Primul hotel de cinci stele din Poiana Brașov, investiție de 18 milioane euro
Reading Time: 9 minuteIubitorii de schi, de confort, de lux și de mâncare bună au parte de-acum de unul dintre cele mai frumoase hoteluri dintr-o stațiune montată – Swisôtel Poiana Brașov, brand al grupului Accor, dar investiție românescă de peste 18 milioane de euro. Este primul hotel de cinci stele din stațiunea montană și primul Swisôtel al brandului Accor în România.
Cu materiale organice și un design ce îmbină rafinamentul contemporan și moștenirea culturală transilvăneană, Swisôtel Poiana Brașov ridică standardele ospitalității montane în România. După ce îi treci pragul, o atmosferă caldă și detalii inedite te fac să te simți bine primit și relaxat. În fapt, hotelul a fost proiectat și amenajat să te bucuri de aceste lucruri într-un mod cât mai natural. Pentru deschiderea Swissôtel Poiana Brașov, compania dezvolatoare – Norrma – a făcut o investiție de aproximativ 18 milioane de euro.
Swissôtel Poiana Brașov marchează debutul unui parteneriat remarcabil pentru Accor și Swissôtel. Hotelul va fi operat în baza unui contract de franciză pe 20 de ani. “Am ales afilierea cu Swissôtel datorită prestigiului unui brand internațional recunoscut pentru servicii premium și standarde de excelență. Valorile noastre se aliniază cu sustenabilitatea și impactul pozitiv asupra comunității locale promovate de Accor si Swissôtel. Prin platformele globale de marketing si distribuție oferite de Accor și tradiția elvețiană a brandului Swissôtel, vom plasa Brașovul pe harta turismului internațional de lux”, a declarat Georgeta GRECU – Director General Swissôtel Poiana Brasov.
„Swissôtel Poiana Brașov surprinde perfect armonia dintre rafinamentul contemporan și patrimoniul bogat al Transilvaniei. Afilierea noastră la prestigiosul brand Swissôtel, parte a Grupului Accor, ne permite să oferim o combinație de neegalat de servicii premium, wellness, sustenabilitate și experiențe culturale autentice”, spune Alexu Toader, Business Growth Director, NORRMA, compania dezvoltatoare a hotelului Swissôtel Poiana Brașov.
Inspirat de moștenirea arhitecturală a satelor transilvănene, în special de situl UNESCO Viscri (prin albastru de pe pereți și alte elemente de decor din hotel), Swissôtel Poiana Brașov combină designul elvețian cu elemente de arhitectură vernaculară. Clienții pot observa în camere, în restaurant, în spa-ul hotelului toate aceste elemente, armonios integrate și unice.
Unitatea de cazare reunește un amestec de lux liniștit, moștenire transilvăneană și inovație elvețiană. Designul interior aduce la viață tradițiile locale cu elemente de semnătură, cum ar fi grinzi de lemn expuse, covoare de lână, pereți tencuiți cu var și o paletă de culori inspirată de fațadele albastre ale caselor săsești. Lemnul de pin provine de la o companie scandinavă, Luna Wood, care are un lemn netratat chimic, provenit din surse sustenabile și care lucrează cu cele mai mari studiouri de arhitectură din Europa. „Pentru noi ar fi fost mai bine să cumpărăm lemnul local, dar nu puteam avea acces la lemn termotratat. Simțim mirosul de lemn în cameră fără să fie nevoie să fie impregnat cu ceva. Nu are nimic chimic și e important pentru respirație”, explică Alexu Toader – Business Growth Director – Norrma. Tavanul este inspirat de tavanul săsesc, în care arhitecții au găsit o soluție tehnică pentru a integra aceste grinzi tradiționale într-un plafon care de fapt nu are grinzi. Ele nu sunt elemente structurale, sunt pur și simplu decorative. Lemnul importat a fost folosit și la mobilier, și la uși și la tavan și la podea, evitând astfel pierderile mari. Influențe arhitecturale vernaculare sunt evidente în întregul hotel, de la pereții despărțitori din calcar proveniți din Salaj până la ceramică lucrată manual de Viscri Ceramics și sticla albastră suflată din Mediaș. Designul hotelului este rezultatul unui efort de colaborare între arhitecți și studiouri premiate, meșteri locali și artiști, toți cu un angajament puternic față de sustenabilitate.
Swissôtel Poiana Brașov oferă 64 de camere și apartamente spațioase, fiecare proiectate pentru a surprinde din toate unghiurile pădurea și pentru a se bucura de priveliște (balcoanele sunt generoase și cu mobilier chic). Cu facilități contemporane și un accent pe serenitate, camerele hotelului întruchipează filosofia brandului Swissôtel de lux discret, oferind o retragere pașnică în inima naturii. Pentru o zonă aglomerată cum este Poiana Brașov, hotelul dispune și de 54 de locuri de parcare subterane, situate pe două nivele.
Grad mediu de ocupare, 70%
Conducerea hotelui estimează un grad mediu de ocupare de 70% pentru primul an de operare al hotelului, cu peste 30.000 de turiști și o cifră de afaceri de aproximativ 4 milioane de euro pentru primul an. „Credem că dintre turiștii care ne vor alege anul viitor, 70% vor veni pentru leisure și 30% în călătorii de tip corporate. Evenimentele ar putea genera între 15-20% din venituri. Aproximativ 65% dintre oaspeții hotelului credem că vor fi români și 35% străini. Publicul nostru țintă include familii și cupluri în căutare de experiențe high-end, turiști care apreciază wellness-ul și gastronomia locală, echipe de conducere pentru retreat-uri sau sesiuni de planificare și vizitatori pasionați de activități outdoor”, mai spune managerul hotelului. Echipa include aproximativ 50 de persoane pentru operațiunile hoteliere și alte 30 pentru restaurant. Aproape 100% dintre angajați sunt recrutați local, din zona Brașovului, ceea ce contribuie la autenticitatea și specificul local al serviciilor oferite.
Arhitectul Eliza Yokina: „luxul înseamnă sănătate”
Gândite inițial ca un aparthotel, camerele au rămas mari și spațioase, cu chicinetă și zonă de living cu canapea extensibilă, masă și televizor, iar băile sunt și ele mari, multe dintre ele având și cadă și duș. Mocheta de lână din cameră – o alegere dificilă din punct de vedere logistic – completează foarte plăcut spațiul din care doar șemineul mai lipsește. Camerele au un sistem de ventilație naturală, exact ca la casele tradiționale. Canapelele din livingul generos sunt extensibile și confortabile și fac posibilă, prin prezența lor, cazarea unei familii cu copii fără a plăti extra-room. Un alt element demn de menționat (și încercat în info-tripul organizat pentru presă) este patul king-size (aproximativ 2 x 2 metri), care are 600 de arcuri anvelopate individual (dacă pe o parte stă o persoană slabă și alături una mai solidă, patul nu se clatină). Izolația hotelului este făcută la nivel de casă pasivă pentru o eficiență energetică optimă.
Grija pentru parteneriate locale, în măsură în care brandul Accor a permis asta s-a extins până la băuturile din mini-bar și ciocolata din cameră. „Avem gin artizanal, făcut la Râșnov, la Saschiz și un gin făcut în Teleorman, care este inedit pentru că este mov; o pălincă învechită în butoi de stejar pe pat de prune, cu o savoare specială și culoare de whisky, de la o familie din Covasna – distileria Orban; sucurile sunt făcute de Dacia Plant la Hărman și ciocolată de la Kokowa făcută de-o antreprenoare la Sânpetru și ambalată manual”, ne-au povestit Alexu Toader și Georgeta Grecu.
Caracterul unic al hotelului este rezultatul colaborăii cu designeri de top, printre care Adrian Soare pentru fațade, Eliza Yokina pentru SPA și camere, și Cristian Corvin pentru restaurant. Designul interior este inspirat de satul Viscri – un loc care face parte din Patrimoniul Mondial Unesco și probabil cel mai bine conservat sat din Transilvania.
„Povestea a început când am călătorit prin Transilvania și am văzut oameni și locuri deosebite și grija pentru patrimoniul construit. Ulterior, când au venit clienții noștri – beneficiarii – cu invitația de a participa la peach-ul pentru a face acest hotel: să reimaginăm luxul și experiența premium în domeniul hotelier – mi-am dat seama că în ziua de azi luxul înseamnă sănătate. Sănătatea de multe ori o legăm de modul activ de viață, de sport și de ce mâncăm. Dar nu ne gândim că și aerul pe care-l respirăm este sănătate, că influențează sănătatea și faptul că petrecem mult timp la interior. De aceea, ne-am dorit ca toate elementele pe care le folosim , finisajele, materialele etc să fie fără compuși chimici, cât mai naturale, fără emisie de carbon. În Europa există și certificări pentru asta. În special ne-am dorit ca lemnul să nu fie tratat, să nu fie lăcuit, să fie cum a ieșit din cuptor, pentru că este un pin termotratat, un pin rășinos”, povestește arhitectul Eliza Yokina, gândurile din spatele concepției interioare a hotelului.
Cei 3 piloni care au constituit conceptul amenajării au fost:
- Sănătatea – experiența de a-ți permite să ai o abordare sănătoasă, fie că este vorba de viața activă în natură sau mâncarea pe care o mâncăm (cât mai sănătoasă/naturală).
- Natura – arhitecta și-a dorit un spațiu cu geamuri care să te ducă spre natură. „Faptul că lumina este estompată, finisajele sunt naturale, moi, nu a fost nevoie de multe decorațiuni sau accesorii, pentru o legătură mai directă și strânsă cu natura din exterior. Am vrut să arătăm că ești la munte, fie printr-o scoarță de copac, fie printr-o rocă, piatră, să fie regăsită și la interior, ca o trecere lină de la exterior la interior. Dimensiunea designului nu este doar despre spațiu, este și despre timp, pentru că te predispune să-ți aloci câteva minute din sejur să te liniștești, să privești, să stai pe terasă, să faci lucruri de care nu ai timp. Este o experiență mai profundă, o parte din experiența premium”.
- Apartenența unei culturi – intrarea în Transilvania, cu tradiție lungă. „Ne-am dorit ca designul hotelului să facă trimitere la această cultură, să o îmbrățișeze și să povestească despre ea. E ca un omagiu/recunoaștere a unor valori. E vorba despre meștesug, despre felul de a avea piatra etc.
„Eu văd proiectul acesta ca unul identitar, căutăm prin ceea ce facem să dăm o identitate proiectului, cum a fost la Marmorosch”, mai spune Yokina.

Zona de spa – centrată pe relaxare
Pentru că este un spațiu mic, destinat exclusiv clienților hotelului, zona de spa a fost gândită doar pentru relaxare. Iluminarea redusă îmbunătățește atmosfera calmă, în timp ce sunetele blânde, relaxante și muzica din fundal se armonizează cu mediul natural din jur, oferind o experiență senzorială cu adevărat captivantă.
Te poți bucura de jacuzzi-uri în aer liber sau în interior, perfect pentru relaxare în orice anotimp, precum și de saună, o mini-piscină sau cabinetele de masaj și tratamente faciale. Terapeuții de spa ai hotelului folosesc produse de frumusețe exclusive (pot fi achiziționate separat doar de la hotel) de la brandurile de lux Niance Elveția și Kerstin Florian Suedia, asigurând o experiență luxoasă și întineritoare. Pürovel Spa & Sport Poiana Brasov oferă o experiență de spa privat, în care accesul la tratamente se face doar cu o rezervare prealabilă. Activitatea spa-ului este alimentată cu energie solară. Prin alimentarea cu energie solară se reduce amprenta de carbon.
Artegianale – restaurant de top din Brașov
Artegianale, unul dintre restaurantele remarcabile din Brasov a fost invitat să facă parte din conceptul premium gândit de investitori. Restaurantul cu meniul de inspirație mediteraneană (cu ingrediente locale și internaționale și o selecție impresionantă de vinuri), oferă o atmosferă caldă și primitoare cu 100 de locuri în interior, completate de o terasă care poate găzdui încă 50 de oaspeți.
Brandul Swissôtel by Accor
„Ambiția noastră este să punem în lumină peisajul divers, cultura vibrantă și istoria bogată a României atât în fața turiștilor internaționali, cât și a celor locali. Deschiderea Swissôtel Poiana Brașov marchează o etapă semnificativă pentru Accor, pentru că aduce în țară un nou brand de prestigiu mondial, ceea ce reflectă angajamentul nostru de a continua să ne extindem oferta în România. Swissôtel Poiana Brașov este un proiect cu adevărat remarcabil și un debut excelent pentru parteneriatul nostru cu un investitor profesionist și dinamic, care ne împărtășește pasiunea pentru servicii de ospitalitate excepționale, care dau naștere unor experiențe deosebite și amintiri unice”, a declarat Frank Reul, Vice President – Development Accor Premium, Midscale & Economy for Eastern Europe, Balkans, Italy & Greece, at Accor.
Unul dintre cele mai cunoscute branduri elvețiene din lume, Swissôtel oferă hoteluri contemporane infuzate cu prospețimea și vitalitatea energiei alpine, înrădăcinate în tradiția ospitalității elvețiene. Respectat pentru designul său inteligent, caracterul artizanal de calitate și abordarea atentă a sustenabilității, Swissôtel oferă oaspeților săi liniștea de a explora lumea, de a descoperi adevăratele recompense ale vieții și de a accepta orice oportunitate de a o „trăi bine”. Brandul Swissôtel a fost fondat în 1980 și numără astăzi peste 30 de hoteluri la nivel global, inclusiv proprietăți emblematice precum Swissôtel the Bosphorus din Istanbul, Swissôtel the Stamford din Singapore, Swissôtel Chicago și Swissôtel Jakarta Pik Avenue. Swissôtel este parte a Accor, un grup hotelier lider la nivel mondial care numără peste 5700 de proprietăți în peste 110 țări și este un brand participant la ALL – Accor Live Limitless – un program de loialitate care oferă acces la o mare varietate de recompense, servicii și experiențe.














Designul și arhitectura hotelului
Inspirat de Transilvania: Designul se inspiră din patrimoniul săsesc, reinterpretat cu o sensibilitate contemporană.
Materiale naturale: Lemn tratat termic, tencuială de var, lână și sticlă reciclată.
Interioare minimaliste, dar calde, concepute pentru a favoriza relaxarea și o conexiune cu natura.
Colaborare cu arhitecți de top:
* Nicolae Petrencu pentru designul arhitectural general, arhitect coordonator și șef proiect
* Eliza Yokina, șef proiect interior
* Design interior și fațada: Cumulus One Architecture
* Poteca Studio pentru amenajările exterioare senine
* Cristian Corvin și Plus Minus Arhitectura pentru restaurant
* Amenajare unică: Camere spațioase, personalizate, inclusiv camera ”signature” Vitality cu spații private de fitness.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz