fbpx
Companii CSR Video

Sonia Năstase, Nestle Nespresso România, la Zilele Biz: reciclarea trebuie să fie simplă, să ne fie la îndemână4 min

13/11/2020 3 min read

author:

Sonia Năstase, Nestle Nespresso România, la Zilele Biz: reciclarea trebuie să fie simplă, să ne fie la îndemână4 min

Reading Time: 3 minute

Reciclarea este îmbrățișată din ce în ce mai mult în România, avem 60 de puncte de reciclare și avem ambiția să creștem mai departe, pentru că vrem ca reciclarea să fie simplă, să ne fie la îndemână, a declarat Sonia Năstase, Business Executive Officer Nestle Nespresso România, la Zilele Biz.

Reprezentanta Nespresso a vorbit la Ziua de CSR despre obiectivul companiei de a avea o amprentă de carbon neutră până în 2022, despre responsabilitate, strategia de sustenabilitate a companiei și despre reciclare.

“Suntem prima companie mare de cafea care face această promisiune. Din 1986 suntem pionieri în acest domeniu și de două luni ne-am luat acest angajament, ca până în 2022 orice ceașcă de cafea Nespresso, atât din gama pentru acasă, cât și din gama profesională, să aibă o amprentă de carbon neutră. Vrem ca fiecare băutor de cafea Nespresso să știe că lasă planeta așa cum a găsit-o, că nu lasă urme nocive și acest zero este extrem de important”, a arătat Sonia Năstase.

Cum îndeplinește compania obiectivul amprentă de carbon neutră până în 2022?

Demersul este unul de durată, Nespresso face reciclare de 25 de ani, are 100 de puncte de reciclare în toată lumea, în 53 de țări. “Este, practic, o accelerare a unei promisiuni, aveam acest obiectiv pentru 2030, iar acum, cu toate schimbările climaterice trebuie să accelerăm. Trebuie să facem bine și să facem bine le acesta mai repede”, a explicat reprezentanta companiei.

Acțiunile prin care Nespresso vrea să atingă acest obiectiv sunt multiple: reciclare, plantare de copaci, neutralizarea carbonului pe care compania îl emite în atmosferă.

“Vom accelera plantarea de copaci și asta în fermele în care se cresc arborii de cafea. Acest lucru are două aspecte –  primul, de a susține ferma în sine și apoi, absorbim tot ce se emite din producția de cafea în atmosfera”, spune Sonia Năstase.

Schimbările în business au fost și ele accelerate, iar reprezentanta Nespresso a dat câteva exemple concrete – lansarea pe piața din România a două sortimente de cafea – Voluto și Columbia – ale căror capsule sunt din aluminiu reciclat.

“Capsulele cafelei Nespresso trăiesc o a doua viață – sunt din 80% aluminiu reciclat, sunt mai ușoare, se folosește mai puțin aluminiu și producția de carbon este cu 20% mai mică”, a explicat Sonia Năstase.

Alte exemple concrete sunt bicicleta Nespresso făcută din aluminiu reciclat din capsule sau jantele pentru mașini (peste 800) făcute tot din aluminiu reciclat.

„Din 2018 avem în România un sistem de reciclare făcut pe cont propriu. Suntem prima companie de cafea din România care a facut acest lucru. Asta înseamnă că toate capsulele de cafea care sunt aduse înapoi trec printr-un proces de separare – pe de o parte se recuprerează aluminiul și, pe de altă parte, cafeaua se folosește ca îngrășământ sau la producerea de biogaz”, a explicat Sonia Năstase.

Strategia de sustenabilitate a Nespresso are mai mulți piloni. Primul se leaga de viața fermierilor – este o industrie greu încercată și compania este aproape de fermieri pentru a le oferi o viata mai bună și pentru a ține această industrie în picioare. “Fermele lor trebuie să continue, copii să continue ce au început părinții – avem 400 de agronomi care sunt alături de ei să îi susțină și să îi ajute, să îi învețe practici mai bune și mai sustenabile”, a explicat Sonia Năstase.

Al doilea pilon este legat de reciclare și de circularitatea produselor și pe lângă reciclare, compania este atentă la ambalajele produselor, care sunt făcute din carton sau plastic reciclat (în cazul espresoarelor, spre exemplu).

“Ce mai avem de făcut est ca partea logistică și de sfârșit de viață al produsului, adică ce ajunge la consumator și după, să fie carbon neutre – acest angajament de carbon neutralitate este a treia ambiție pe care o avem”, a explicat Sonia Năstase.

În ceea ce privește criticile privind cafeaua porționată, în capsule, reprezentanta Nespresso a arătat că este foarte important să se folosească apă, energie și cafea exact atât câtă trebuie, nu mai mult, iar acest lucru înseamnă sustenabilitate.

Reciclarea este îmbrățișată din ce în ce mai mult, este un punct pentru care ne aleg consumatorii. Ce trebuie să facem și aici facem eforturi zi de zi și eu și echipa, este să facem ca acest lucru să fie extrem de simplu –reciclarea se poate face în magazin sau la orice comendă se pot da înapoi curierului capsulele pentru reciclare, a mai spus Sonia Năstase.

YouTube video

Zilele Biz au loc între 9 și 13 noiembrie. Puteți urmări transmisia live pe pagina de Facebook a revistei Biz. Detalii despre eveniment puteți afla aici.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *