Marketing

Raluca Simu: nu ne este frica sa traim in pas cu vremurile8 min

11/12/2013 5 min read

author:

Raluca Simu: nu ne este frica sa traim in pas cu vremurile8 min

Reading Time: 5 minute

<p> In 2008, Raluca Simu, Managing Partner al Springer & Jacoby Romania, prelua Babel Communications, o agentie cu datorii foarte mari. Acum compania este afiliata unei retele internationale, incheie 2013 cu o cifra de afaceri de peste 2 milioane de euro si se mandreste cu faptul ca nu mai are nicio datorie.  </p> <p>  </p> <p> <strong>Care au fost cele mai importante proiecte derulate in 2013 de Springer Jacoby Romania? </strong></p> <p> Unul dintre cele mai importante proiecte din acest an a fost Campania Supermeserias Ceresit, realizata pentru clientul nostru Henkel. Este vorba despre un program complex, de loializare si training pe termen lung a unui segment din target, meseriasii din constructii. Programul se desfasoara pe mai multi ani, in 2013 am avut lansarea, foarte bine primita. Tot in acest an am continuat un proiect de scanning si analiza a pietei franceze de retail pentru un client international, Malaysian Palm Oil Council. O alta campanie frumoasa si de suflet a fost cea pentru sustinerea Medicinei Personalizate in Romania, proiect realizat pentru Platforma Europeana de Dezvoltare.   </p> <p>  </p> <p> Dintr-un punct de vedere, putem declara anul 2013 drept anul promotiilor. Noi am realizat campaniile “Chiturile si silicoanele Ceresit te trimit in vacanta”, “Bani de vacanta de la Ceresit”, AERO 360. Pentru brandul Moment am implementat local campania globala “Castiga 10 minute de cumparaturi”.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce conturi noi ati castigat anul acesta? </strong></p> <p> In 2013 am castigat contul Skoda intr-un pitch la care, initial au fost invitate 15 agentii, dintre care pe lista scurta am ramas 5. Intregul proces a durat cam 4 – 5 luni. Am muncit foarte mult cu totii, dar a meritat tot efortul pentru ca am castigat un cont frumos si un client deosebit. Tot in 2013 am castigat doua conturi de turism, TravelBiz si Hotel Caro, precum si pitch-ul pentru lansarea produsului “Multibat Premix” de la Lafarge.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cu ce estimari financiare incheiati 2013? </strong></p> <p> Ne vom situa la nivelul anului trecut cu o cifra de afaceri putin peste 2 milioane de euro. Nu ne imbogatim din acest business, insa ne bucuram de luxul de a face ceea ce ne place si de a avea o viata decenta. Este o mare realizare si implinire pentru mine.</p> <p>  </p> <p> Piata este dificila, avantajul nostru este ca suntem stabili financiar, nu avem credite, avem relatii excelente atat cu clientii, carora le multumim pentru fidelitate, cat si cu furnizorii, care ne cunosc pentru seriozitatea cu care ne platim facturile. Poate parea ciudat ca vorbesc despre asta, dar astazi cred ca este foarte important sa ai si sa te dovedesti a fi un partener de business stabil, cu un cuvant serios. Eu nu pot sa promit ceva, sa spun ceva, si apoi sa nu ma tin de cuvant. Este o “dereglare” personala,  o chestie organica, dar care m-a ajutat in tot ce am facut in timp. Viata mi-a demonstrat ca succesul apare atunci cand crezi in ceea ce faci si cand faci ceea ce iti place. Iar daca esti atat de norocos incat sa ai cele de mai sus, nu ai voie sa nu fii serios in abordarea ta.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum ati caracteriza piata de publicitate autohtona si cum se integreaza Springer & Jacoby Romania in acest peisaj? </strong></p> <p> Piata de publicitate este debusolata: agentii mari participa la pitch-uri pentru care altadata nu s-ar fi dat jos din pat, clientii sunt reticenti, prudenti pana la extrem, am senzatia ca toata lumea este oarecum blocata, parca asteapta ceva… Cred insa ca vremurile “de odinioara”, adica de dinainte de 2008, nu se vor mai intoarce. Paradigma s-a schimbat, cred ca vor fi castigatori cei care inteleg, accepta si se adapteaza rapid noii realitati. Ca ne place sau nu, aceasta este noua lume.</p> <p>  </p> <p> Springer & Jacoby Romania a adoptat o filosofie bazata pe profesionalism si stabilitate, iar valorile noastre sunt simplitate, inspiratie si precizie. Pot parea vorbe prea serioase pentru o industrie cum este cea a publicitatii si a comunicarii, insa daca stam sa ne gandim, creativitatea nesustinuta de o capacitate de implementare serioasa, de respectarea deadline-urilor, de precizie si proceduri clare, cu alte cuvinte, de profesionalism si stabilitate, nu poate convinge. In acelasi timp, daca nu esti creativ si nu poti livra o viziune strategica asupra unui brand/proiect, nu poti multumi clientii – iar creativitatea in contextul actual trebuie sa se vada in tot ceea ce inconjoara un cont, de la modul in care se raspunde la telefon la designul interior, sau la gasirea de idei care sa se incadreze in bugete minime. In Springer & Jacoby Romania, daca ar fi sa aleg una – doua zone in care consider ca stam foarte bine si putem face fata oricarei provocari, as spune creatie si strategie.</p> <p>  </p> <p> <strong>De la debutul crizei, care a fost cel mai greu an? Dar cel mai bun? </strong></p> <p> Cred ca cel mai dificil an a fost 2009, a fost anul “socului” pentru toata industria. Bugetele s-au taiat, lumea era neincrezatoare in ceea ce se intampla, asteptam “sa treaca”. Si n-a trecut! Pe de alta parte, anul 2009 a fost anul in care Babel Communications s-a afiliat retelei Springer & Jacoby, deci a fost un an important in istoria noastra. Cel mai bun an de cand “cu criza” cred ca a fost 2013, cand simt ca am consolidat echipa cu profesionisti dornici de a face lucruri deosebite.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce faceti ca sa va adaptati la noul context economic, cat si la noul peisaj al industriei de comunicare? </strong></p> <p> Ce facem noi: nu ne este frica sa traim in pas cu vremurile. Ne dezvoltam pe zona de digital, devenita o componenta indispensabila a mixului de canale. In general, cred ca trebuie sa ne placa sa invatam lucruri noi. De altfel, cine nu are genetic aceasta dorinta de a se dezvolta personal, de a dori sa cunoasca si sa invete lucruri noi, oamenii plafonati, etc nu se vor simti bine in Springer & Jacoby.</p> <p>  </p> <p> In perioade de criza, dificile, cred ca mai importanta decat marimea este capacitatea de adaptare, in prima faza, dublata apoi de dorinta de a te dezvolta profesional si personal. Incepand cu 2008 am inceput procesul de restructurare interna, am reorganizat departamentele, ne-am stabilizat financiar. In 2008 am preluat agentia cu datorii imense, astazi nu mai avem nicio datorie. Totul s-a facut cu forte proprii, interne. Existau resursele umane si dorinta de schimbare, lucruri esentiale, era nevoie insa de un alt mod de organizare si alta viziune de business.</p> <p>  </p> <p> Astazi, procesul nostru de a deveni mai buni in ceea ce facem continua: atragem profesionisti adevarati, nu doar declarati, care au o solida cultura a muncii. Nu putem sa ne multumim clientii si nici sa crestem daca nu credem in ceea ce livram. Cum ne place sa spunem: “We say what we think. We do what we say. And what we do, we do fast”. In esenta, este important sa fim corecti fata de ceilalti si fata ce noi insine.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cu ce planuri incepeti 2014? </strong></p> <p> Imi doresc sa devenim mai buni si mai maturi decat suntem, cred ca pentru noi, cei din industria comunicarii, mai este loc pentru ambele caracteristici. As vrea sa crestem mai mult pe zona de digital, parte tot mai importanta din pachetul nostru full-service, si sa reincepem sa participam la festivaluri.  De asemenea, sper sa avem sansa de a fi mai mult implicati in consultanta de strategie de marketing pentru proiectele clientilor nostri, astfel legaturile dintre agentie si clienti vor fi mult mai stranse si orientate spre rezultate concrete de business.</p> <p>  </p> <p> Incepand cu luna acesta, sloganul local, dezvoltat de echipa noastra de strategie si comunicare, dezvoltat in sensul ajungerii la esenta si a exprimarii a foarte mult cu foarte putin, este “communication. simplified”. Cred ca aceste cuvinte in sine spun tot despre modul in care abordam lucrurile: toate lucrurile importante cu adevarat in viata sunt lucrurile simple. De ce sa facem comunicarea altfel? Asa ca in 2014 trebuie sa facem cunoscuta noua abordare si sa o “demonstram”.</p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE