Stiri

Primăria Timișoara va înființa un centru de achiziții

19 iul. 2021 < 1 min

Primăria Timișoara va înființa un centru de achiziții

Reading Time: < 1 minut

Primăria din Timișoara este prima autoritate publică din România care va înființa o Unitate centrală de achiziții (UCA), în cadrul unui proiect pilot al Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP), care va centraliza toate achizițiile publice făcute de Primăria Municipiului Timișoara și de instituțiile din subordine, respectiv teatre, scoli, servicii publice.

Primarul Dominic Fritz afirmă că această abordare va conduce la o economie semnificativă la bugetul local și în cel al instituțiilor din subordine.

„Mă bucur mult că am fost aleși pentru a implementa acest proiect pilot. Administrația publică din România are nevoie de o transformare profundă și Primăria Timișoara are ambiția să fie vârful de lance în acest proces de reformă. Achizițiile publice sunt mecanismul cheie prin care se cheltuiesc bani publici. Dacă sunt prost făcute, plătim dublu prin prețuri mari și calitate slabă. Prin centralizarea achizițiilor din toate instituțiile publice locale vom scădea costul și vom crește calitatea produselor și a serviciilor cumpărate. Un alt pas concret pentru transparență și profesionalism în administrație”, spune Dominic Fritz.

Unitatea centrală de achiziții va încuraja cooperarea între diferitele organizații din cadrul primăriei și va comasa nevoile lor de achiziții. Acest proces va genera economii semnificative la bugetul local, va reduce birocrația și va crește interesul firmelor care pot oferi bunuri și servicii.

Înființarea unităților centrale de achiziții locale este una dintre măsurile prevăzute în Strategia națională în domeniul achizițiilor publice, implementată de ANAP. Aderarea Primăriei Timișoara la proiectul pilot derulat de ANAP are însă nevoie de aprobarea Consiliului Local.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: