Management Stiri

Programele de teambuilding revin pe agendele companiilor

20 ian. 2016 2 min

Programele de teambuilding revin pe agendele companiilor

Reading Time: 2 minute

Companiile din Romania au investit anul trecut cinci milioane de euro in programe de teambuilding. In medie, companiile locale au alocat 65 de euro per angajat pentru astfel de servicii, in crestere cu 22% fata de anul 2014

Majoritatea companiilor care au apelat, de-a lungul anului trecut la activitati de teambuilding provin din domenii precum automotive, banking si IT&C, potrivit unei analize realizate de compania Human Performance Development International (HPDI), furnizor de programe de traing, coaching si teambuilding. Spre deosebire de 2014, anul trecut a crescut si ponderea companiilor din domeniul healthcare, servicii, productie, retail si gas & oil. O alta schimbare notabila, semnalata de specialistii HPDI este prezenta tot mai numeroasa a companiilor mici si mijlocii care au apelat la programe de teambuilding.

“Firmele mai mici au inteles ca, pentru a dezvolta relatiile interumane, comunicarea si spiritul de echipa, nu sunt suficiente ‘team drinking-urile’”, spune Petru Pacuraru, managing partner si trainer la HPDI. “Jocurile si exercitiile dintr-un teambuilding ii pot face pe participanti sa constientizeze problemele sau atuurile pe care ei le au in cadrul unei echipe. Spre deosebire de oamenii din companiile foarte mari, angajatii firmelor mici si medii nu au fost supusi unor zeci de programe de teambuilding si nu sunt reticenti in a se implica in astfel de activitati. Nu dau ochii peste cap si spun ca deja stiu tot ceea ce vrei sa-i inveti”, adauga Pacuraru.

In topul destinatiilor preferate pentru desfasurarea activitatilor teambuilding-urilor, raman Valea Prahovei, in special Poiana Brasov si litoralul. Spre deosebire de anii trecuti, in 2015 s-au inregistrat mai multe cereri pentru statiunile de pe Valea Oltului, in timp ce teambuilding-urile din strainatate au fost la polul opus. De asemenea, marea majoritate a participantilor au optat pentru activitatile outdoor. “Majoritatea participantilor isi doresc activitati care presupun un nivel mai ridicat de efort fizic, deoarece munca lor este una sedentara. In plus, activitatile outdoor scot adesea participantii din zona lor de confort si descopera astfel foarte multe lucruri despre ei si despre colegii lor”, mai spune Petru Pacuraru.

In cazul HPDI, cele mai solicitate programe eu fost “E-Hunters” si “Game of Thrones”, dar au existat si participanti care au ales activitati in care si-au testat cu adevarat limitele, precum “Bootcamp” si “Survivor”. In cadrul acestor programe, cei implicati se trezesc la 05:00 dimineata, isi instaleaza tabara in padure si au de parcurs un traseu cu capcane. In plus, nu se intorc la masa de pranz, ci sunt nevoiti sa isi procure singuri hrana.  

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: