MarComm Marketing Publicitate Stiri

Prima campanie Coca-Cola de la suspendarea temporară activităților de marketing

30 iul. 2020 3 min

Prima campanie Coca-Cola de la suspendarea temporară activităților de marketing

Reading Time: 3 minute

Coca-Cola a lansat prima sa campanie de la suspendarea temporară a activăților de marketing din luna aprilie, în contextul pandemiei de Covid-19. ”Mai deschiși ca niciodată” (”Open Like Never Before”), noua campanie se lansează printr-un manifest despre schimbare, creat de George The Poet,  un artist premiat al genului spoken poetry.

Campania a fost creată și dezvoltată de agenția 72andSunny Amsterdam, ajutată de agenția de consultanță în comunicare londoneză, Blurred.

Manifesto-ul acesteia este inspirat de promisiunea unor noi posibilități, descoperite în perioada izolării, și ne îndeamnă pe toți să fim ”mai deschiși ca niciodată” și să apreciem tot ceea ce avem în jurul nostru.

Cine este George The Poet?

Artistul George „The Poet” Mpanga este un interpret londonez, care își are originile în Republica Uganda. Inovația adusă de el, poezia recitată pe ritmuri de muzică, i-a adus celebritatea ca artist, devenind totodată un lider de opinie pe diferite teme sociale. George este un susținător al cauzelor umanitare apropiate inimii sale și depune eforturi susținute pentru a atrage atenția asupra acestora. În 2015, el a devenit ambasador pentru Sentebale, o mișcare de caritate fondată de către Prințul Harry și Prințul Seeiso al Regatului Lesotho, inițiativă care oferă sprijin socio-emoțional tinerilor diagnosticați cu HIV din Africa Subsahariană. În perioada în care studia științe politice la Universitatea Cambridge, George a început să distribuie online, către un public restrâns, diferite piese recitate. Treptat, a început sa aibă apariții la televiziuni naționale, cum ar fi Channel 4 sau BBC, iar în 2013, după absolvire, și-a început cariera muzicală, care a culminat cu lansarea primului său album, ”The Chicken and the Egg”. Debutul discografic i-a adus tânărului artist numeroase nominalizări și premii notabile, printre care si BRITS Critics’ Choice Award, BET’S Best International Act și BBC’s Sound of 2015. În 2018, George a lansat ”Have You Heard George’s Podcast?”, o serie de podcasturi realizate în colaborare cu Benbrick, compozitor și designer de sunet, proiect care un an mai târziu avea sa fie premiat, inclusiv cu râvnitul titlu ”Podcast of the Year” de către AudioBoom. La scurt timp, George a anunțat un parteneriat cu BBC menit să găzduiască Capitolul 2 al seriei ”Have You Heard George’s Podcast?”. Această nouă serie a fost descrisă de către jurnalista Miranda Sawyers pentru The Guardian drept ”cel mai bun podcast al anului 2019”, fiind apreciat în mod deosebit pentru ”inventivitatea, onestitatea și frumusețea” acestuia.

SPOTUL CAMPANIEI COCA-COLA

 

Următoarea etapă a campaniei va consta într-un program de activități care se vor desfășura pe parcursul anului, până în 2021, și vor viza cu precădere susținerea comunității HoReCa locale. Între acestea, sunt incluse: activări digitale create pentru a ne aminti tuturor de momentele de care ne-am bucurat, singuri sau alături de ceilalți, în cafenelele, restaurantele și barurile locale, invitându-ne să apreciem toate aceste clipe, pe care poate că nu le-am prețuit suficient înainte și sprijin pentru partenerii HoReCa, prin oferirea de expertiză și resurse adiționale pentru a-și crea propriile anunțuri publicitare. O platformă dedicată va permite Coca-Cola să susțină industria ospitalității, prin sponsorizarea anunțurilor publicitare, care pot fi personalizate și distribuite într-un mod personalizat și autentic.

#maideschisicaniciodata invită, totodată, publicul să participe, încurajându-i pe oameni să împărtășească ce și-ar dori să fie diferit și care sunt rezoluțiile pe care și le propun, pentru a fi ”mai deschiși ca niciodată”.

Campania include și cuvintele lui George the Poet, ca inspirație, ilustrate în diverse execuții, în Out-Of-Home, Digital; un spot TV și un plan de engagement cu call-to-action pentru consumatori, care se va derula pe parcursul anului.

În luna aprilie, Coca-Cola a suspendat, temporar, toate activitățile de marketing planificate, alegând să redirecționeze resurse către nevoile comunităților în care își desfășoară activitatea, susținându-și totodată partenerii de retail puternic afectați. Alături de companiile partenere, care îmbuteliază produsele din portofoliu, și de Fundația Coca-Cola, compania s-a angajat să doneze peste 100 de milioane de dolari, la nivel global, organizațiilor care coordonează eforturile locale de ajutorare.

Sprijul oferit de Coca-Cola România, Coca-Cola HBC România și Fundația Coca-Cola pe durata pandemiei

  • Sprijin financiar pentru achiziționarea materialelor de protecție și a echipamentelor necesare spitalelor, oferit în mod direct sau prin intermediul unor organizații, în valoare de aproape 400.000 de euro.
  • Băuturi pentru spitale și centre de carantină (aproximativ 244.000 de litri)
  • Sprijin pentru realizarea unor proiecte inovatoare, care ajută comunitatea în perioada pandemiei, în valoare de 15.000 de euro, prin proiectul Future Makers;
  • Soluții provenind din fabricile Coca-Cola HBC: un echipament de extracție a ADN-ului, oferit Spitalului Municipal Timișoara, cu ajutorul căruia capacitatea de testare pentru COVID-19 a crescut cu o sută de teste pe zi și viziere de protecție realizate cu ajutorul unei imprimante 3D în fabrica din Ploiești. 
Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: