fbpx
Antreprenori Business Companii Interviuri Interviuri & Opinii

Serviciul care pune ordine în haosul legislativ

21/06/2019

Serviciul care pune ordine în haosul legislativ

9 din 10 investitori spun că întâmpină dificultăți în derularea afacerilor în România din cauza impredictibilitatii legislative și a inconsecvenței. Pentru aceștia, dar și pentru toți cei care vor să fie la curent cu toate schimbările legislative, există Issue Monitoring, un serviciu online, lansat în urmă cu câțiva ani, de un român. Serviciul transmite alerte prin e-mail în timp real în momentul apariţiei unor iniţiative legislative noi din domeniul monitorizat sau a oricarei modificări ale inițiativelor aflate in procesul de dezbatere și adoptare.

Servicul se adresează organizațiilor neguvernamentale și profesioniștilor din domeniul de advocacy și campanii publice, precum și asociațiilor profesionale și a fost creat de Octavian Rusu, un specialist în drept cu o vastă experiență pe zona de ONG-uri.

Issue Monitoring asigură, printre altele,  monitorizarea pentru Reprezentanța Comisiei Europene în România pentru cele 10 priorități, iar informațiile monitorizate sunt prezente bilingv, în română și engleză.

Povestea

În anul 2014 mi-am propus să încep un business pe cont propriu. La acea vreme finalizam proiectele cu finanțare europeană în care lucrasem timp de trei ani ca expert juridic. La această experiență se adăugau alți 10 ani de campanii de advocacy sau consultanță în domeniul public affairs. Din combinația celor două experiențe s-a născut, în 2015, startup-ul Issue Monitoring ca un proiect finanțat din Fondul Social European.

Ca profesionist în domeniul public affairs mi-am dat seama că pentru a ține pasul cu avalanșa de modificări legislative care aveau impact în activitatea clienților pentru care lucram, m-ar ajuta foarte mult dacă aș avea un mecanism structurat de monitorizare și alertare, care să filtreze informația de care am nevoie și să mă țină informat în timp real cu schimbările legislative. Am verificat această soluție și cu alți consultanți care lucrau în diverse companii în departamente de public affairs/corporate affairs și am început să pun cap la cap toate bucățile acelui puzzle numit plan de afaceri. La acel moment știam ce serviciu să furnizez, dar nu știam cum va fi structurat efectiv. Sursele de inspirație au fost platformele de monitorizare legislativă din SUA și un model regăsit la Bruxelles, pe care le-am adaptat și completat cu nevoi identificate în discuțiile cu potențiali clienți. Versiunea dezvoltată la acel moment și valabilă și astăzi combină informațiile din procesul legislativ (Parlament, Guvern și Agenții) cu cele din mass media și cu declarațiile stakeholderilor.

Issue Monitoring a fost, în 2015, primul serviciu de acest fel din România care avea la bază o platformă online și un instrument complex de monitorizare. Uitându-mă în urmă, îmi dau seama că a fost un mare plus faptul că m-am putut ghida după propriile experienţe ca să definesc un produs care chiar să creeze valoare, una care poate fi demonstrată de rezultatele de până acum. Totodată aș menționa și faptul că fără finanțarea din fonduri europene atrasă în anul 2015 nu aș fi putut să dezvolt acest proiect.

De ce Issue Monitoring?

Issue Monitoring pune ordine în haosul legislativ și te ajută să fii cu un pas înaintea schimbărilor legislative. Platforma noastră online de monitorizare legislativă este o soluţie tehnică de monitorizare în timp real a tuturor modificărilor dintr-un anumit domeniu sau sector (ex.: sănătate, fiscalitate, bancar, energie, comunicații). Issue Monitoring observă procesul legislativ pe tot parcursul lui, de la lansarea în dezbatere publică a proiectului de act normativ şi până la adoptarea acestuia şi publicarea în Monitorul Oficial. Informaţia pe care o oferim este consumată de către clienţi, în primul rând, prin sistemul de alerte pe care le primesc pe mail în timp real. În acelaşi timp, aceştia beneficiază de sprijinul și asistența unui consultant specializat în politici publice și au acces la toate documentele oficiale referitoare la inițiativele legislative de interes pentru ei, preluate de la toate autorităţile publice implicate. De asemenea, beneficiază de o monitorizare în timp real a informațiilor din mass-media şi a declaraţiilor stakeholderilor. Le furnizăm minute ale dezbaterilor publice și rapoarte personalizate etc. Este ca şi cum ar fi ei înşişi faţă în faţă cu decidenţii, urmărind activitatea acestora, însă fără a pierde timp preţios cu adunarea informaţiilor, identificarea celor care îi afectează pe ei direct şi interpretarea lor specifică. De toate acestea ne ocupăm noi, restituindu-le timpul necesar creării unor strategii care să răspundă la modificările legislative.

Cu Isssue Monitoring primești în timp real informațiile despre modificările legislative și ne-am propus ca acest serviciu să contracareze impredictibilitatea și inconsecvența legislativă. Spre exemplu, dacă se schimbă ședința unei comisii de la o oră la alta, vei primi această informație în timp util, sau dacă plenul Camerei Deputaților votează un anumit amendament, imediat după vot vei fi informat. În prezent, mediul politic şi legislativ este caracterizat de o dinamică foarte mare a schimbărilor şi modificărilor legislative. Conform unui studiu realizat de Consiliul Investitorilor Străini în România (FIC) anul trecut, 9 din 10 investitori întâmpină dificultăţi în derularea afacerii în România datorită impredictibilităţii legislative şi a inconsecvenţei. Presiunea dată de diversele reglementări este resimţită de 88% dintre membrii FIC chestionaţi. Totodată, Issue Monitoring este și un instrument de know how, de educare a clientului, pentru că îi propunem o modalitate facilă și eficientă prin care poate folosi acest tip de serviciu în beneficiul demersului său antreprenorial.

Public țintă

Issue Monitoring este în primul rând un instrument de bază în activitatea de zi cu zi a profesioniştilor în public affairs din companii – lider de piață în sectoare supra-reglementate, asociații patronale și organizații internaționale. Aceştia utilizează produsul nostru la capacitate maximă, însă managementul oricărei organizaţii are nevoie de un anumit nivel de informaţii legislative ca să poată lua decizii importante, astfel că şi companiile sau organizaţiile non-profit care nu au oameni specializaţi în public affairs ne găsesc serviciile foarte utile și relevante. Serviciile de monitorizare Issue Monitoring sunt servicii premium pentru departamentele de comunicare corporate ale companiilor lider de piață sau pentru asociațiile patronale. Contextul analitic furnizat de noi sprijină demersurile acestor companii de a se implica activ în formularea de politici publice din domeniul lor de activitate. Suntem, în egală măsură, singurul instrument de acest fel pus la dispoziție în mod gratuit mediului non-guvernamental din România. Potențiala piață în România este estimată de noi la 200 de clienți, piață din care avem la acest moment o cotă de 10%.

Costuri

Serviciul nostru de monitorizare este structurat în două pachete: un pachet standard care pornește de la 700 Euro/lună și pachete premium personalizate care ajung și până la 2.000 Euro/lună. Pachetul standard cuprinde monitorizare în timp real a evoluțiilor legislative și a aparițiilor în mass media plus, un raport săptămânal de progres. Pachetele personalizate includ participarea la dezbaterile publice și la evenimentele de industrie, analiza detaliată a stakeholder-ilor, rapoarte diverse la cerere și asistență din partea unui consultant.

Echipa

În prezent echipa Issue Monitoring este alcătuită din 9 experți în politici publice și monitorizare, care au reușit să monitorizeze anul trecut 1.020 de inițiative legislative și 1.591 stakeholderi. În cei aproape 4 ani de activitate am redactat 820 de rapoarte și am transmis peste 21.000 de alerte unice. Anul acesta dorim să atragem în echipa noastră și doi interni din rândul facultăților cu profil de științe politice. Atuurile noastre sunt resursa umană și tehnologia. Abordarea Issue Monitoring combină inovația și valorizarea noilor tehnologii în filtrarea reglementării legislative cu spiritul critic al echipei de consultanți.

Viitorul 

Pe termen mediu dorim să transformăm acest serviciu într-un asistent personal virtual pentru profesioniștii în public affairs, care să le ofere acestora soluții personalizate, disponibile sub diverse forme și la orice moment. Integrarea soluțiilor de Machine Learning și Inteligență Artificială poate transforma serviciul de monitorizare într-o soluție de informare și analiză personalizată. Avem deja sintetizată o istorie legislativă de 4 ani, iar tehnologia ne poate ajuta să înglobăm întreaga activitate parlamentară și legislativă din ultimii 25 de ani pentru a putea furniza analize complexe. La bază, Issue Monitoring a fost gândit ca un business bazat pe tehnologie, care transpune în cod tot procesul legislativ din România.

Pe termen lung dorim să prospectăm alte piețe din Uniunea Europeană. Conceptul de mapping geopolitic este din ce în ce mai semnificativ la nivel european, ținând cont de repoziționările pe care le traversează spiritul Uniunii Europene, astfel că preconizăm un interes în creștere pentru tipul nostru de serviciu.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE