UPC România trece la Vodafone

Vodafone Group Plc a preluat operațiunile Liberty Global din România, Germania, Cehia și Ungaria, în urma unei tranzacții cu o valoare totală de 18,4 miliarde de euro. Tranzacția incude și UPC România, mai puțin operațiunile de televiziune prin satelit derulate sub brandul Focus Sat.

Până la aprobarea din partea autorităţilor şi finalizarea tranzacţiei, estimată pentru jumătatea anului 2019, UPC va funcţiona independent pe piaţă, ca o companie de sine stătătoare, parte a grupului Liberty Global. Activitățile Vodafone și Liberty Global în România sunt complementare – Vodafone România este al doilea operator de telefonie mobilă din piață, în timp ce UPC România operează a doua rețea NGN (next generation network) ca mărime din țară, cu o acoperire de 3,1 milioane de gospodării (41% din total).

În România, compania creată în urma achiziției va putea oferi servicii TV interactive, de internet în bandă largă și de telefonie fixă, precum și servicii mobile, pentru cei 9,9 milioane de clienți mobili ai Vodafone România și pentru utilizatorii celor 2,1 milioane de abonamente de servicii fixe ale UPC România. Compania astfel creată va avea o cotă totală de piață de 25% după veniturile totale.

“Vodafone și UPC România au în comun o abordare axată pe calitatea serviciilor și sunt complementare prin prisma segmentelor de clienți deservite – Vodafone are utilizatorii mobili, iar UPC România, utilizatori de broadband și de servicii TV”, a declarat Murielle Lorilloux, CEO al Vodafone România.

Cele patru businessuri vândute către Vodafone Group Plc reprezintă aproximativ 28% din fluxurile de numerar operaționale ale Liberty Global în 2017. După finalizarea tranzacției, Liberty Global va continua să fie principalul furnizor de televiziune prin cablu și broadband din Europa, oferind servicii către 24 de milioane de gospodării din Marea Britanie, Irlanda, Belgia, Eleția, Polonia și Slovacia.

“Alăturarea operaţiunilor UPC România cu cele ale Vodafone România va conduce la crearea unui jucător important cu servicii convergente care va spori competiţia pe piaţa telecom, aducând beneficii multiple atât clienţilor rezidenţiali, cât şi business – mai multă valoare, mai multe posibilităţi de alegere şi oferte mai atractive. De asemenea, va contribui la accelerarea ritmului de investiţii la nivelul pieţei telecom”, a declarat Mihnea Rădulescu, CEO al UPC România.