fbpx
Interviuri Management

Olimpicii transmisiunilor sportive8 min

27/02/2017 5 min read

Olimpicii transmisiunilor sportive8 min

Reading Time: 5 minute

După un amplu proces de rebranding, prin care a trecut anul trecut, Eurosport a achiziționat de curând, pentru 1,3 miliarde de euro, drepturile de difuzare a Jocurilor Olimpice până în anul 2024.

Despre cea mai importantă schimbare din istoria celebrului post de televiziune, despre tranziția Eurosport de la un un brand cu adânci rădăcini franceze la unul internațional, sub umbrela Discovery Com­munications, dar și despre colaborarea brandului cu marele tenisman Ilie Năstase ne-a vorbit Peter Hutton, CEO al Eurosport.

Dintr-un brand pur francez, Eurosport a devenit un brand internaţional, parte din Discovery Communications. Ne puteţi spune câteva cuvinte despre această tranziţie?

Era esențial să transformăm această televiziune paneuropeană, pe care oamenii o cunoșteau și o urmăreau, într-un canal cu totul diferit, adaptat la specificul fiecărei piețe, care vorbește cu telespectatorii pe limba lor, prin intermediul unor personalități din rândul eroilor locali.

A fost un drum lung pe care am pornit și pe care încă nu l-am încheiat. Dar toate investiţiile noastre în conţinut relevant la nivel local au avut rezultate încurajatoare, așa că vom continua în aceeași direcție.

Ca parte a acestui proces de transformare, anul trecut brandul a trecut printr‑un proces de rebranding important, de altfel cea mai semnificativă schimbare prin care a trecut Eurosport de la lansarea sa. Ce înseamnă asta pentru evoluţia brandului? Cum credeţi că va ajuta brandul în această nouă eră? Și de ce credeţi că a fost necesară o schimbare atât de drastică?

Oamenii se obișnuiseră cu Eurosport. Făcea deja parte din istoria lor din ultimii 25 de ani. Trebuia să arătăm că avem o abordare cu totul diferită și că facem lucrurile în mod diferit. Trebuia să marcăm cumva, într-o manieră concretă, faptul că lucrurile s-au schimbat. Din acest motiv am hotărât să trecem prin procesul de rebranding. Nu era suficient să așezăm pur și simplu un alt logo în colţul din dreapta, sus, al ecranului. Era nevoie de mai mult și atunci am zis așa: „Hai să schimbăm acest canal și ceea ce reprezintă! Hai să avem un brand care să reflecte această schimbare!”.

De curând, Eurosport a obţinut drepturile de difuzare a Jocurilor Olimpice 2018 – 2024, ca urmare a unei tranzacţii  în valoare de 1,3 miliarde de euro. Ne puteţi spune mai multe despre importanţa acestui contract și cum credeţi că va ajuta brandul să aibă o relație mai apropiată cu fanii? 

E foarte ușor să spui doar la nivel declarativ că ești diferit, însă noi chiar ne-am schimbat. Pentru că, devenind „Gazda Jocurilor Olimpice în Europa“, am marcat puternic întreaga industrie și relația cu publicul nostru. Faptul că am făcut un pas atât de important arată foarte clar că nu ne mulţumim doar cu vorbe, ci trecem și la fapte.

Ne puteţi spune care sunt planurile Eurosport pe termen mediu și scurt? Ce ne puteți spune despre strategia pe termen lung? 

Ne dorim să investim tot mai mult în conţinut și în producţie. Este un obiectiv pe termen scurt, mediu și lung. Însă pentru asta avem un drum lung de parcurs. Putem face mult mai multe în ceea ce privește integrarea tehnologiei și a mult mai multor informații despre competițiile sportive în relatările noastre. Putem face mult mai multe pentru a le oferi telespectatorilor noștri o platformă de conţinut personalizată, și aici mă refer la Eurosport Player. Mai avem multe de făcut pentru a transpune în realitate ambiţiile noastre de a revoluţiona brandul Eurosport și a-l face relevant pentru publicul nostru.

Modul în care fanii „consumă“ sport se schimbă foarte rapid. Se schimbă modul în care publicul urmărește evenimentele sportive, dar și ceea ce el își dorește de la aceste evenimente. Ne bucură statutul de deschizători de drumuri în această privinţă, însă, în același timp, trebuie să testăm și să primim feedback în mod constant, astfel încât să știm în ce direcţie și-ar dori publicul să mergem. Ceea ce știm cu siguranță este că trebuie să investim în tehnologie, să investim în produsele noastre directe către consumatori și să investim în serviciile digitale gratuite și cu plată, în egală măsură. Acestea sunt cheia pentru succesul brandului nostru.

Trăim într-o eră a digitalizării și a inovării. Care e strategia dumneavoastră pentru a ţine pasul cu progresul tehnologic?

Anumite proiecte pe care le-am implementat anul acesta ne-au încurajat enorm. De pildă, așa-numitele „explainers“ – scurte materiale video în care explicăm publicului mai multe despre un anumit sport, alături de o vedetă marcantă, așa cum este Eric Cantona. E clar că un astfel de video de 2-3 minute, care poate deveni viral pe reţelele de socializare, joacă un rol important în abordarea noastră viitoare. Eurosport nu înseamnă doar ore în șir de transmisii în direct de la diverse evenimente sportive. Eurosport poate fi și un mod de a ajunge la cât mai mulţi oameni prin intermediul sportului, ajutându-i astfel să devină fani convinși. Nu putem să stăm deoparte și să așteptăm să vină oamenii la noi. Trebuie să ne implicăm și să interacționăm cu un public cât mai numeros, iar o metodă foarte bună este să lucrăm cu conţinut digital în format scurt, text sau video.

Care credeți că va fi viitorul transmisiunilor sportive? Și ce rol va juca Eurosport în acest context?

Transmisiunile sportive vor avea întotdeauna un viitor strălucit, fiindcă sportul înseamnă enorm pentru foarte mulţi oameni, care pur și simplu își organizează programul în funcție de transmisiunile în direct ale anumitor evenimente sportive. Și nu mi se pare că acest comportament se va schimba prea curând. Provocarea noastră este aceea de a prezenta lucrurile într-o manieră tot mai relevantă pentru public, care să-l ajute să se bucure din plin de evenimentele respective. Am observat că oamenii sunt tot mai implicați emoțional în evenimentele sportive la care ţin cu adevărat, de aceea noi trebuie să le oferim și mai multe informaţii, și mai multe ore de transmisii, astfel încât fanii să le aleagă pe cele de care au nevoie. Este o mare schimbare faţă de modul în care făceam pe vremuri transmisii sportive și va fi o provocare binevenită în anii care vor urma.

Lucrați în industria sportului de mai bine de 30 de ani și aveţi acum o poziţie de manager de top. Le puteţi oferi cititorilor noștri trei lecţii importante, învăţate din sport, care pot fi aplicate cu succes și în lumea afacerilor? 

După părerea mea, unul dintre cele mai importante lucruri legate de sport este că toată lumea vorbește aceeași limbă. Dacă ești fan al sportului, poţi să comunici foarte ușor cu un alt fan, chiar dacă fiecare aparţine unei alte culturi. Sportul doboară orice bariere, iar în afaceri e foarte important să stabilești astfel de conexiuni personale cu oamenii cu care ai de-a face. În plus, în era discuţiilor pe e-mail și a conţinutului depersonalizat, e important să nu uităm de relaţiile stabilite la nivel personal.

Al doilea aspect este dispariţia graniţelor geografice. Cariera mea m-a purtat prin toată lumea. Am plecat dintr-un orășel din Marea Britanie și am ajuns să lucrez în tot felul de locuri, din India până la Moscova. Lumea modernă s-a dezvoltat fantastic, adică dacă ai o idee bună, ea poate să circule, nu mai ești obligat să te limitezi la un mediu restrâns. 

Iar a treia lecţie ar fi să gândim la scară mare. Succesul Eurosport a venit din faptul că suntem ambiţioși, dar în același timp și conștienţi de faptul că nu orice funcţionează și nu orice poate fi rentabil pe termen scurt. Merită să faci eforturi și să iei decizii importante de afaceri, dar în același timp e bine să fii ambiţios. De pildă, Gheorghe Hagi era deja un superstar în România, dar a avut ambiţia de a fi cunoscut în toată lumea și a devenit un star de talie internaţională.

Anul trecut, Ilie Năstase, un celebru jucător român de tenis, s-a alăturat echipei de experţi ai Eurosport pentru Roland-Garros. Ce înseamnă această colaborare pentru Eurosport? Aveţi proiecte similare și cu alte vedete din domeniul sportului?  

Suntem mândri de lista de vedete din lumea sportului care sunt asociate la ora actuală cu Eurosport. Boris Becker a început să lucreze cu noi pentru această ediție a Australian Open, Eric Cantona a devenit „faţa“ competițiilor din fotbal difuzate pe Eurosport, John McEnroe este în multe privinţe „faţa“ competițiilor din tenis pe care le difuzăm și suntem pe punctul de a semna contracte și cu alte vedete importante la nivelul fiecărei țări. Năstase este o faţă foarte bună pentru noi în România, însă ceea ce ne dorim noi să facem nu se oprește aici. Categoric vrem să ne asociem brandul cu cele mai mari nume din sport, indiferent dacă sunt vedete actuale, comentatori sau vedete de altădată.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *