Business Stiri Tech

Prioritățile companiilor românești în era post-pandemică

3 feb. 2021 2 min

Prioritățile companiilor românești în era post-pandemică

Reading Time: 2 minute

Accelerarea transformării și adoptarea rapidă a soluțiilor digitale pot fi esențiale
pentru supraviețuirea și dezvoltarea companiilor, atât pentru sectorul public, cât și cel comercial. Acestea sunt concluziile celui mai recent studiu IDC, sponsorizat de Oracle, în rândul respondenților din cele opt state europene: România, Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Grecia, Croația și Serbia.

Prioritățile de afaceri

În era post-pandemică, companiile trebuie să își restabilească prioritățile. Spre exemplu, investițiile în soluții IT. Conform rezultatelor sondajului, au fost identificate cele mai importante priorități de afaceri din regiunea Europa Centrală și de Est:
 Îmbunătățirea performanței de afaceri (72%)
 Reducerea costurilor (71%)
 Servicii mai bune pentru nevoile clienților (71%)
 Securizarea afacerii (securitate cibernetică – 69%)
 Maximizarea forței de muncă (62%)

Soluțiile IT – în special cloud, managementul datelor și soluțiile de analiză a datelor – vor juca un rol esențial pentru companiile care doresc să-și echilibreze aceste compromisuri și să-și atingă, totodată, obiectivele.

Tranziția accelerată către cloud

Pandemia de COVID-19 a accelerat adoptarea soluțiilor de tip cloud computing în rândul companiilor și instituțiilor din regiunea ECE. Pentru multe organizații, serviciile cloud s-au dovedit a fi cea mai bună soluție în timpul stării de urgență, cât și în perioada care i-a urmat.

Conform studiului IDC, prioritățile companiilor românești sunt managementul datelor, modernizarea aplicațiilor de business și implementarea unor soluții inteligente de securitate. Se poate observa că acestea nu sunt, de fapt, obiective distincte, ci sunt strâns legate între ele: modul în care colectezi, utilizezi și protejezi datele. În general, acesta este nucleul inteligent care poate asigura agilitatea unei companii.

Șapte pași către un viitor mai sigur

Între obiectivele și prioritățile organizațiilor din regiunea ECE și rolul pe care îl au soluțiile IT în a le ajuta să susțină aceste obiective, există o anumită disonanță. Infrastructură veche, date blocate, procese ineficiente sau manuale – toate acestea pot inhiba inovația.

Pentru a se pregăti de viitor, companiile ar trebui să depășească aceste provocări. Cum se poate face asta? IDC recomandă executivilor responsabili de procesul decizional să aibă în vedere următoarele etape:
 Să ia în considerare rolul companiei în economia platformelor.
 Să prioritizeze reducerea datoriilor tehnice.
 Să lucreze către un nucleu inteligent.
 Să simplifice modernizarea procesului pentru a menține complexitatea sub control.
 Să implementeze infrastructura care îndeplinește cerințele dinamicii de afaceri.
 Să evidențieze importanța încrederii.
 Să facă analize ca parte a proceselor decizionale la toate

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: