Peste 70% din furnizorii Kaufland sunt români

Peste 70% dintre furnizorii Kaufland sunt producători români, iar invesțiile în proiectele pentru dezvoltarea comunității depășesc 6 milioane de euro pe an, arată compania, în Raportul de sustenabilitate.

“Sustenabilitatea este parte integrantă din modul nostru de business. Luăm decizii cântărind cu atenție impactul nostru asupra mediului înconjurător, asupra comunităților în care ne desfășurăm activitatea, asupra lanțului de furnizori, a clienților și a angajaților noștri, pentru că avem un rol esențial în comunitate”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România. 

Raportul de Sustenabilitate prezintă impactul activității Kaufland România în anul financiar 2016 – 2017 (01.03.2016 – 28.02.2017) și este este realizat cu respectarea celui mai important standard internațional de raportare, Global Reporting Initiative (GRI), opțiunea de conformitate Core, demonstrând astfel transparență față de toți partenerii, arată compania, într-un comunicat de presă.

Compania sprijină economia locală, prin încurajarea achizițiilor de la producători români, prin promovarea de practici transparente și responsabile în relațiile cu partenerii de afaceri, prin susținerea și grija acordată angajaților, dar și prin contribuția pe care o aduce la creșterea gradului de conștientizare a temelor precum consumul responsabil, grija față de mediu și susținerea comunităților locale.

Rezultate cheie:

  • Peste 110 milioane de euro a investit compania în 2016 în modernizarea și extinderea rețelei, pentru a putea oferi românilor cea mai modernă experiență de cumpărături;
  • 000 de produse marcă proprie și 70 de mărci proprii Kaufland reprezintă angajamentul companiei pentru cel mai bun raport calitate-preț;
  • Peste 70% din furnizorii companiei sunt români;
  • Peste 50% dintre produsele comercializate sunt autohtone, compania având o politică de achiziții ce oferă prioritate producătorilor locali;
  • 478 de angajați lucrau în companie la data de 28.02.2017.
  • 36 de ani este vârsta medie în echipă;
  • Compania sprijină egalitatea de gen: de exemplu, 47% din funcțiile de middle management sunt ocupate de femei;
  • Kaufland crede în șanse egale pentru toți: de exemplu, în 2016, 7,89% dintre angajați aveau peste 50 de ani, iar 69 de angajați erau persoane cu dizabilități;
  • Și în 2016-2017, salariul minim la Kaufland a fost mai mare decât cel minim legal; în prezent, venitul oferit de Kaufland România lucrătorilor comerciali este de 2.800 lei brut pe lună, incluzând atât tichetele de masă, cât și tichetele cadou oferite de Crăciun și de Paște.
  • Compania oferă angajaților asigurare de sănătate, zile de concediu de odihnă în plus, oportunități de dezvoltare profesională, tichete de reduceri și alte beneficii;
  • 809 angajați au beneficiat de cursurile de instruire pe care le-a implementat compania în 2016;
  • Kaufland a investit peste 6 milioane de euro (28.580.183 lei) în comunitate, prin proiectele derulate cu ONG-uri în cursul anului 2016, în cauze sociale, sport & sănătate, educație, cultură și pentru mediul înconjurător;
  • Peste 800.000 de oameni au beneficiat de investițiile Kaufland în comunitate;
  • Protecția mediului e un aspect important pentru Kaufland. Peste 47.000 de tone de deșeuri au fost reciclate în 2015 & 2016, dintre care plastic, ambalaje, baterii, ulei de gătit etc.

În realizarea raportului, compania a derulat o cercetare de piață în care a implicat toți partenerii săi: angajați, furnizori, clienți, parteneri de afaceri, autorități, media și ONG-uri, cu scopul de a determina temele care influențează relația acestora cu Kaufland România. Raportul face parte dintr-un amplu proces de investiții în sustenabilitate demarat de companie. În cadrul acestui proces, Kaufland a creat și prima sa echipă de sustenabilitate. Echipa reunește 15 reprezentanți din fiecare departament al companiei, ce au fost instruiți prin intermediul unor sesiuni de formare de către experți în sustenabilitatea de business, se mai arată în comunicat.