BizRemote by certSIGN Stiri

Școala în starea de urgență

9 mai 2020 2 min

Școala în starea de urgență

Reading Time: 2 minute

Starea de urgență impusă de pandemia Covid-19 a produs numeroase schimbări, inclusiv în sistemul educațional, lucru care a atras după sine și provocări pentru părinții elevilor din România: asigurarea unui program echilibrat între muncă și îngrijirea copiilor a reprezentat o dificultate, pe durata stării de urgență, pentru o treime dintre părinții cu copii școlari.

Un studiu realizat de firma de cercetare IRES arată că opt din zece părinți cu școlari care declară că lucrează de acasă spun că sunt eficienți la muncă. Mai mult, șase din zece spun că nu au dificultăți în realizarea unui program echilibrat între muncă și îngrijirea copiilor și puțin peste trei sferturi consideră că nu au dificultăți cu separarea spațiului exclusiv pentru muncă în propria locuință.

Aproape trei sferturi dintre români consideră anunțul președintelui țării, de a nu deschide școlile în acest an școlar o decizie mai degrabă bună. Aproximativ o cincime dintre părinți cred însă că ar fi trebuit dechise creșele și grădinițele înainte de vacanța de vară, iar aproximativ o treime dintre români că ar trebui deschise școlile și liceele.  

Înainte de starea de urgență, unul dintre părinți era cel care se ocupa în principal de aspectele care țin de activitățile educative ale copiilor, iar într-o pondere mai scăzută regăseam situația în care ambii părinți realizau această sarcină, în egală măsură. Situația prezentă aduce unele modificări în acest raport, astfel că scade proporția în care sprijinul pentru activitățile de învățare ale copiilor revine cuplurilor și crește cea a respondenților care menționează că doar unul dintre parteneri se ocupă de educația copiilor. Cazurile în care această sarcină revine bunicilor sau altcuiva din familie sunt destul de puține, de 3-4 procente după cum mai arată studiul IRES.

Șapte din zece respondenți spun că pe durata stării de urgență, copiii lor au fost mai mult în îngrijirea părinților, aproximativ unul din zece spun că elevii nu necesită supravegherea unei persoane adulte și aproape 15% declară că școlarii au fost în îngrijirea bunicilor sau altor membri ai familiei

Foto: © Vadreams | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: