Interviuri Business

Simona Fîrtat, L’Oréal: Frumusețea vine din interior

26 nov. 2025 3 min

Simona Fîrtat, L’Oréal: Frumusețea vine din interior

Reading Time: 3 minute

Simona Fîrtat, Corporate Affairs & Engagement Director la L’Oréal, povestește pentru Biz cum fiecare angajat este pus în valoare și susținut să se dezvolte printr-o abordare incluzivă, etică, generoasă și sustenabilă.

De ce a ales L’Oréal România să-și schimbe sediul central, după 15 ani de zile?

Grupul L’Oréal are 37 de branduri la nivel internațional, dintre care 22 prezente în România. Are 18 magazine proprii în țară, aproximativ 400 de angajați aici, dintre care aproximativ 280 sunt la sediul central. Pe măsura evoluției noastre am căutat un loc mai mare, în care să creștem și care să se alinieze mai bine valorilor noastre și misiunii de a fi o companie sustenabilă.

După 15 ani într-un centru de birouri din nordul orașului, ne-am mutat anul acesta în cea mai sustenabilă clădire din București, aproape de metrou, prioritizând wellbeing-ul pentru angajați. Toate sediile noastre sunt bine conectate la rețelele de transport urban.

Acum suntem într-o clădire mult mai sustenabilă, care folosește materiale din surse regenerate, energie verde, recirculă aerul, este amenajată prioritizând ergonomia. De exemplu, avem cele mai ergonomice scaune de birou, iar toate birourile se pot regla pe înălțime, astfel încât fiecare să aleagă cum preferă să stea. Spațiile sunt flexibile, avem lumină naturală, terase pe care se poate lucra sau lua o pauză.

Care sunt beneficiile pentru echipa L’Oréal România?

Punem accent pe flexibilitate, lucrăm hibrid, cu trei zile de la birou și două de acasă. Angajații au libertatea să-și înceapă programul de lucru între 8:00 – 10:00 și au la dispoziție spații potrivite activității lor – de la cabine pentru întâlniri restrânse și video call-uri până la spații generoase pentru ședințe, care au și tehnologia gata pregătită pentru a integra rapid participanți aflați la distanță. Sunt foarte multe moduri în care se poate lucra, iar asta ne ajută să avem acest mediu în care fiecare se simte bine.

De la înființarea companiei am avut doar 6 CEO, ceea ce înseamnă foarte multă stabilitate, iar fiecare CEO a venit cu un mandat solid și o gândire pe termen lung. Indiferent care a fost focusul lor, dezvoltare industrială, expansiune globală, transformare și adaptare la noile tehnologii, mereu cel mai important asset a fost resursa umană. Asta se reflectă în grija față de angajați și în pachetul de beneficii.

Nivelul minim de beneficii este comun în toate teritoriile unde suntem prezenți. L’Oréal Share & Care înseamnă, printre altele, asigurare de viață, abonament medical, acces la produse și servicii, cadouri în produse la aniversări și evenimente speciale, produse de protecție solară pentru toți angajații la începutul verii, bonuri de masă, masaj la birou, fructe săptămânal, programe de psychological safety și well being.

Totodată, angajații care sunt în companie de cel puțin un an pot cumpăra pot cumpăra acțiuni la un preț preferențial, cu un discount suplimentar, ca parte dintr-un plan global de participare. După patru ani, compania contribuie cu un pachet de acțiuni bonus. Pentru că sunt atât de multe beneficii, avem inclusiv o campanie internă de o săptămână în care îi ajutăm pe colegi să cunoască toate aceste avantaje și să le folosească.

Dincolo de beneficiile oferite, cum reușiți să creați și încurajați această atmosferă prietenoasă, vizibilă de cum intri pe ușa L’Oréal România?

Promovăm foarte mult psychological safety, adică creăm un mediu de lucru în care fiecare se simte în siguranță să exprime orice fel de feedback sau orice fel de nevoie. De peste 115 ani, L’Oréal creează frumusețea care mișcă lumea, printr-o abordare incluzivă, etică, generoasă și sustenabilă.

Există o infinitate de moduri de a-ți exprima frumusețea și atunci avem produse care să te ajute să faci asta indiferent cine ești și cum vrei să faci asta. Diversitatea de produse nu se poate obține dacă în companie nu avem această diversitate și dacă nu se simte fiecare bine în propria piele și integrat într-o echipă în adevăratul sens al cuvântului.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 400 (15 noiembrie – 15 decembrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: