionantă. Care sunt însă cele mai importante momente din punctul tău de vedere și de ce?
Am făcut primii pași în media în 1996, la 22 de ani. De la început m-am regăsit în acest domeniu: media este o industrie care combină spiritul analitic, gândirea strategică și creativitatea, iar pentru mine a fost o potrivire naturală. Am rămas în branșă timp de 28 de ani, trecând prin mai multe zone de expertiza, de la research, strategie și client service, până la management de echipă și business management.
Am avut șansa ca, încă de la început, să lucrez pentru un client care a reprezentat o adevărată școală de marketing, o etapă definitorie pentru cariera mea. A fost perioada în care am fost provocată să explorez tot ce era de învățat. Este un capitol profesional la care mă întorc mereu cu recunoștință.
După această etapă, am preluat rolul de CEO la Mindshare, apoi la Mediacom – ambele agenții de media din GroupM România. Fiecare pas a venit cu noi responsabilități, dar și cu oportunități de a creste și de a contribui la dezvoltarea oamenilor și a organizațiilor. În acești ani, cele mai importante momente au fost cele în care am simțit că oamenii vin cu drag dimineața la birou sau că își doresc să se alăture echipei.
Cred că acesta e un barometru foarte bun pentru un lider. Îmi amintesc și de prezentări de pitch în care am simțit că suntem o echipa bine pregătită și unită. În astfel de momente am fost convinsă că sunt în locul potrivit și că rezultatele nu au cum să nu apară. Momente valoroase sunt și cele în care simt că pot învăța, că mă dezvolt și că mă conectez cu oamenii din echipă sau cu partenerii alături de care lucrez.
Concluzia mea apropos de cariera este că da, este importantă, este o realizare, dar și mai important este să te asiguri că ceea ce faci are sens pentru tine și este coerent cu aspirațiile personale. Atunci poți construi și ceea ce faci zi de zi îți dă energie pe care o dai mai departe.
Ce ar schimba Oana Petroff la liderul Oana Petroff și de ce?
Dacă ar fi ceva ce aș schimba la comportamentul meu ar fi presiunea de a lua mereu decizia cea mai bună. Am învățat că uneori curajul de a greși aduce mai multă valoare decât gândirea soluției ideale. De asemenea, mi-ar plăcea să petrec mai mult timp dând ceva înapoi comunității. După toți anii în care am acumulat experiență, îmi doresc sa împărtășesc mai mult din ce am învățat.
Cum ai hotărât să faci trecerea de la media la marketing?
Trecerea de la media la marketing nu e un pas mare, pentru că domeniile sunt conexe. Alegerea de a lucra la TREND a venit natural: admir compania de mult timp și am simțit mereu că ar fi un „dream workplace” pentru mine. Prima mea interacțiune cu TREND a fost acum cincisprezece ani, când am colaborat pentru programe de training dedicate echipei Mindshare, cu un impact foarte puternic. După ce mi-am încheiat mandatul la EssenceMediacom, în iunie 2024, intenția mea era să iau un an de pauză și apoi să decid ce drum profesional să urmez.
Intenționam să explorez mai multe căi: să încep un mic business de consultanță, un program de certificare în coaching și să mă înscriu la certificarea STELL*R. După șase luni, Adi Florea, fondatorul TREND și SoNexy și autorul metodologiei STELL*R, mi-a propus să colaborăm pe partea de comunicare pentru SoNexy, rețeaua socială pentru învățare.
După alte șase luni de colaborare cu SoNexy a apărut oportunitatea de a prelua rolul de director
de marketing la TREND. Am primit acest rol cu bucuria de a putea contribui direct la dezvoltarea și evoluția brandului TREND, într-o companie în care mă regăsesc ca valori și aspirații.
Cum a fost adaptarea și care sunt atuurile principale aduse de joburile anterioare importante avute în companii multinaționale de renume pe care le-ai avut?
În prima mea zi la TREND nu cunoșteam valorile companiei, dar le-am simțit imediat prin comportamentele oamenilor: priviri directe, suport și grijă, dialoguri constructive, ascultare reală, autonomie, curaj, integritate și sens. A fost o surpriză plăcută să descopăr un set de valori în care fie mă regăsesc deja, fie spre care aspir și care mă inspiră să evoluez. Din experiența acumulată în companii multinaționale aduc cu mine expertiză solidă în marketing și vânzări B2B, dar și în promovare și strategie de comunicare B2C. Cred că înțelegerea de ansamblu a pieței de comunicare și a nevoilor clienților corporate va fi un atu important în consolidarea și evoluția brandului TREND.

Care sunt principalele tendințe în industria de marcomm locală și cum le abordezi acum, din noua funcție?
O tendință importantă pleacă de la comportamentul oamenilor in online. Parcursul s-a scurtat dramatic, uneori de la awareness la achiziție într-o singură experiență digitală. În zona de training și consultanță, asta înseamnă că și procesele de selecție și decizie ale clienților se pot schimba, unii manageri având tendința să caute soluții rapide și aplicabile imediat. A doua tendință este legată de personalizarea comunicării. AI-ul facilitează crearea și producția de conținut în comunicare.
Cheia de diferențiere reală este înțelegerea nevoilor pe care le au clienții și capacitatea de personalizare a programelor și comunicării, pentru a fi relevanți. Nu mai este suficient să oferi un program “one size fits all”. Clienții se așteaptă ca soluțiile să fie adaptate contextului lor specific, profilului organizației, nivelului de dezvoltare al echipelor, obiectivelor de business și istoricului colaborărilor anterioare.
Cum se poziționează pe piață TREND Consult și care sunt zonele pe care vă focusați cel mai mult în această perioadă?
TREND Consult este o companie antreprenorială cu capital 100% românesc, un lider pe piața de training și consultanță, cu misiunea de a transforma organizațiile în entități sănătoase în care oamenii găsesc sens și împlinire. La TREND, dezvoltăm și livrăm călătorii de învățare memorabile care schimbă viața oamenilor în bine. Programele noastre sunt structurate în jurul mai multor arii de expertiză: Leadership și Cultură Organizațională, Management, Customer Experience, Sales, Personal Growth, Core Skills și Coaching.
În această perioadă, care marchează pentru TREND 25 de ani de activitate, pregătim o curriculă nouă care va fi lansată în cadrul unui eveniment. Aceasta include: Boost your Mind, 6 Team Conditions, Healthy Boundaries și AI for Customer Experience. De asemenea, continuăm dezvoltarea programelor de certificare în două arii cheie.
Prima este zona de siguranța psihologică, prin reluarea programelor de certificare în utilizarea instrumentului FOS (Fearless Organization Scan), dedicat liderilor și specialiștilor în HR care vor să evalueze și să îmbunătățească nivelul de siguranță psihologică în echipe. A doua se referă la transformarea culturii organizaționale, prin continuarea acreditării în modelul STELL*R, adresat consultanților care lucrează cu echipe de management în proiecte complexe de transformare culturală.
Cum a fost până în acest moment 2025 și ce vă propuneți în continuare?
2025 a fost un an de reziliență pentru TREND în România. Compania a închis anul 2024 cu planuri mari pe proiecte adresate antreprenorilor, acestea fiind frânate masiv de măsurile luate de guvern la început de an. Alegerile din prima jumătate a lui 2025 au polarizat România și au generat o formă de latență în maniera în care companiile au ales să investească în a-și îmbunătăți competentele oamenilor sau a face investiții în proiecte mari de schimbare culturală.
După alegeri, creșterile de taxe și măsurile de austeritate luate de guvern au încetinit și ele puțin avântul economic. A fost un an de test pentru economia românească și din câte vedem, majoritatea antreprenorilor și companiilor multinaționale și-au dovedit maturitatea, continuând să direcționeze resurse către investiții care își vor arăta impactul pe termen lung.
TREND urmează direcția economiei și inovează în mod constant pentru a răspunde provocărilor ridicate de clienți. Anul 2025 a fost un an în care am investit mult în a ne eficientiza procesele interne prin digitalizare, în a ne crește valoarea brandului, în a dezvolta produse, a ne crește valoarea competențelor interne și a deschide noi piețe. Ne pregătim intens să ajungem la și mai mulți oameni și companii client, ceea ce ne va genera un salt care o sa fie vizibil în cifra de afaceri a anilor viitori. Credem în potențialul tehnologiei de a ne duce inteligența cumulată în 25 de ani de experiență în fața a cât mai multor oameni care au nevoie de noi.
Ce ne poți spune despre SoNexy și DailyLama? Cum evoluează și ce vă propuneți pentru perioada următoare?
SoNexy este un startup de tehnologie, o rețea de socializare care pune accent pe învățare și creează un spațiu în care învățarea devine un comportament apreciat, recurent și social. Oricine poate explora sau crea conținut de învățare pe SoNexy, sub forma de stații de învățare, călătorii de învățare și beneficiind și de funcționalitățile rețelei sociale pentru ca învățarea să fie socială și distractivă. Aplicația poate fi descărcată din Google Play și Appstore sau accesată din browser, la sonexy.com.
Avem 8.000 de utilizatori în România și ne pregătim de o nouă rundă de finanțare care ne-ar permite extinderea regională. În România, prima piață în care s-a lansat SoNexy, userii apreciază interacțiunea autentică din platformă, conținutul de calitate și comunitățile tematice în care creatorii de conținut de învățare pot deveni adevărați influenceri în propriile comunități, iar utilizatorii beneficiază de un spațiu de conectare și networking valoros.
Daily Lama este o aplicație de microînvățare și bunăstare bazată pe știință, menită să reducă stresul, să îmbunătățească concentrarea și să favorizeze dezvoltarea emoțională – prin sesiuni scurte, de 3–10 minute, adaptate stilului de viață modern. Combinând tehnici de autogestionare a emoțiilor, lecții contextuale și chiar povești liniștitoare pentru copii, Daily Lama se adresează atât adulților ocupați, cât și părinților care doresc să introducă momente de calm în rutina zilnică.
Conținutul este personalizat, bilingv (română și engleză) și construit pentru viața reală, oferind instrumente eficiente precum rutine zilnice, tehnici de eliberare a stresului și microlearning pe teme precum reglarea emoțională, comunicarea și reziliența. Ecosistemul TREND este completat de The Zing, firma noastră de evenimente care creează experiențe memorabile pentru echipe, aducând energie, coeziune și un vibe proaspăt, și de Business Health Bar (BHB), compania prin care oferim soluții de evaluare și diagnostic pentru a înțelege care sunt factorii care influențează performanța oamenilor și a echipelor.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 398 (20 septembrie – 15 octombrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
ID 92371353 @ PureSolution | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz