Stiri Companii by Raiffeisen Bank

Companiile poloneze iau cu asalt România: investiții de peste 1,1 mld. de euro

6 oct. 2025 3 min

Companiile poloneze iau cu asalt România: investiții de peste 1,1 mld. de euro

Reading Time: 3 minute

Investitorii polonezi continuă să privească România ca pe o piață strategică, atractivă prin poziția geografică, potențialul de creștere și transparența legislației, în ciuda actualului context economic, conform concluziilor recente ale misiunii economice organizate la București de Camera Bilaterală de Comerț și Industrie Polono-Română (PRBCC).

Datele interne ale Camerei Bilaterale arată o creștere constantă a investițiilor poloneze în România. Conform statisticii Băncii Naționale a României (BNR), la finalul anului 2024 valoarea totală a investițiilor companiilor poloneze în țara noastră a depășit 1,1 miliard de EUR. Societățile comerciale cu capital polonez sunt implicate, în prezent, în industria chimică, alimentară, materiale de construcții, producție de ambalaje metalice ușoare, transporturi, turism, activități comerciale.

“Pentru companiile poloneze, piața românească rămâne extrem de atractivă cu un potențial semnificativ în special în industrii precum agroalimentar (prelucrarea alimentelor), materiale de construcții și infrastructură, precum și în transport și logistică. Investițiile în fabrici de procesare sau în soluții logistice moderne pot deschide noi direcții de creștere. În același timp, companiile românești pot aborda piața poloneză prin produse cu valoare adăugată și modele de business inovatoare, mizând pe similaritățile consumatorilor din cele două țări. Exemple precum extinderea brandului românesc LUCA în Polonia, care se bucură deja de succes, arată potențialul de dezvoltare pentru alți antreprenori. Camera Bilaterală de Comerț și Industrie Polono-Română rămâne un liant în facilitarea dialogului și sprijinirea business-urilor care doresc să investească sau să-și extindă operațiunile pe piața românească sau pe cea din Polonia.”

Adam Sobieszkoda, Director Executiv al Camerei

„O altă zonă promițătoare pentru investitorii polonezi este piața turismului, în special industria hotelieră. Comparativ cu Polonia, piața românească este mai puțin saturată, iar în ultimii ani s-a înregistrat un interes tot mai mare din partea investitorilor străini, ceea ce a adus investiții complet noi, inclusiv în București. Un factor suplimentar care poate stimula traficul la nivel turistic, dar și de businee către România este intrarea sa completă în spațiul Schengen de la începutul acestui an. Acest lucru se va traduce printr-o cerere crescută de facilități care să răspundă atât nevoilor turiștilor de business, cât și ale celor de leisure. Este demn de remarcat faptul că potențialul industriei turismului din România nu este exploatat pe deplin, iar companiile poloneze cu un model de afaceri și capital dovedit își pot găsi cu succes locul pe piață.”

Gheorghe Marian Cristescu, președintele Camerei

În cadrul misiunii economice organizate de Cameră, reprezentanți ai mediului de business din România și Polonia au prezentat perspective și soluții concrete de colaborare și extindere pe noi piețe.

„Atunci când companiile românești se extind pe piețe externe, au nevoie de încredere, protecție împotriva riscurilor de neplată și acces facil la finanțare adaptată complexității fiecărui proiect. Exim Banca Românească oferă soluții concrete și flexibile care răspund acestor nevoi, prin asigurări de export care acoperă până la 85% din riscurile comerciale și politice, programe dedicate IMM-urilor și parteneriate europene care facilitează dezvoltarea sustenabilă și succesul antreprenorilor pe piețele internaționale.”

Corina Vulpeș, Director Direcția Relații Instituționale și cu Mediul de Afaceri, Exim Banca Românească

Pe termen mediu, colaborarea dintre Polonia și România este așteptată să devină mai strânsă și mai dinamică, fiind susținută de dezvoltarea infrastructurii, de internaționalizarea IMM-urilor poloneze și de deschiderea companiilor românești către piețe externe. În plus, tendințele europene – tranziția verde, modernizarea rețelelor energetice și digitalizarea – aduc noi oportunități pentru proiecte comune. În acest context, inițiative precum Via Carpatia sau modernizarea rutelor feroviare și energetice sunt esențiale pentru a întări conectivitatea regională și competitivitatea economiilor.

„România și Polonia au demonstrat că pot construi ecosisteme IT puternice și inovatoare. Prin parteneriate bilaterale putem accelera procesele de digitalizare și putem livra împreună soluții competitive la nivel european și global. Pentru companiile de tehnologie, această cooperare nu înseamnă doar deschidere către piețe noi, ci și crearea unui avantaj competitiv bazat pe complementaritatea dintre cele două industrii.”

Radu Postolache, membru al Consiliului Director al ANIS și General Manager Qualysoft România

Sprijin pentru companiile poloneze și românești

Camera Bilaterală de Comerț și Industrie Polono-Română își continuă sprijinul companiilor poloneze și românești în eforturile lor de a pătrunde și de a se consolida pe piețele respective, oferind servicii de consultanță, studii de piață și de industrii, networking și reprezentare a intereselor membrilor.

Camera Bilaterală de Comerț și Industrie Polono-Română este o organizație non-profit dedicată promovării și dezvoltării relațiilor economice și comerciale dintre Polonia și România cu păstrarea și promovarea relațiilor istorice și culturale conectând țările de zeci de ani. PRBCC oferă membrilor și partenerilor săi o varietate de servicii, promovare și sprijin adaptate nevoilor companiilor afiliate. PRBCC organizează misiuni comerciale, evenimente de afaceri, întâlniri b2b, publicații dedicate și publică studii de piață și industrii, acționează ca partener al unor evenimente economice importante din Polonia și România. Camera cooperează activ cu cele mai importante instituții și organizații din Polonia și România, precum Ambasada României în Polonia, Ambasada Republicii Polone în România, Camera de Comerț a Poloniei, Agenția de Dezvoltare Locală Oradea, camerele de comerț locale din ambele țări, dar și alte organizații din mediul de afaceri bilateral.

Secțiune susținută de Raiffeisen Bank

Articole pe aceeași temă: