Profit de aproape 16 milioane de euro pentru companiile UNIQA Asigurări în 2024
Reading Time: 5 minuteUNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au încheiat anul 2024 cu rezultate în creștere, continuând să își consolideze poziția pe piața asigurărilor din România. Volumul total al primelor brute subscrise de cele două companii a atins nivelul de 143,5 milioane euro, marcând astfel un avans de 20% comparativ cu anul anterior. Profitul total statutar înainte de impozitare a ajuns la nivelul de 15,9 milioane euro, susținut de o contribuție semnificativă din zona asigurărilor generale.
Asigurările non-auto au generat vânzări de aproape 64 milioane euro, cu un avans de 9% față de 2023, menținându-și rolul important pentru dezvoltarea activității UNIQA în mod durabil. Segmentul asigurărilor pentru locuință a înregistrat o creștere de 11% în zona clienților retail. În 2024, UNIQA a lansat o variantă îmbunătățită a produsului de asigurare facultativă, ce oferă protecție financiară extinsă pentru numeroase riscuri ce pot afecta locuința și bunurile.
Asigurările de accidente, segment cu potențial semnificativ de dezvoltare la nivelul portofoliului companiei, au înregistrat un avans de peste 80% al vânzărilor în zona clienților retail și bancassurance conform rezultatelor de la finalul anului 2024, comparativ cu anul anterior.
Pe segmentul asigurărilor de călătorie, UNIQA a continuat să își dezvolte activitatea, atât prin soluții pentru călătoriile pe termen scurt, cât și pentru clienții care călătoresc în mod frecvent, prin noul produs de tip abonament anual, oferit în parteneriat cu Raiffeisen Bank, accesibil clienților bâncii în format digital, prin aplicația de mobile banking.
Pentru asigurările facultative auto CASCO, vânzările s-au menținut în 2024 un nivel apropiat de cel înregistrat în anul precedent, îmbunătățirea continuă a calității portofoliului și serviciilor oferite pe fiind prioritare pentru strategia UNIQA pe acest segment.
În zona asigurărilor pentru companii, UNIQA a raportat creșteri semnificative în asigurările tehnice (+13%), răspunderi (+11%), CARGO (+10%).
Asigurările affinity reprezintă un segment dinamic și inovator la nivelul portofoliului UNIQA, pe care compania a înregistrat un avans de 28% în vânzări în 2024 față de 2023, dezvoltând parteneriatele strategice alături de retaileri importanți din România.
„Anul 2024 a fost unul de referință pentru UNIQA. Am marcat 15 ani de activitate în România, continuând să ne consolidăm poziția pe piața locală și să ne extindem impactul la nivel regional. Creșterea pe segmentele de asigurări non-auto, precum cele pentru locuință și sănătate, alături de diversificarea soluțiilor pentru asigurările de călătorie, reflectă angajamentul nostru de a răspunde nevoilor clienților prin produse inovatoare și relevante. În același timp, alăturarea companiilor UNIQA din România la Regiunea SEE, una dintre principalele regiuni din cadrul Grupului UNIQA, reprezintă un pilon esențial în strategia noastră de dezvoltare durabilă. Această abordare nu doar că susține creșterea operațiunilor noastre, dar contribuie și la îmbunătățirea experienței clienților din întreaga regiune. De asemenea, am continuat să dezvoltăm segmentul asigurărilor pentru companii, oferind soluții personalizate pentru riscurile specifice fiecărui domeniu de activitate. În acest mod, dorim să contribuim la gestionarea mai eficientă a riscurilor prin soluții complete și flexibile, care sprijină succesul și stabilitatea pe termen lung a afacerilor.” a declarat Paul Cazacu, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări.
Pentru asigurările de viață, UNIQA a înregistrat în 2024 un volum total al primelor brute subscrise de 51,7 milioane euro, marcând o creștere de 47% față de 2023. Această evoluție reflectă angajamentul constant al UNIQA de a îmbunătăți experiența clienților și de a răspunde nevoilor financiare ale acestora într-un mod personalizat.

„Asigurările de viață au continuat să evolueze printr-o creștere semnificativă a volumului primelor brute subscrise, consolidând relațiile cu clienții și răspunzând nevoilor lor financiare într-un mod personalizat și eficient. Dezvoltarea parteneriatelor strategice în zona bancară, precum și a soluțiilor de asigurare inovatoare și relevante a fost esențială pentru aceste rezultate”, a adăugat Mihaela Stroia, Președinte Directorat – CEO UNIQA Asigurări de viață.
Scorurile de satisfacție acordate de clienți reflectă preocuparea UNIQA de a oferi experiențe cu valoare adăugată pentru aceștia. În 2024, scorul general de satisfacție al clienților pentru relația cu compania a fost de 4.6 din 5. Atât în vânzări, cât și în procesul de gestionare a daunelor, interacțiunile cu UNIQA au primit scoruri de 4.8 din 5. De asemenea, serviciile online oferite de consultantul digital ANA au fost evaluate cu un scor de 4.9 din 5.
Petițiile primite din partea clienților rămân o sursă valoroasă de feedback, esențială pentru identificarea nevoilor și problemelor cu care aceștia se confruntă. Acestea reprezintă un punct de referință important în procesul de ajustare a produselor și serviciilor UNIQA, în scopul îmbunătățirii continue a experienței oferite De aceea, UNIQA acordă o atenție deosebită procesării și soluționării petițiilor prin toate canalele de comunicare disponibile clienților. Astfel, în perioada ianuarie – decembrie 2024, cele două companii UNIQA au înregistrat un total de 182 de petiții, dintre care 173 au fost unice și 9 conexe, un volum similar cu cel din anul precedent.
UNIQA are o istorie de 15 ani în piața asigurărilor din România și beneficiază de peste 200 de ani de experiență internațională, ca parte dintr-un grup financiar cu prezență puternică la nivel european. Strategia companiei poziționează în centru clienții și are ca prioritate cunoașterea nevoilor acestora și generarea de produse și servicii pentru viața de zi cu zi. Prin modelul său de afaceri, compania ține cont de specificul segmentelor Retail, Bancassurance și Corporate & Affinity, oferind soluții de asigurare relevante, accesibile și inovatoare, la standarde înalte. Mai mult, sustenabilitatea reprezintă o componentă importantă a strategiei UNIQA, astfel că organizația pune accentul pe acțiuni care generează un impact pozitiv, cu scopul de a contribui la o viață mai bună împreună cu clienții, partenerii și comunitatea.
Detalii despre rezultatele din 2024 pentru UNIQA Insurance Group și Regiunea SEE, din care fac parte operațiunile din România, pot fi accesate aici.
UNIQA Insurance Group opereaza pe piata romaneasca din 2008, oferind toate formele de asigurari de bunuri, de raspundere si de persoane. UNIQA Asigurari se numara printre liderii pietei romanesti de asigurari generale, oferind un portofoliu complet de produse care respecta nevoile clientilor si tendintele pietei. Compania se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. In 2010, UNIQA a inceput operatiunile pe piata asigurarilor de viata, lansand compania UNIQA Asigurari de viata. Cu produse de asigurare de viata mixte, la termen si de grup, dar si cu experienta si know-how-ul UNIQA Insurance Group, compania respecta nevoile fiecarui client in parte, gasind solutiile de asigurare potrivite.
UNIQA Group este una dintre companiile de asigurari de top pe pietele sale principale din Austria si Europa Centrala si de Est (ECE). Aproximativ 21.000 de angajati si parteneri de vanzari exclusivi deservesc aproape 16 milioane de clienti din 18 tari. UNIQA este al doilea grup de asigurari ca marime din Austria, cu o cota de piata de aproximativ 21%. In regiunea de dezvoltare ECE, UNIQA este prezenta pe 15 piete: Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Kosovo, Muntenegru, Macedonia de Nord, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia si Ucraina. In plus, companiile de asigurari din Elvetia si Liechtenstein fac, de asemenea, parte din UNIQA Group.
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz