Brand Focus Interviuri Tech

Samsung: Diferențiere prin inovație

26 apr. 2020 3 min

Samsung: Diferențiere prin inovație

Reading Time: 3 minute

Lansările Samsung de la începutul acestui an aduc inovații de ultimă oră la îndemâna utilizatorilor. Iar românii caută smartphone-uri inovatoare, spune Tiberiu Dobre, Head of Mobile Division la Samsung Electronics România & Bulgaria.

Care sunt vârfurile de lance ale Samsung pe zona de mobile în Româ­nia în această perioadă?

Samsung a lansat recent noua serie de smartphone-uri Galaxy, care include modelele S20, S20+ și S20 Ultra, precum și Z Flip, care este al doilea smartphone Samsung cu ecran pliabil. În cazul modelelor S20, inovația majoră vine în primul rând din zona camerei foto, atât datorită senzorului de 108 MP, cât și a capacității de zoom, de 30X pentru modelele S20 și S20+, respectiv 100X în cazul S20 Ultra. Aș adăuga cel mai bun display exis­tent pe piață din punctul de vedere al rezoluției și calității imaginii. Mai mult decât atât, vorbim de capacitate de filmare 8K, ceea ce reprezintă un alt element de inovație. Este primul te­lefon mobil cu asemenea performanțe, iar conținutul se poate vizualiza atât pe telefonul mobil, cât și pe un TV cu display 8K. Nu facem rabat la performanțe când vine vorba de S20, S20+ sau S20 Ultra. Cele trei modele au aceeași capacitate de procesare, de inteligență artificială, display, capacitate de a filma 8K. Singurul element de diferențiere în cazul modelului S20 Ultra îl reprezintă camera foto, care produce un zoom de 100X.

Ce așteptări aveți de la seria  Samsung S20, recent lansată? Dar pentru Galaxy Z Flip?

În mod tradițional, flagship-urile Samsung sunt foarte bine percepute de către publicul nostru. Consider că elementul de inovație adus de seria S20 îi asigură succesul. Am observat deja în perioada de pre-order un apetit pentru S20 Ultra peste așteptările noastre. Suntem plăcut surprinși să vedem că jumătate din preferințele utilizatorilor s-au îndreptat către S20 Ultra; această statistică ne reconfirmă interesul pentru tehnologie de vârf al publicului din România. Așteptarea noastră este ca seria S20 să fie cel puțin la fel de bine primită ca și precedentele flagship-uri lansate de Samsung.

Cum s-au schimbat preferințele ro­mâ­nilor în materie de gadgeturi mobile în ultimii doi ani? Ce contează mai mult la un smartphone acum?

Experiența multimedia este esen­țială, deoarece modalitatea de a interacționa cu un smartphone a căpătat alte va­lențe astăzi. Dacă înainte tinerii comunicau prin voce și imagini statice, acum accentul este pe conținutul video și rețelele de socializare. De aceea, display-ul care oferă experiența de vizualizare este foarte important, camera cu care utilizatorii creează conținut este iarăși importantă și nu în ultimul rând aș dori să menționez capacitățile de inteligență artificială care îmbunătățesc stabilizarea video și alte elemente care definesc calitatea conținutului pe care dorești să-l partajezi.

Cum arată mixul de canale de vânzări folosit de Samsung în România?

În România, operatorii de telecomu­nicații dețin o cotă consistentă din piață, ceea ce se traduce și printr-un volum ridicat de vânzări pentru produsele noastre. O altă componentă consistentă și importantă este cea a retailerilor: atât online, cât și offline. Vorbim atât despre retaileri specializați, cât și despre lanțurile mari de retail. Observăm o tendință susținută de orientare către achizițiile online în ultimii ani, iar situația dificilă în care ne aflăm cu toții în aceste momente o va accelera. Lumea din jurul nostru se digitalizează, oamenii folosesc tot mai des telefoanele sau tabletele pentru achiziții, iar serviciile de calitate ale operatorilor fac tot acest proces de cumpărături online din ce în ce mai facil pentru consumatori. Pentru a identifica potențialul de creștere al vânzărilor online ne putem uita în vestul Europei, unde vedem că procentul tranzacțiilor online este dublu.

Cum v-ați ajustat strategia în urma impactului coronavirusului?

Ne dorim în primul rând să fim alături de utilizatori și să putem răspunde nevoilor lor, printr-o serie de măsuri menite să le ofere acces facil la produsele pe care și le doresc, la asistență tehnică de la distanță, precum și la conținut multimedia de calitate, prin intermediul campaniei “Stay at home #with­ga­laxy”. În această perioadă în care cu toții ne petrecem timpul în locuințe, tendința este de a consuma mai mult conținut digital. De aceea, am construit oferte și pachete interesante, care răspund nevoilor dife­rite de consum digital. Ne gândim în permanență la nevoile utilizatorilor noștri, iar printre acestea se regăsesc și serviciile postvânzare, de service. Pentru că ne aflăm într-un context de mobilitate foarte redusă, venim în întâmpi­narea utilizatorilor cu serviciu gratuit de asistență tehnică de la distanță, foarte bine primit de către publicul nostru. De asemenea, indiferent de problema tehnică întâmpinată, prin intermediul serviciului de colectare a produselor ne deplasăm la domiciliul clientului, preluăm echipamentul în cauză, îl reparăm și dezinfectăm în cel mai scurt timp, apoi îl livrăm direct la domiciliul clientului.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: