Evenimente trecute

Retail Revolution

16 ian. 2013 2 min

Retail Revolution

Reading Time: 2 minute

Retailul a fost o vedeta a ultimilor ani avand in vedere ca expansiunea, desi mult incetinita fata de anii de boom, a continuat, iar clasamentul marilor retaileri a cunoscut schimbari spectaculoase.

In afara extinderilor, am asistat si la o vanzare de retea (Auchan a cumparat reteaua real,- , ca urmare a tranzactiei internationale decise de grupul Metro).

In acelasi timp, pe linia frontului, la raft, batalia brandurilor s-a intetit iar lupta se va ascuti, avand in vedere ca pretul nu va mai fi in urmatorii ani doar un diferentiator. Viitorul apartine celor care sunt pregatiti pentru revolutia care urmeaza.

Revista Biz a decis sa organizeze un eveniment dedicat acestui fenomen, conferinta Retail Revolution, in luna februarie. Vom incerca sa ne concentram atentia in cadrul dezbaterilor din cele trei sesiuni asupra mai multor teme de reflectie care au marcat industria de retail din Romania.

In prima parte a evenimentului vom vedea care sunt strategiile de succes in domeniu, care au fost cei mai activi jucatori si in acelasi timp cum s-a modificat harta retailului prin adaptarea la nevoile actuale ale consumatorului. Si in pofida aceste extinderi, simtim ca ii mai lipseste ceva retailului romanesc. Vom incerca in cadrul dezbaterilor sa aflam despre ce este vorba.

Datele din 2012 indica o crestere semnificativa a preferintei pentru supermarket in defavoarea hipermarketului, mai ales pentru anumite categorii de produse. Magazinele mici de langa casa se reinventeaza si devin preferate pe motiv de proximitate – salvam timp si bani / cumparare. Discounter-ul se reinventeaza si el. Nu mai e un magazin cu preturi mici, devine un jucator care mizeaza pe experimentare in shopping la preturi mici

Conferinta va avea o sesiune dedicata cumparatorului, avind in vedere ca el este “regele”. Decizia de cumparare s-a mutat in magazine. Clientul decide in fata raftului. Inainte prospecta raftul 5 minute si apoi cumpara brandul preferat. Brandul preferat e tot acolo, dar miza e mult prea mare ca el sa nu cumpere altceva, in incercarea de a gasi ceva mai bun. Este vremea licitatiilor in magazin. Comunicarea beneficiilor tangibile e critica. Aceasta e strict necesara in magazin si dezirabila in afara acestuia. Greselile de executie sunt grav sanctionate de consumator. Care sunt noile obiceiuri de consum, cum apreciaza consumatorii multitudinea de produse si marci si cum sunt percepute serviciile adaugate oferite de retaileri acestora.

Si o conferinta de acest gen nu putea ignora puterea pe care o da online-ul si retailul online. In 2012, romanii au platit 220 de milioane de euro pe cumparaturile cu cardul, potrivit Romcard, in crestere cu 38% fata de 2011. Comertul online devine o alternativa din ce in ce mai viabila la comertul offline, oferind avantaje reale cumparatorilor: timp de analiza, comparabilitate, accesibilitate. Cum se vor intelege cele doua? Se vor exclude unul pe celalalt sau se vor completa? Oare viitorul retailului va fi exclusiv online sau pot fi combinate cele doua modele?

Vom incerca sa gasim raspunsuri la toate aceste intrebari si dileme legate de dezvoltarea retailului in conferinta Retail Revolution, organizata in luna februarie, asa ca urmariti site-ul revistei pentru afla detalii despre participare si programul complet.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: