Marketing Stiri

Solutie integrata de masurare a expunerii media1 min

15/06/2015 1 min read

Solutie integrata de masurare a expunerii media1 min

Reading Time: 1 minut

GfK Consumer Panel Services Romania a lansat GfK Crossmedia Link, o solutie integrata de masurare a expunerii media pentru TV, radio, print si internet.

Noua solutie inglobeaza date despre cumparaturile reale de bunuri de larg consum ale gospodariilor din Romania si preferintele lor media, raspunzand astfel nevoii de optimizare a planificarii media si de masurare a impactului campaniei media in vanzari.

Optimizarea planificarii media pleaca de la identificarea si izolarea targetului tinta si analizarea preferintelor lui fata de cele patru canale.

In functie de timpul mediu de expunere pentru fiecare canal, se evidentiaza 5 tipologii de utilizatori media: TV Fans, Radio Friends, Print Lovers, Internet Heavy Users si Light Media Users.

Cele mai recente rezultate obtinute cu ajutorul acestui instrument arata ca la nivel national 42% dintre gospodarii au un consum sub medie pentru cele patru canale.

Fiecare grup in parte isi arata specificul atat in preferintele media cat si in comportamentul de cumparare si stilul de viata. De exemplu, in randul iubitorilor de print, preocuparea fata de felul in care arata este cea mai mare, 86% dintre ei declarand ca acest lucru este important pentru ei.

Pentru masurarea impactului campaniei media, GfK Crossmedia Link analizeaza vanzarile in trei puncte cheie: inainte de campanie, in timpul acesteia si post campanie. Solutia evalueaza atat efectele campaniei asupra gospodariilor expuse, cat si comportamentul de cumparare al celor care nu au fost expusi.

Astfel, in randul gospodariilor expuse la campanie se obtine o imagine detaliata asupra impactului. Analiza merge in profunzime si, pe langa rezultatele legate strict de vanzari, se poate urmari si evolutia la nivel de numar de cumparatori sau efectele in ceea ce priveste loialitatea lor.

Studiul GfK Crossmedia Link se aplica pe panelul de 3,000 de gospodarii carora GfK le monitorizeaza continuu consumul casnic de produse FMCG.

Foto: © Liudmyla Novykova | Dreamstime.com

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE