Antreprenori

Secretele restaurantelor care se extind în alte orașe și ce urmează în piața de livrare online, cu Răzvan Acsente de la Tazz la Antreprenorii Viitorului

21 apr. 2022 5 min

Secretele restaurantelor care se extind în alte orașe și ce urmează în piața de livrare online, cu Răzvan Acsente de la Tazz la Antreprenorii Viitorului

Reading Time: 5 minute

Cele mai apreciate restaurante din anumite orase sunt disponibile acum pe aplicația Tazz în diferite alte orașe din țară prin intermediul programului Tazz Republic.

Despre cum au reușit aceste restaurante să se extindă și în alte localități decât cea inițială, ne-a povestit la Antreprenorii Viitorului, Răzvan Acsente, Chef Marketing Officer la Tazz by eMAG.

Unii oameni ar crede că aplicațiile de livrare de mâncare ar fi fost folosite doar în pandemie, atunci când oamenii evitau să iasă din casă pentru a merge la cumpărături sau pentru a mânca în oraș. În schimb, lucrurile nu stau chiar așa.

”Lună de lună creștem cu 10-15%. Explicația din spate este dată de faptul că oamenii s-au obișnuit cu serviciile aplicațiilor. Dacă la început necesitatea a fost triggerul principal de utilizare, pentru că nu aveai acces la anumite lucruri în starea de urgență, oamenii și-au dat seama că de fapt aplicațiile le simplifica viața și nu mai e nevoie să alergi prin oraș în aglomerație sau să cari baxurile de apă. Aplicațiile au devenit un serviciu care salvează timpul pierdut cu activități care nu aduc satisfacție. De aici și reacțiile post pandemie, unde vedem în primele luni ale anului, creșteri de 10 – 15% lună de lună.

Comoditatea nu dispare odată cu diverse perioade, oamenii investesc timpul din ce în ce mai mult în lucruri cu mult mai mare plus valoare, decât statul în trafic, alergatul prin magazine. În același timp, industria a creat o meserie nouă, care nu exista acum doi ani de zile, meseria de rider care livrează rapid comenzile aplicațiilor de food delivery, o meserie adaptată timpurilor curente, ușor de practicat, flexibilă, în care oamenii sunt proprii lor șefi. Ei aleg când să lucreze, cât de mult să lucreze.”, a declarat Răzvan Acsente.

Cât câștigă un livrator Tazz

Este interesant că la nivel lunar, la Tazz avem 10.000 de livratori unici, în toată țara. Aceștia câștigă în medie undeva la 25 – 26 de lei pe oră. Acum depinde de fiecare cât timp își alocă jobului respectiv.

Ce este Tazz Republic

Am avut cazuri la începutul pandemiei când angajați din HoReCa au venit să lucreze la Tazz, tocmai ca să își continue viața normală. Pe parcursul timpului ne-am pus întrebarea cum putem să ajutăm ecosistemul din marketplace. Așa ne-am dat seama că există un potențial în piață, ca un restaurant să se dezvolte mult mai repede la nivel național, decât prin ruta clasică, unde își caută chirie, își angajează oameni acolo, organizează spațiul și așa mai departe. Așa a luat naștere Tazz Republic. Acesta este un program care aduce cele mai bune restaurante locale, dintr-un anumit oraș, în toată România.

De exemplu, Dei Frati este un restaurant foarte apreciat din Brașov cu bucătărie italienească, pe care l-am lansat în Cluj și în Timișoara, iar în București se va lansa în luna mai.

Tot ecosistemul din spate are la bază review-urile clienților, acesta este primul criteriu pe care îl luăm în calcul, adică ne uităm în orașul de bază al restaurantului ce raiting are și ce spun oamenii despre preparatele lor, cât de gustoase sunt, cât de repede se prepară, cum sunt ambalajele, pe tot lanțul de distribuție. După care analizăm orașele în care putem duce aceste restaurante, dacă în locurile respective au potențial de creștere.

Există în orașele respective specificul restaurantului bine acoperit din punct de vedere al ofertei? Poate aduce restaurantul lucruri în plus pentru client? Dacă răspunsurile sunt pozitive, restaurantul ajunge practic, prin aplicație, în toate orașele din România.

Cum ajunge mâncarea restaurantului de la Brașov în toată România

Ne uităm în orașul în care ducem acel restaurant, la parteneri care pot opera rețetele restaurantului de bază. Restaurantul de bază vine practic cu o detaliere foarte clară a ingredientelor, modului de preparare, dispozitivele de care are nevoie cineva să producă acele rețete. După care noi ne uităm în piață și ne dăm seama cine poate acoperi din partenerii actuali, care nu au bucătăriile ocupate 100% sau care sunt acele dark-kitchen-uri care pot prelua comenzile și preparatele respective.

Facem teste o perioadă de aproximativ 3 – 4 săptămâni, în care se tot rulează diverse teste. De la arii de livrare, ca mâncarea să ajungă caldă și bună la client. După care începem lansarea brandului respectiv în orașul nou sub umbrela Tazz Republic.

Până acum au fost lansate două categorii de branduri. Restaurante non-fast food, din care ar putea fi menționate Dei Frati, Nori Yakitori – creat de un fost câștigător MasterChef, Empanadas Factory din Cluj. În Timișoara, Cluj și Brașov am lansat brand binecunoscut din București de bucătărie grecească, Gyroserie și brandul făcut împreună cu UNTOLD, UNTOLD Magic Burger care poate fi comandat în 8 orașe din țară.

Ce avantaje au restaurantele care se extind in alt oraș?

Cel mai important avantaj este dezvoltarea rapidă și faptul că în Tazz găsesc un partener care le pune la dispoziție cam toate lucrurile, de la potențiali parteneri, la partea de expunere către un număr foarte mare de utilizatori zilnic, până la partea de comunicare și promovare a brandului.

Față de un model standard de dezvoltare a unui restaurant în diferite locații, rapiditatea și economia de cost sunt principalele două argumente, plus scalabilitatea foarte rapidă. Odată ce este disponibil în mai multe orașe, capitalizează mai mult pe calitatea pe care o are în cadrul restaurantului offline.

De ce e important să înțeleagă restaurantele că digitalizarea îi ajută

Totul pleacă de la comportamentul clientului care în final dictează și traseul businessurilor. Clienții s-au mutat în online, iar de aici, vadul pe care îl poate avea un restaurant într-o aplicație de delivery este mult mai mare decât vadul locației fizice. E important de menționat că aria fiecărui restaurant e stabilită în funcție de tipul produselor, astfel încât mâncarea livrata de riderii Tazz să ajungă în condiții bune la clienți.

S-au dezvoltat restaurante doar în online. Avem exemple interesante la Cluj, de exemplu (Grande, Express Chef, BigBelly). Acestea sunt modele noi de HoReCa. Sunt și restaurante care au descoperit că pot lucra cu centre diferite de cost și de profit pe online, față de locațiile fizice.

Care este viitorul în zona de delivery

Este o piață competitivă și asta ne place. Diferența o facem prin două elemente importante.

Unul este aplicația, unde încercăm să aducem funcționalități pe care clienții nu le pot găsi în alte părți. Tazz este singura aplicație în care clienții pot face o comandă de grup, astfel încât comenzile de la birou sau cele de la party’uri să fie mult mai simple, fără să fie nevoie să alergi cu telefonul personal după fiecare coleg/prieten, pentru alegerea produselor din comanda sau pentru strânsul banilor. În plus, doar pe Tazz se poate plăti și cu bonurile de masă și poți vedea review’uri scrise date de clienți pentru fiecare restaurant. În plus, o să lansam și alte câteva surprize în perioada următoare, funcționalități inovatoare în piață.

Iar cel de-al doilea e parteneriatul nostru cu toți colaboratorii din marketplace: restaurantele, magazinele, riderii și clienții Tazz. Punem foarte mare accent pe ideea de flexibilitate, agilitatea, colaborare și înțelegere de ambele părți, astfel încât să creștem împreună.

Revenind la viitor J, cred ca totul se va învârti în jurul ideii de localizare. Clienții pun mult mai mult preț pe businessurile din jurul lor, pe produsele din jurul lor. Noi în perioada următoare vom lansa o nouă verticală, ceea de evenimente, în care vom da acces clienților la o gamă mult extinsă de evenimente. Așa vor putea cumpăra bilete. Vom face diferite parteneriate cu restaurante unde se organizează și evenimente, de exemplu Hard Rock Cafe, un restaurant prezent doar pe Tazz. Cred că, la finalul zilei, cine înțelege mai bine poftele clienților, cine va putea răspunde rapid și personalizat la acestea va și câștiga piața. Noi la Tazz ne-am luat un obiectiv intern să facem din (aproape) orice Mission Possible.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: