fbpx
Blog

Richard Branson in Romania, pe 9 mai

16/02/2012

author:

Richard Branson in Romania, pe 9 mai

<p> Revista BIZ a incheiat un parteneriat media pentru promovarea venirii lui Sir Richard Branson in Romania. Nici nu se putea ceva mai adecvat. O revista antreprenoriala, va participa, pe 9 mai, la intalnirea cu cel mai inovator investitor in dialog cu un guru al leadershipului: Robin Sharma.</p> <p>  </p> <p> Pentru mine personal, Richard Branson are lectii de oferit atat patronilor cat si angajatilor. De exemplu, unde ati vazut in Romania vreun om de afaceri sfatuind angajatii sa se distreze in timpul liber, sa-si imagineze ca seful sau compania il plateste ca sa se distreze, iar asta sa il faca sa se bucure mai mult de viata si de serviciu! Un sfat simplu venit din experienta lui. La noi, asta ar fi intrepretat drept chiul sau dezinteres. Iar pentru antreprenori, lectia ar fi si ea simpla: “Succesul pe termen lung, fericirea si satisfactia nu vor aparea daca profitul este unicul motiv al demersului nostru”. Din cate o cunosc pe Marta Usurelu (redactorul sef al publicatiei), nu a urmarit niciodata in primul rand profitul si de aceea revista a crescut intr-o piata foarte concurentiala. </p> <p>  </p> <p> Dar Branson este un model despre care as putea vorbi cateva ore. A scris trei carti publicate si traduse in Romania – “Pierderea virginitatii”, “Lectii din scoala vietii” si “Afacerile dezbracate”, iar o a patra va fi tradusa si lansata pe piata de editura Publica in luna martie anul acesta. Evenimentul coincide fericit cu venirea omului de afaceri in Romania. Le-am citit pe toate, chiar si articolele publicate intr-o revista de HR din capitala. Prin urmare, bucuria de a-l asculta pe viu este foarte mare, pentru ca probabil voi retine mult mai usor indrumarile sale decat citindu-le.</p> <p>  </p> <p> A creat brandul Virgin, sub umbrela caruia sunt acum peste 360 de companii. Prima afacere a fost ziarul “Student”, creat ca o necesitate pe care a resimtit-o in timpul studiilor. Nu asta l-a imbogatit, ci Virgin Records, care promova artisti necunoscuti dar cu potential, si cu care, in final, a dat lovitura. Inainte de asta s-a lansat in distributia de discuri si apoi cu magazinele Virgin, o alta revolutie pe care a facut-o. S-a gandit doar cum i-ar placea sa fie un magazin din care urmeaza sa cumperi muzica preferata: cu spatii comode de ascultare, cu muzica variata. E drept ca in anii ’70 cand a facut asta piata era inca… Virgina. Numele companiei vine tocmai de la nestiinta in ale afacerii. S-a gandit ca intra pe un teren… Virgin. De atunci, a creat alte sute de companii, pe idei ale lui sau ale altora.</p> <p>  </p> <p> Probabil nu-si va povesti istoria antreprenoriala in cadrul dialogului avut cu Robin Sharma, dar cu siguranta va dezvalui cat de mult se bazeaza pe instinct in afaceri, cat de mult tine cont de ideile angajatilor sau ale clientilor, cat de mult conteaza in afaceri ca acel manager sa fie pasionat de ce face si nu neaparat instruit in acel sens.</p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE