Finanțe

Retailerii nu cunosc noile standarde de securitate a plăților

Reading Time: 3 minute

Retailerii ar trebui să fie pregătiți să ofere o Autentificare Strictă a Consumatorilor (Strong Customer Authentication – SCA) ca să evite nemulțumirea clienților.

Chiar dacă ascensiunea pe care o cunoaște comerțul digital reprezintă un colac de salvare pentru mulți retaileri, 75% dintre comercianții online din statele europene nu sunt la curent cu noul standard de securitate a plăților, care va intra în vigoare anul acesta, arată un studiu Mastercard realizat pe un grup restrâns de retaileri online din Europa.

Autentificarea de tip EMV 3D Secure, care a fost dezvoltată cu scopul de a îmbunătăți experiența pe care o au consumatorii atunci când fac plăți digitale, va intra într-o nouă eră a standardelor de securitate pentru tranzacțiile online și va transforma SCA într-un etalon al industriei, sprijinind noile tehnologii, precum autentificarea biometrică.

În ciuda acestor schimbări care au loc ca urmare a intrării în vigoare, din septembrie 2019, a directivei europene revizuite privind serviciile de plată (PSD2), doar 14% dintre comercianții online care au participat la studiu au implementat deja standardul SCA, 51% dintre ei afirmând că vor fi pregătiți după septembrie 2019 sau că nu au niciun plan de implementare a noului standard de securitate, arată MAstercard, într-un comunicat de presă.

Standardul SCA va fi obligatoriu după ce va intra în vigoare directiva europeană PSD2. Cu toate acestea, înainte ca directiva să intre în vigoare, retailerii online trebuie să se pregătească și să ia următoarele măsuri:

Să contacteze banca acceptatoare sau furnizorul care permite serviciul de plăți și să se asigure că businessul este pregătit și înrolat în sistemul Identity Check.

Să-și educe consumatorii – trebuie să-i anunțe că experiența lor de plată va fi îmbunătățită și că noile măsuri le aduc beneficii: nu vor trebui să mai rețină parole și vor plăti în condiții de siguranță sporite.

În paralel, și băncile emitente îi vor înrola pe posesorii de carduri în sistemul Identity Check și le vor oferi metode de autentificare îmbunătățite, inclusiv de autentificare biometrică.

În contextul schimbărilor pe care le aduce intrarea în vigoarea a PSD2, obiectivul Mastercard este să le asigure clienților o experiență de plată cât mai plăcută, astfel că lansează Mastercard® Identity Check™ – o soluție de autentificare foarte performantă, bazată pe EMV 3DS, care le permite consumatorilor să plătească fără probleme. Cum atât de mulți consumatori sunt obișnuiți să finalizeze o comandă printr-un singur click, noua soluție Mastercard este menită să reducă la minimum orice situație care poate apărea în procesul de finalizare a unei comenzi. Totodată, Identity Check integrează toate cerințele de autentificare strictă a consumatorilor ale PSD2, care vor începe să fie aplicate din 14 septembrie 2019 în 31 de țări europene.

„Chiar dacă retailul digital continuă să  se dezvolte într-un ritm accelerat, ceea ce este extrem de benefic pentru comercianții online, această dezvoltare pune, în același timp, presiune pe umerii retailerilor online, care trebuie să se asigure că tranzacțiile digitale sunt sigure și fără probleme. Am realizat prima tranzacție EMV 3DS reușită în septembrie. Suntem încântați să oferim soluția noastră Identity Check cu EMV 3DS integrat, folosindu-ne de metode de autentificare în timp real, cum sunt parolele dinamice și biometria (inclusiv amprenta, recunoașterea facială, a irisului și a vocii), pentru a oferi o experiență online mai sigură, potrivită pentru viitorul e-commerce-ului”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager, Mastercard România.

Înainte să fie lansat, Mastercard® Identity Check™ a trecut printr-o etapă de testare, în urmă căreia a reieșit faptul că reduce nivelul fraudei și al numărului tranzacțiilor declinate, și îi permite consumatorului să se autentifice fără probleme. Așadar, Mastercard® Identity Check™ nu doar că le asigură consumatorilor o experiență de plată îmbunătățită, dar contribuie și la creșterea profitului comercianților și al emitenților de carduri.

„În contextul în care comerțul digital devine o normă, iar noi cerințe de reglementare bat la ușă, sunt necesare soluții inovatoare pentru a ne asigura că retailerii online vor continua să le ofere clienților același nivel de satisfacție ca și pâna acum. Cum Mastercard® Identity Check™ este capabil să facă un schimb de date de 10 ori mai mare între comercianți și emitenți decât mesajele de autentificare actuale, suntem hotărâți să ridicăm ștacheta în ceea ce privește autentificarea”, a adăugat Cosmin Vladimirescu.

Oana Voinea

Recent Posts

Claudiu Butacu & George Constantin: Sustenabilitatea, dincolo de definiții

Sustenabilitate [substantiv feminin, (numai) singular] – capacitatea de a exista constant. Nu este definiția noastră, ci primul rezultat al unei…

14 minute ago

Schimbare la vârful Tuborg România: Yoav Bar preia funcția de CEO

Tuborg România anunță o schimbare strategică în managementul organizației, prin aducerea lui Yoav Bar la conducerea companiei, în funcția de…

17 ore ago

Profit de 390 mil. lei pentru Raiffeisen Bank România în primul trimestru din 2024

Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 50% pe segmentul planuri de investiții, pensii private…

18 ore ago

Primul teatru construit de la 0 de comunitate, Grivița 53 mai are nevoie de 500.000 euro

Proiectul născut din crezul artistic al scriitoarei și regizoarei Chris Simion Mercurian prinde tot mai mult contur existențial. După 8…

18 ore ago

Smartphone-urile HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România

Noile smartphone-uri HUAWEI Pura 70 Ultra, HUAWEI Pura 70 Pro și HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România.…

18 ore ago

76% dintre români consideră că fumătorii adulți ar trebui să primească informații corecte, fundamentate științific, despre produsele fără fum

Cel mai recent sondaj realizat de firma de cercetare independentă Povaddo pentru Philip Morris International (PMI) arată că există un…

18 ore ago