Piața de Influencer Marketing din România este estimată în 2025 la 112 mil. euro
Reading Time: 2 minutePiața de Influencer Marketing din România continuă să crească și atinge valoarea de 112 milioane de euro în anul 2025, conform studiului realizat de agenția MOCAPP și partenerul HypeAuditor.
„Piața de Influencer Marketing din România a ajuns la €112 milioane! Nu mai vorbim despre ‘experimente’ de social media, ci despre un canal care livrează rezultate predictibile atunci când există strategie, selecție riguroasă a creatorilor și măsurare corectă. Cifrele noastre arată că, în medie, fiecare €1 investit aduce €6-€7, cu vârfuri de până la €18 în unele industrii precum Beauty, Fashion și FMCG. De aceea, brandurile migrează de la activări punctuale la parteneriate always-on. Pe scurt: banii urmăresc atenția, iar atenția este în 2025 pe creatorii de conținut de pe Instagram, TikTok și YouTube.”, declară Florin Grozea, fondator și CEO MOCAPP.
În 2025, peste 8.200 de companii românești au derulat campanii de influencer marketing, generând peste jumătate de milion de postări sponsorizate.
Cele mai populare canale Social Media utilizate rămân Instagram (73%), TikTok (16%) și YouTube (6%).

În continuare, video-urile scurte (Reels, TikTok, Stories) rămân cele mai eficiente, cu un impact de până la 9 ori mai mare decât postările statice.
Studiul relevă și creșterea accentului pe etică și transparență: 72% dintre companii menționează ca prioritate Brand Safety (siguranța imaginii brandului), iar peste 89% utilizează cel puțin trei formate diferite de conținut. Campaniile „always-on” și parteneriatele pe termen lung devin o normă, iar formatul Live Shopping este așteptat să devină un trend major în anul acesta.

„În următorii ani, vom vedea consolidarea Brand Safety și o creștere accelerată a formatelor interactive, precum Live Shopping, care vor transforma experiența utilizatorilor și eficiența campaniilor.”, consideră Florin Grozea.
Perspectivele pentru următorii ani sunt optimiste, cu un ROI mediu al campaniilor de influencer marketing de 6-7 euro pentru fiecare euro investit, putând ajunge până la 18 euro în anumite industrii.
„Influencer Marketing-ul în România crește rapid. Vedem tot mai clar că brandurile nu mai tratează colaborările cu influenceri ca pe un experiment sau o noutate. Din contră – acest canal a devenit esențial pentru storytelling, engagement real și conținut de calitate. Suntem într-o nouă etapă de maturizare a pieței, iar asta e o veste excelentă atât pentru creatori, cât și pentru marketerii care își doresc rezultate reale, nu doar expunere.”, apreciază Nick Baklanov, PR & Research la HypeAuditor.
Studiul Pieței Influencer Marketing din România a fost lansat pentru prima dată în 2024, având misiunea de a analiza, evalua și ajuta profesioniștii din piața de publicitate online. Studiul este realizat în fiecare an de MOCAPP, lider în Influencer Marketing în SE Europei, în parteneriat cu HypeAuditor, platformă globală de analytics.
Studiul în format PDF poate fi descărcat gratuit de pe site-ul MOCAPP.
FOTO ILUSTRAȚIE: 144809288 © Sarayuth Punnasuriyaporn | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz