fbpx
Marketing

PR antreprenorial

04/02/2014

author:

PR antreprenorial

<p> <strong>Formata profesional in structuri de corporatie multinationala, odata ajunsa la GMP Ioana Manoiu a avut sansa sa experimenteze frumusetea antreprenoriatului, cu toate riscurile si provocarile pe care acesta le implica.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Care este esenta voastra, GMP PR?</strong></p> <p> Daca ma uit la anii 2005 – 2006, as spune ca eram foarte curajosi. Venind dintr-o agentie multinationala, dintr-o data descopeream libertatea pe care ti-o da antreprenoriatul. Eram liberi sa fim nebuni si sa surprindem piata si clientii. Companiile veneau la noi pentru asta, ne cereau sa facem lucrurile altfel. Ne-am propus sa fim cea mai inovatoare agentie de PR din Romania si aici nu ne referim numai la campanii, ci si la abordari strategice si servicii. La finalul anului trecut am primit premiul de PR Innovator of the Year de la Vodafone, ceea ce inseamna ca suntem pe drumul cel bun.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce iti place cel mai mult din industria romaneasca de PR?</strong></p> <p> Imi plac energia si ambitia agentiilor. Exista aceasta dorinta de a face lucruri mari, de a face supercampanii, de a castiga premii de creativitate, de a fi cei mai buni, de a ne bate cu toata Europa daca se poate. Este o industrie foarte vie, dinamica, cu spirit de competitie.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce nu iti place si ai vrea sa schimbi daca ai putea?</strong></p> <p> Atitudinea de cenusarese. Cumva, noi ne subapreciem. Desi avem rezultate atat de bune, parca nu ne constientizam valoarea. In relatia cu clientii ne vindem prea ieftin, iar in public preferam sa stam in umbra. Modestia este o calitate, dar parca noi o avem prea mult. De exemplu, au fost multe atacuri referitoare la industria noastra la care niciunul din noi nu a reactionat.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum contribuiti voi, GMP PR, la educarea pietei si, implicit, a clientilor?</strong></p> <p> Avem multe initiative in zona de educare. La inceputul fiecarui an, le prezentam clientilor nostril tendintele anului in PR, dupa care ne ghidam in urmatoarele 12 luni. Prezentam in mod constant la evenimentele industriei cele mai bune studii de caz, ce functioneaza, ce nu mai functioneaza. Eu tin de doi ani un curs de PR la Dalles Go, la care vin multi oameni din industrie. Mergem si tinem prezentari ori de cate ori suntem invitati la facultatile de profil.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce planuri aveti cu GMP PR? Reprezinta afilierea la o retea internationala o prioritate la acest moment?</strong></p> <p> Vrem sa ne extindem din zona serviciilor tipice ale unei agentii de PR si sa lansam servicii noi. Sa mergem mai mult pe strategie si research, servicii integrate, brand building. Vom continua sa promovam serviciile de management de criza, care sunt unele dintre cele mai bune din piata. Nu este o prioritate afilierea.</p> <p>  </p> <p> <strong>In ce crezi ca se transforma PR-ul?</strong></p> <p> Social media a schimbat totul. De la o comunicare unidirectionala prin comunicatul de presa, am intrat intr-un dialog permanent, 24 de ore din 24. Vorbim din ce in ce mai rar cu presa si din ce in ce mai mult cu consumatorii. Nu mai organizam conferinte de presa, facem live streaming. De la crize anuntate cu 24 de ore inainte, astazi explodeaza o criza la ora 13 si la 13.10 este peste tot in blogosfera. Schimbarea mijloacelor de comunicare influenteaza modul de exprimare, viteza de reactie, abordarea. Jobul omului de PR nu mai este de la 9 la 6, el este pregatit sa intervina la orice ora din zi si noapte. </p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE