Plus 5,9% in vanzarile Ikea

Ikea Group a raportat un profit net de 3,3 miliarde de euro si vanzari in crestere cu 5,9% fata de anul anterior, ajungand la 28,7 miliarde de euro pentru anul fiscal 1 septembrie 2013 – 31 august 2014.

Alaturi de veniturile obtinute din chiriile pentru centrele comerciale, veniturile totale obtinute s-au ridicat la 29,3 miliarde de euro (+2,8%).

Cele mai bune performante au fost obtinute in China si America de Nord.

Grupul si-a marit cota de piata in aproape toate tarile in care este prezent si a deschis un magazin intr-o noua tara – Croatia. Cele mai mari vanzari au fost inregistrate in Germania, Statele Unite, Franta, Rusia si Marea Britanie.     

Compania isi propune ca pana la finalul anului 2015 sa investeasca 1,5 miliarde de euro in proiecte de energie regenerabila, in special pentru parcuri de colectare a energiei eoliene si panouri fotovoltaice. Folosind resurse proprii, Ikea Group a produs energie regenerabila care reprezinta echivalentul a 42% din totalul energiei consumate.

In semn de multumire pentru angajatii companiei, in anul fiscal 2014, a fost rezervat un fond de 200 de milioane de euro pentru noul program de loialitate Tack!, iar suma pentru One IKEA Bonus a crescut cu 98 milioane de euro.

Magazinele grupului au primit in jur de 716 milioane de vizitatori, in timp ce peste 1,5 miliarde de vizite au fost inregistrate pe  site-ul www.IKEA.com.   

Magazinul Ikea din Romania a fost deschis in 2007 si este al 253-lea deschis in a 35-a tara. Pana in martie 2010 a fost operat in sistem de franciza locala, iar dupa aceea Ikea Romania a devenit parte din Ikea Group.

In intervalul 1 septembrie 2013 – 31 august 2014, magazinul Ikea din Romania a inregistrat vanzari in valoare de 468.400.249 lei (inclusiv TVA), in crestere cu 6,45% fata de anul de catalog anterior.