Companii Marketing

Românii de peste 45 de ani, cei mai mari consumatori de știri online

9 oct. 2019 2 min

Românii de peste 45 de ani, cei mai mari consumatori de știri online

Reading Time: 2 minute

4 din 10 români utilizatori de internet, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, sunt atrași zilnic de știrile online, în timp ce atunci când privim spre categoria de vârsta de peste 45 ani, știrile online sunt accesate de aceștia în proporție de 50%, potrivit celui de-al patrulea val al studiului cantitativ “Digital Evolution: Connected Consumer Monitor”. Studiul reflectă că adulții de peste 45 de ani sunt cei mai mari consumatori de online news și tot aceștia sunt principalii ascultători de online radio.

6 din 10 români utilizatori de internet, cu vârsta cuprinsă între 45 și 55 de ani, dezvoltă interes săpămânal pentru informațiile de cultură generală și pentru cele legate de sănătate și nutriție. În rândul celor cu vârsta cuprinsă între 56 și 65 de ani, interesul este ușor mai scăzut, doar 4 din 10 români accesează aceste informații în fiecare săptămână.

Foto Julien Zidaru Managing Partner EXACT Business Solutions
Julien Zidaru, Managing Partner, EXACT Business Solutions

“Analizând comportamentul online al celor două categorii de adulți, utilizatori de internet (45-55 ani și 56-65 ani), se disting diferențe și în ceea ce privește utilizarea internet bankingului, a aplicațiilor de food delivery ori a mediilor la care s-a apelat pentru petrecerea timpului liber”, a declarat Julien Zidaru, Managing Partner, EXACT Business Solutions.

Studiul reflectă că internet bankingul este utilizat de 45% dintre cei cu vârsta de 45-55 de ani, în timp ce categoria de vârstă 55-65 înregistrează o rată de utilizare de 29%. Adulții de 45-55 ani sunt și cei care apelează frecvent la aplicațiile de food delivery, 19% (cu 11% în plus față de adulții de 56-65 ani, 8%).

Adulții 45-55 ani sunt și principalii ascultători de online radio

Adulții cu vârste cuprinse între 45 și 55 de ani preferă radioul online zilnic în proporție de 31%, spre deosebire de 26% cât este media națională și 14% în cazul adulților de 56-65 ani.

Grafic

Totodată, blogurile sunt preferate de adulții cu vârsta cuprinsă între 56 și 65 ani, 4 din 10 petrecându-și timpul liber citind bloguri. Cifra se apropie de media, în timp ce adulții de 45-55 ani accesează bloguri săptămânal în procent de 30%.

Cel de-al patrulea val al studiul a fost realizat în luna mai 2019 de către EXACT Business Solutions, pe un eșantion reprezentativ de 1061 respondenți utilizatori de internet, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, din mediul urban și rural. Aceștia au fost selectați din panelul EXACT Business Solutions, care conține 50.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat online.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: