fbpx
Lifestyle

Sfârșitul unei ere: ultimul Bentley Mulsane a fost produs în atelierele din Crewe. Ce model preia ștafeta3 min

26/06/2020 3 min read

Sfârșitul unei ere: ultimul Bentley Mulsane a fost produs în atelierele din Crewe. Ce model preia ștafeta3 min

Reading Time: 3 minute

După mai mult de un deceniu de producție a modelului, ultimul exemplar de Mulsanne a fost finalizat la casa Bentley din Crewe, Cheshire. Mașinile din seria finală de producție formează ediția specială “6.75 Edition by Mulliner”.

Luându-și numele de la legendarul motor de 6,75 litri, care anul acesta a ajuns și el la sfârșitul ciclului de producție, după mai bine de 60 de ani, această ediție este limitată la doar 30 de exemplare.

De-a lungul carierei de 11 ani a “navei-amiral” a Bentley, peste 7.300 de exemplare au fost lucrate în Crewe, unde peste 700 de persoane au investit aproape trei milioane de ore în artizanatul berlinei ultraluxoase.

Producția caroseriilor de Mulsanne a necesitat aproximativ 42 de milioane de puncte de sudură, iar crearea interioarelor din piele a durat mai mult de un milion de ore. S-au petrecut aproape 90.000 de ore pentru lustruirea mașinilor, înainte de a se trece la peste patru milioane de puncte individuale de control al calității.

“Mulsanne este punctul culminant a tot ceea ce am învățat la Bentley în primii 100 de ani de producție a celor mai luxoase mașini din lume. Fiind vârful nostru de gamă de mai bine de un deceniu, Mulsanne și-a consolidat ferm locul în istoria Bentley ca un model cu adevărat emblematic. Acum, pe măsură ce începem călătoria Bentley pentru a defini viitorul mobilității durabile de lux prin strategia Beyond100, rolul de flagship al Bentley trece la noul Flying Spur“, a declarat președintele și directorul general al Bentley, Adrian Hallmark.

11 ani de istorie

Noul Mulsane a fost prezentat la Pebble Beach în 2009, fiind dezvoltat de la zero în casa Bentley din Crewe, cu un design exterior și interior distinctiv, un nou șasiu și o nouă variantă a emblematicului motor V8 de 6,75 litri.

Trei ani mai târziu, au apărut primele îmbunătățiri, sub forma versiunii Mulliner, cu noi elemente de design, jante de aliaj de 21 inci, guri de aerisire Bentley Flying “B” și un interior tapițat cu piele brodată în modelul specific, în carouri.

Al doilea model derivat din Mulsanne a fost Speed, lansat în 2015, care beneficia de o versiune modernizată a motorului V8 de 6,75 litri, care dezvolta 537 CP și avea un cuplu de 1.100 Nm, împreună cu suspensia și direcția sportive selectabile.

Mulsanne Extended Wheelbase a fost a treia variantă Mulsanne, dezvoltată pentru un plus de confort pasagerului. Ampatamentul a fost mărit cu 250 mm, până la 3.516 mm, pentru a mări spațiul de la picioare pentru scaunele din spate. Asta a permis și adăugarea unei console pentru a separa cele două scaune din spate, suporturi pentru picioare în stilul scaunelor din avioane, perdele de confidențialitate și o masă pliabilă ornată.

O nouă familie Mulsanne a debutat la Geneva în 2016, când modelul a primit o gamă largă de îmbunătățiri pentru a ridica și mai mult standardul de lux, dar și revizii stilistice. Astfel, întregul stil al părții frontale a mașinii a fost complet reproiectat – aripile, capota, masca radiatorului, grilele, luminile și barele de protecție față și spate au fost modificate.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *