Tech Interviuri

Sorina Burciu, Michelin CBS: Cultură, oameni, evoluție

19 dec. 2025 4 min

Sorina Burciu, Michelin CBS: Cultură, oameni, evoluție

Reading Time: 4 minute

De peste zece ani, echipa Michelin Corporate and Business Services București crește și evoluează în domenii precum financiar, logistică, vânzări, achiziții și resurse umane. Sorina Burciu, Director Michelin CBS București, ne spune cum se construiește aici viitorul digitalizat.

Michelin CBS a înregistrat o creștere constantă în ultimii ani. Care sunt principalele direcții de dezvoltare care au contribuit la aceste creșteri și ce rol au jucat noile poziții și competențe adăugate în echipă în dinamica actuală a CBS?

În ultimii doi ani, echipa noastră a crescut cu peste 200 de poziții noi. Azi, în Michelin Corporate and Business Services București (CBS), suntem o echipă de peste 1.000 de colegi care activează în domenii precum financiar, logistică, vânzări, achiziții și resurse umane, deservind în principal operațiunile Michelin din Europa.

Am avut o evoluție frumoasă în cei peste 10 ani de existență, susținută de trei direcții strategice majore: asigurarea excelenței în operațiuni și servicii prin atragerea de talente și dezvoltarea oamenilor; îmbunătățirea continuă a proceselor, prin accelerarea transformării digitale; precum și implicarea activă în programele de transformare la nivelul întregului grup.

Prin integrarea unor roluri noi (în analiză de date, automatizare, îmbunătățirea proceselor, expertiză financiară și project management), am consolidat competențe esențiale care au accelerat evoluția CBS. Astăzi, echipele noastre sunt mai autonome, mai inovatoare și mult mai bine echipate să răspundă nevoilor complexe ale unei organizații globale în continuă schimbare.

Cum reușiți să mențineți un echilibru între creșterea accelerată și păstrarea culturii organizaționale care definește Michelin CBS?

Menținerea echilibrului între creșterea accelerată și cultura organizațională se bazează pe un leadership orientat spre oameni și pe o cultură solidă, definită prin deschidere, transparență și autonomie. Angajații sunt încurajați să contribuie, să își exprime ideile și să se implice în comunități interne și proiecte ce le dezvoltă atât competențele, cât și sentimentul de apartenență. Astfel, cultura rămâne vie și relevantă, indiferent de ritmul evoluției.

Pentru a susține această coerență, investim constant în procese de integrare și dezvoltare: un program solid de onboarding, programe de leadership, practici de lucru bazate pe siguranța psihologică și pe colaborarea cross-funcțională (consolidate prin instrumente precum Fearless Organization Scan și PCM). Onboardingul este un element-cheie pentru păstrarea culturii, fiind construit modular și oferă angajaților, în primele luni, repere clare pentru a înțelege și a interioriza cultura Michelin.

Ce urmează? Care sunt planurile pe care le aveți în calitate de director CBS la Michelin România?

În perioada următoare, vom consolida ceea ce funcționează, vom transforma acolo unde putem genera mai multă valoare și vom construi o organizație pregătită pentru provocările viitorului și pentru ambițiile Michelin pentru 2030. Ne concentrăm pe patru direcții strategice: excelență, inovație, capabilități și extinderea scopului, prin accelerarea transformării și standardizării proceselor, dezvoltând soluții de automatizare și AI, investind în oameni și explorarea unor noi arii de activitate.

Excelența este parte din ADN-ul nostru, inovația ne menține relevanți și ne împinge înainte, iar împreună ne permit să anticipăm oportunități, nu doar să răspundem provocărilor. Ne dorim să fim creatori de bune practici și să extindem aceste standarde acolo unde este posibil, dincolo de CBS. Pentru a reuși, este esențial să acționăm ca agenți ai schimbării și să promovăm transformări care aduc valoare reală pentru Michelin și pentru clienții noștri.

Michelin CBS are una dintre cele mai dinamice comunități de AI din rețeaua globală Michelin. Cum s-a născut această inițiativă și care este misiunea ei?

Comunitatea de AI din Michelin CBS s-a format în 2025, în urma unor workshop-uri care au reunit colegi interesați de potențialul inteligenței artificiale. Inițiativa a pornit din convingerea că AI este un catalizator pentru inovație și un vector esențial al transformării modului în care lucrăm.

Comunitatea funcționează ca un hub de colaborare, misiunea sa fiind să accelereze adoptarea soluțiilor digitale care cresc eficiența, simplifică activitățile și oferă o experiență de lucru mai valoroasă. În același timp, promovează utilizarea responsabilă a tehnologiei, aliniată principiilor Michelin privind siguranța și etica, măsurându-și impactul prin ore economisite, nivelul de adopție și gradul de implicare.

Ce tipuri de programe de învățare și dezvoltare ați creat pentru a-i ajuta pe angajați să își construiască competențe relevante în zona digitală?

Transformarea digitală începe cu oamenii, de aceea am creat un portofoliu de programe care dezvoltă competențe relevante în zona digitală: de la rezolvarea problemelor și managementul schimbării la AI și vizualizarea datelor. Unul dintre programele noastre centrale, Citizen Developers Bootcamp, lansat în 2022, sprijină angajații să dezvolte soluții digitale și automatizări proprii.

În 2025, am extins inițiativa prin Citizen Developers Academy – modulul Power BI, unde participanții învață să construiască dashboard-uri avansate și pot obține certificarea oficială Microsoft Power BI. Pentru lideri, programul Digital for Managers oferă o înțelegere aplicată a conceptelor de data management și încurajează adoptarea Power BI în activitatea de zi cu zi, sprijinind o cultură data-driven. Aceste programe dezvoltă capabilități digitale critice, stimulează inovația și susțin luarea deciziilor bazate pe date la toate nivelurile organizației.

Michelin România a devenit o sursă de inspiratie în rețeaua globală a Michelin. Care sunt câteva dintre proiectele locale care au fost preluate și replicate de alte echipe?

Michelin CBS România a devenit, în ultimii ani, un hub de bune practici, iar numeroase proiecte dezvoltate în CBS București au oferit modele scalabile pentru alte echipe.

Un astfel de exemplu este digitalizarea programului de beneficii pentru anvelope, prin introducerea lui Alex, un chatbot care gestionează întregul flux, de la verificarea eligibilității până la plasarea comenzii, asigurând un proces complet automatizat, disponibil 24/7. Soluția a atras interesul prin impactul său: timp economisit, satisfacție crescută și un model ușor replicabil în alte țări.

Cu peste 30 de roboți software dezvoltați, chatbots, soluții de business intelligence și comunitati de AI și Citizen Developers, digitalizarea a devenit un pilon al performanței noastre. Multe dintre aceste inițiative au fost deja preluate ca bune practici în alte entități Michelin.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 401 (15 decembrie 2025 – 15 ianuarie 2026). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: