fbpx
Analize Companii Stiri

Piața online de modă din România va depăși 5 miliarde de lei în 20212 min

26/01/2021 2 min read

Piața online de modă din România va depăși 5 miliarde de lei în 20212 min

Reading Time: 2 minute

GLAMI, motorul de căutare online de modă din România, a realizat recent un studiu cu privire la evoluția pieței locale de modă. Această inițiativă face parte dintr-un proiect de cercetare mai amplu realizat de GLAMI pe termen lung.

Comerțul electronic a crescut cu 40,8% în 2020 în România – comparativ cu un procent de 14% așteptat. Cu toate acestea, pandemia de coronavirus a afectat întreaga piață mondială a modei, care a scăzut cu 9%.

Anul trecut, cota de piață a comerțului online de modă a crescut de la 19% la 29,5%. Este o creștere uriașă, care se întâmpla în mod normal în decursul a doi ani, dar pandemia Covid-19 a accelerat-o foarte mult. Valoarea înregistrată de piața online de modă în 2020 a fost de 4,3 miliarde de lei.

În 2021, piața de modă online este așteptată să crească cu 20%

Potrivit studiului GLAMI Fashion (Re)search, creșterea preconizată a comerțului electronic de modă pentru 2021 în România este de 20%, cu o cifră de afaceri de 5,1 miliarde de lei. Echipa GLAMI estimează că piața comerțului electronic de modă va înregistra venituri de peste 6,4 miliarde de lei până în 2023.

Mai mult, până în 2024, conform previziunilor GLAMI, ponderea comerțului electronic pe piața mondială a modei – comparativ cu valoarea actuală de 29,5% – va fi de 32%.

Top 10 jucători în România în 2020

Epantofi este de 2 ani liderul comerțului electronic de modă din România. În același timp, piața modei se diversifică din ce în ce mai mult datorită jucătorilor internaționali.

Destul de nou pe piața din România, About You, cu sediul în Germania, a sărit de pe locul 3 pe locul 2 în 2020. În Cehia și Ungaria, About You se află deja pe primul loc, după doar 2 ani de activitate pe piață. Alți lideri offline, precum H&M și Zara, și-au sporit prezența online în 2020, datorită scăderii achizițiilor offline anul trecut.

Estimarea GLAMI Fashion (Re)search se bazează și pe statistici de la Similarweb, referitoare la trafic și vizite pe platformele de comerț electronic respective din ultimele 6 luni, date colectate în decembrie 2020.

Top 10 jucători pe segmentul de modă online în România în 2020, conform estimărilor GLAMI

Întregul studiu realizat de GLAMI este disponibil aici.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *