Companii Lifestyle Stiri

Românii și mirajul super-ofertelor turistice

30 oct. 2017 3 min

Românii și mirajul super-ofertelor turistice

Reading Time: 3 minute

Turiștii români încep să se distanțeze de mirajul super-ofertelor și al prețurilor foarte mici, arată un studiu realizat de compania de cercetare Mercury Research.

Studiul vine în contextul unor evenimente nefericite în industria turismului la nivel național și introduce pentru prima dată elementul “încrederii” în discuția legată de achiziționarea vacanțelor. Studiul Mercury Research evidențiază că turiștii români încep să se distanțeze de mirajul super-ofertelor și prețurilor foarte mici. Se bazează pe încredere, apreciază suportul pre și post vânzare realizat prin Serviciile de Relații cu Clienții și gradul de recunoaștere în piață al agenției. Toate acestea sunt elemente ale unei piețe aproape de maturizare.

Vola.ro este cea mai de încredere agenție de turism online din România, potrivit studiului Mercury Research. Agenția a obținut cele mai bune rezultate în rândul călătorilor care cunosc brandul, 33% dintre aceștia afirmând că este o companie de încredere. Numărul este cu 50% mai ridicat față de a doua agenție din clasament, Avion.ro, care a obținut un procentaj de 22%  și cu 57% mai ridicat față de a treia, eSky.ro, care a înregistrat un procentaj de 21%. 

Serviciul de relații cu clienții și oferta variată, criterii pentru alegerea agenției

În balanța deciziei finale de cumpărare și de revenire la o anumită agenție de turism online cântăresc puternic serviciul de relații cu clienții și ofertă variată de vacanțe.

La capitolul Serviciul de Relații cu Clienții, 30% dintre călătorii familiari cu brandul recomandă agenția pentru promptitudinea cu care oferă suport clienților, față de 26% pentru a două agenție clasată, Avion.ro și 20% pentru cea de-a treia, Paravion.ro. Dintre cele 3 agenții aflate în top, Vola.ro este singura care oferă un serviciu de Customer Care 24/7.

Rezultatele studiului mai relevă faptul că turiştii aleg Vola.ro şi datorită ofertei variate de vacanţe, dar şi pentru că este cea mai utilizată agenţie de turism online din România.

Astfel, 67% dintre cei care călătoresc prin intermediul celor mai cunoscute agenţii de turism online afirmă că au folosit serviciile Vola.ro cel puţin o dată, procent aproape triplu faţă de următoarea agenţie din clasament, Paravion.ro, care a obţinut 24%. Tot de aici reiese faptul că primele trei agenţii online din România concentrează aproximativ 80% dintre achiziţiile făcute în acest mediu.

În ceea ce priveşte călătoriile făcute în ultimul an printr-o agenţie de turism online, Vola.ro a obţinut din nou cele mai bune rezultate, 74% dintre clientii agentiilor de turism declarând că au apelat la serviciile companiei în ultimele 12 luni. Diferenţa este considerabilă în raport cu urmatoarele două agenţii din clasament, eSky.ro si Avion.ro, care au atins fiecare un procent de doar 12%.

Aproximativ 90% dintre clienţii Vola.ro se declară multumiţi de serviciile agenţiei de turism online, iar 70% dintre ei afirma ca sunt extraordinar de multumiti.

”Piata de turism este printre cele mai competitive din România, iar odată cu digitalizarea sa jucătorii din online au început să câștige teren în favoarea agențiilor clasice. Studiul a urmărit identificarea percepției clienților în raport cu cele mai populare agenții de turism online din România. Este interesant de observat cum, în urma evenimentelor recente din piața de turism, factorul de încredere a devenit unul decisiv în alegerea agenției, iar această încredere se construiește în timp, prin acțiuni repetate și consecvente, motiv pentru care sperăm să dezvoltăm astfel de studii în viitorul apropiat”, a declarat Ingrid Lambru, Marketing Director la Mercury Research.  

“Suntem nespuși de bucuroși să observăm că într-o piață atât de agresivă în lupta prețurilor, factori precum încrederea și calitatea serviciilor au început să joace un rol în deciziile călătorilor. Sperăm ca acest moment să fie un prim pas către o industrie dispusă să investească în îmbunătățirea serviciilor și în transparența față de clienți, iar situațiile în care aceștia sunt atrași prin prețuri nesustenabile, însă fără a li se prezenta riscurile aferente, să dispară în totalitate”, a declarat Daniel Truica, CEO Vola.ro. 

Studiul Mercury Research a fost efectuat în luna septembrie a acestui an pe un eşantion reprezentativ din mediul urban şi a urmarit să identifice diferite comportamente din piaţa turistică din România, precum şi să compare cele mai cunoscute agenţii de turism online din ţară: Avion.ro, eSky.ro, Fly-Go, Paravion, Tripsta şi Vola.ro.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: