fbpx
Analize Lifestyle

Rafinament culinar la superlativ3 min

28/02/2017 3 min read

Rafinament culinar la superlativ3 min

Reading Time: 3 minute

La aproape patru ani de la finalizarea lucrărilor de renovare a La Grande Épicerie de Paris, grupul LVMH are din nou planuri de investiții. În toamnă, va inaugura cel de-al doilea său supermarket de lux.

Când vine vorba de o băcănie, de cele mai multe ori gândul te duce la un spațiu de mici dimensiuni, cu de toate. Nu și în cazul La Grande Épicerie de Paris, care într-adevăr este cu de toate, mai exact peste 30.000 de produse aduse de prin toate colțurile lumii, însă numai mică nu e, cum de altfel indică și numele. Cu un spațiu total de vânzare de peste 3.600 de metri pătrați, băcănia din inima Parisului impresionează prin diversitatea produselor gourmet, majoritatea create artizanal, în afara producției de masă, grija cu care sunt selecționate și, nu în ultimul rând, prin povestea pe care o poartă de mai bine de 90 de ani. L-am avut ghid în fascinantul univers al băcăniei pe Laurent Trégaro, responsabil de coordonarea departamentului PGC și un vechi angajat, de peste 25 de ani alături de companie, iar pasiunea cu care povestește de munca sa de zi cu zi și entuziasmul cu care împărtășește din secretele muncii sale te fac să realizezi cât de special este acest loc.

Situat într-o clădire istorică pe Rue de Sèvres, nu departe de Tour Eiffel, la parterul Le Bon Marché Rive Gauche, primul magazin universal din lume, fondat în 1852 de Aristide Boucicaut, artizanul comerțului modern, supermarketul de lux a fost complet renovat timp de 18 luni și redeschis publicului în 2013. Lucrările de renovare au însemnat, printre altele, amenajarea unei crame, a unui wine-bar, Le Balthazar, și a restaurantului La Table, cu cale de acces direct către raioanele de modă masculină din Le Bon Marché.

Magazinul alimentar a luat naștere în anul 1923 sub numele de Comptoir de l’Alimentation și a ajuns să fie cunoscut sub denumirea de La Grande Épicerie de Paris din 1978. Din anii ’80 a fost preluat și integrat în grupul LVMH, din care fac parte branduri de renume precum Hennessy, Möet-Chandon, Christian Dior, Bvulgari sau Louis Vuitton, conturându-și astfel poziționarea de destinație pe harta luxului parizian și a experiențelor culinare inedite.

În pas cu tendințele actuale din retail, La Grande Épicerie comer­cialiezează o parte din produse și online, în Franța și în mai multe țări europene, printre care și în România, însă deocamdată e-commerce-ul nu reprezintă o parte semnificativă din businessul companiei. De asemenea, tot în ideea de a ține pasul cu retailul modern, în urmă cu un an a fost lansată marca proprie La Grande Épicerie, magazinul având acum 750 de produse sub această marcă, iar planul este ca, pe viitor, gama să ajungă la aproximativ 900 – 1.000 de produse și să genereze în jur de 15% din totalul vânzărilor magazinului, în cadrul căruia lucrează în jur de 390 de persoane, dintre care peste 60 de artizani, patiseri și brutari, coordonați de Jean-Jacques Massé, deținător al titlului de Meilleur Ouvrier de France. Numărul mare de artizani se datorează faptului că cele mai multe dintre produsele de patiserie și cofetărie, precum și multele specialități de pâine sunt produse chiar în incinta băcăniei La Grande Épicerie.

Anul acesta grupul are planuri de extindere, astfel din toamna lui 2017 va fi inaugurată cea de-a doua La Grande Épicerie de Paris. Lucrările de amenajare sunt deja în plină desfășurare, noul magazin urmând a fi deschis pe Rue de Passy, în locul fostului magazin Franck et Fils, închis în vara anului trecut, de asemenea, parte din grupul Le Bon Marché. Cu o suprafață de 2.700 de metri pătrați, noul magazin va păstra specificul aparte și varietatea de produse care au consacrat celebra „epicerie“ pariziană.

LA GRANDE EPICERIE DE PARIS, ÎN CIFRE

  • 3.650 mp de suprafață de vânzare
  • 30.000 de produse
  • 8.000 de clienți zilnic
  • 390 de angajați
  • peste 60 de maeștri artizani

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *