Start Vlogging

Sute de înscriși, șapte mentori, o gală inedită și un nou val de creatori de conținut. Așa s-ar putea rezuma a doua ediție a Next Big Vlogger, prin care Coca-Cola caută vedetele online-ului de mâine din România.

Numele lui este Felix Arvid Ulf Kjellberg și este un superstar mondial. Cum, n-ați auzit de el? Poate vă spune mai multe ca PewDiePie? Nici acum nu știți despre cine este vorba? Deține doar canalul YouTube cu cei mai mulți abonați (peste 73,5 milioane) și a adunat peste 19,3 miliarde de vizualizări la clipurile sale. Este doar una dintre vedetele care s-au firmat grație platformei video YouTube, deținută de Google. Cu peste 1,9 mi­liarde de utilizatori înregistrați care vizitează lunar YouTube și peste un miliard de ore de conținut video urmărit zilnic, impactul pe care platforma îl are în ziua de azi este evident, mai ales pentru cei care au crescut odată cu ea, “generația YouTube”, pentru care celebritatea se măsoară nu în cât de mult apari “pe sticlă”, ci în numărul de abonați și calitatea interacțiunii cu ei. Din 2005, YouTube a devenit rampa de lansare pentru o nouă generație de celebrități – noile staruri ale online-ului, vloggerii. Unii dintre ei au ajuns la zeci de milioane de abonați, câștigând astfel recunoaștere, influență și nu în ultimul rând bani, din contracte cu branduri de renume.

Fenomenul, deși departe de a fi ajuns la nivelul a ceea ce se întâmplă în străinătate, prinde amploare de câțiva ani și în România și suntem deja în al doilea an când un brand de anvergură, Coca-Cola, își asumă activ misiunea de a pune umărul la creșterea noii generații de creatori de conținut online din România. Pe modelul talent show-urilor atât de populare în ziua de azi, anul trecut Coca‑Cola lansa o provocare inedită: “Romania’s Next Big Vlogger”, pentru care anul acesta a ridicat ștacheta și mai sus: câteva sute de tineri înscriși din toată țara, 5 zile de bootcamp, sesiuni de dezbateri, workshopuri, 7 echipe de mentori și finaliști, totul încheiat cu o gală atipică și anunțarea lui Next Big Vlogger, care nu este unul singur, ci este reprezentat de două tinere, Sevi și Francesca, antrenate de băieții de la Noaptea Târziu.

Neoficialele, oficial, noile speranțe ale vlogosferei românești

Au 23 de ani, sunt absolvente ale Facultății de Teatru și împreună sunt “Neoficialele”, sau Sevi și Francesca, câștigătoarele ediției de anul acesta a competiției Next Big Vlogger. Voiau de ceva timp să-și lanseze un canal de YouTube, însă abia competiția lansată în toamnă de Coca-Cola a fost impulsul de care au avut nevoie ca să prindă curaj.

Francesca Barbacariu, născută și crescută în Constanța, până la 19 ani, când a venit la facultate în București, lucrează acum în televiziune, este studentă la master, dansează și spune că își găsește întotdeauna timp pentru oameni dragi atât în viața personală, cât și în mediul online. La fel ca prietena și colega ei într-ale vloggingului, Sevi, și-a făcut bine temele și știe cam tot ce mișcă în online. Dintre vloggerii români, îi urmărește pe cei de la Noaptea Târziu, care le-au și fost mentori în competiție, dar și pe ceilalți mentori, precum și alți vloggeri: Sebastian Coțofană (Poliția Muzicii), George Tănase, Bianca Adam (Tequila), Vali Dobrogeanu (Rezumatul Zilei) și mulți alții.

Sevi Iriș s-a născut în București, dar a crescut în Alexandria, iar în prezent locuiește în capitală. A terminat facultatea în urmă cu un an și, în prezent, cântă într-o trupă de coveruri. Are zile în care scrie scenarii pentru vlog, altele în care filmează și, în funcție de complexitatea scenariului, filmarea durează mai multe sau mai puține ore, iar la final se ocupă de edi­tare, care durează multe ore, u­neori chiar nopți întregi. Urmărește în primul rând activitatea băieților de la Noaptea Târziu, dar și a celorlalți mentori din competiție, precum și activitatea online a lui George Tănase, RoVision, Doi Degeaba, Emil Rengle, Bianca Adam (Tequila), iar din străinătate urmărește, în general, ce ține de partea de sketch și comedie (Lele Pons, Inanna Sarkis, Hannah Stocking, King Bach, Rudy Mancuso).

De când mă știu am avut o imaginație foarte bogată. După ce am făcut facultatea de teatru, mi-am dorit să fac ce-mi place, să fiu propriul meu șef, iar YouTube-ul părea platforma perfectă pentru asta.” – Sevi Iriș

Conținutul canalului lor de YouTube se va baza pe sketch-uri, însă din când în când vor încerca să-și surprindă urmăritorii și cu alt tip de conținut: vlog zilnic, parodii muzicale, provocări. YouTube le spune că cei care le-au urmărit până acum au vârste cuprinse între 13 și 34 de ani, însă pe viitor speră să mai crească această medie de vârstă și să ajungă anul viitor la cel puțin 100.000 de abonați.

Vrem să transmitem oamenilor o stare bună și să vedem în lumea noastră mai multă poftă de viață, bună dispoziție și oameni zâmbitori. Canalul nostru de YouTube se numește Neoficialele, pentru că ne reprezintă. Suntem simple, vesele și, mai ales, neoficiale. Ne dorim ca acest proiect să prindă amploare, să lase ceva în urmă și în sufletul oamenilor care îl urmăresc.” Francesca Barbacariu

”Pentru mine vloggingul și în special Noaptea Târziu au apărut dintr-o dorință… s-a transformat într-o pasiune și acum a devenit un stil de viață. În data de 25 mai 2014 am luat cea mai bună decizie din viața mea, am intrat într-un domeniu nou, în care, prin muncă multă, inspirație și autocontrol, am reușit să fiu numit de către alții un profesionist și să am mai multe satisfacții decât aș fi sperat vreodată. Nu știu dacă să atribui asta divinului sau mie… dar cred că cel mai fair e să spun că am lucrat mână în mână!” – Adrian Popescu aka Cuza de la Noaptea Târziu.

Tips & tricks pentru viitorii vloggeri

Nu există o rețetă a succesului în nimic, mai ales într-un domeniu atât de crud cum e vloggingul. Dar, totuși, există cațiva “piloni” după care se poate ghida un tânăr care vrea să se apuce de vlogging: (1) Fii tu! – Cea mai bună versiune a ta ești tu; (2) Conținutul pe care îl creezi trebuie să te satisfacă pe tine în primul rând; (3) Muncește susținut, amintindu-ți de primele două principii.

Finaliștii Next Big Vlogger 2.0

În competiția lansată în luna septembrie de Coca-Cola s-au înscris sute de tineri din toată țara. 14 dintre ei au intrat într-un bootcamp unde, timp de cinci zile, au fost instruiți de șapte echipe de vloggeri cu experiență, respectiv mentorii: Mihai Alexandru Hash, Noaptea Târziu, BRomania, Laura Giurcanu, Ionuț Rusu, Anne-Marie Chelariu și ilie’s vlogs. Fiecare mentor a avut în echipa sa câte doi concurenți, dintre care, la finalul bootcamp-ului, a trebuit să aleagă unul singur. În finala competiției au ajuns, astfel, pe lângă Sevi și Francesca, marele câștigătoare ale competiției, alți șase concurenți.

Mihai Alexandru Hash

Cunoscut în vlogosferă drept Mikey Hash, Mihai-Alexandru Hash s-a născut pe 22 ianuarie 1987, în Deva.

Absolvent al Facultății de Afa­ceri Internaționale, a devenit cunoscut în 2011, prinintermediul emisiunii online Doza de Haș.

A făcut de la început experimente folosind camera de filmat și a dus cu perseverență povestea mai departe, concretizată azi într-o emisiune video online pe care o așteaptă în fiecare vineri peste 1,4 milioane de abonați pe YouTube și 930.000 de fani pe Facebook.

În 2014 a înființat Viral Studios, care se ocupă exclusiv cu impresarierea vloggerilor.

În 2015 și-a diversificat conținutul pe YouTube și a lansat Doza iT și Trending TopX, iar în 2016 a devenit primul român cu un milion de abonați pe YouTube.

 

 

Maximilian Peev are 20 de ani și în afară de debutul în vlogging se ocupă cu filmarea de reclame și realizează tot felul de alte producții video.

Ionuț Rusu

Ionuț Rusu și-a îndreptat atenția către conținutul online încă de la apariția celebrelor vine-uri, iar de doi ani a găsit curajul să o ia pe calea vloggingului având în minte un motiv pe cât de ge­neros, pe atât de simplu: zâmbetul.

Dacă reușește să smulgă un zâmbet de pe fața unui om abătut, consideră că și-a îndeplinit datoria. Singura sa intenție este să aducă veselie pe chipul celor care-l urmăresc. 

Kadi Bulgakov (Costel Bulgaru), 28 de ani, este un actor român, care după o perioadă de pri­begie prin lumea jurna­lismului sportiv dorește să se întoarcă la rădăcini. Sub imperiul acestui gând a luat ființă contul său de YouTube.

Adoră să aducă zâmbetul pe fețele oamenilor, tocmai de aceea postează cu preponderență sketch-uri umoristice prin intermediul cărora satirizează traumele societății contemporane, cum ar fi: alerta “low battery” a telefonului, #nofilter și alte tragedii cotidiene. 

Costel Bulgaru

Ilie’s Vlogs

Ilie a început să creeze conținut pentru YouTube acum câțiva ani și consideră că este una din cele mai bune decizii pe care le-a luat. Chiar dacă la început se uitau puțini oameni la ce posta, a muncit și a pus multă pasiune, ajungând astfel la nivelul la care este acum – un canal de YouTube cu peste 1,3 milioane de abonați.

Liviu Boca are 27 de ani și pe canalul său de YouTube postează clipuri despre călătorii, aventură și promovează sportul plin de adrenalină. Postează o dată la două sau trei săptămâni, în funcție de ce activități are. Are în plan să ajungă în cel mai scurt timp cu cu canalul la 100.000 de abonați și să țină legătura cu comunitatea sa cât mai mult.

BROMANIA

Matei Dima face entertainment de când s-a născut și în online de patru ani și jumătate. A creat conceptul BRomania pentru că și-a dorit să transforme pasiunea pentru actorie și regie într-un job care să-i îndeplinească visul de a aduce bucurie în sufletele oamenilor. După ce a terminat facultatea și masterul în Statele Unite, s-a întors în țară, unde a decis să aplice ce a învățat acolo într-o zonă neexploatată care merită dezvoltată.

Costi Maxinese

Constantin Maxinese (Costi Max) are 18 ani și este în clasa a XII-a la liceul teoretic “Nicolae Bălcescu” din Medgidia. Și-a deschis canalul de YouTube în februarie 2018 și a continuat motivat de faptul că primul clip a făcut 1.000 de vizualizări în câteva ore. Până să ajungă în bootcampul Next Big Vlogger, posta ocazional și nu mergea pe o nișă. Acum, ținând cont de toate sfaturile mentorilor, mai ales ale lui BRomania, vrea să posteze doar sketch-uri.

Laura Giurcanu

Laura Giurcanu a postat primul clip acum trei ani și jumatate și de atunci, de fiecare dată când apasă “publish”, vrea să stârnească ceva: un zâmbet, o trăire, râsete, întrebări sau pur și simplu o stare de bine. Conținutul pe care-l face este simplu și complex în același timp, pentru că este autentică. Ea, camera video și 1.000 de gânduri și idei, care trec prin ecranul urmăritorilor.

Ana Gram a absolvit un master în eficiență energetică în instalații pentru construcții, la UTCB și Facultatea de Regie de Film și TV la Universitatea Media. A profesat ca inginer, ca asistent de regie pentru un reality show, iar din 2014 este content creator, producător și marketing strategist pe YouTube. La începutul acestui an, și-a creat propriul canal: Ana Gram, unde face “light entertainment” sub formă de vloguri, tutoriale, reacții, muckbang-uri și haul-uri. Recent, a creat al doilea canal al său, în limba engleză, Ana Gram Vlogs.

 

Ana Gram

În 2013, Anne-Marie Chelariu se muta din București, după șase ani și jumătate de facultate, master, voluntariate, blogging, joburi și networking, în Alba Iulia, ca să facă o meserie despre care puțini oameni știau ceva: videoblogging. A publicat primul clip pe canalul său de YouTube, MsAnneGreen, în decembrie 2011. A continuat să se filmeze cu telefonul, timp în care era blogger, făcea un masterat în advertising și încerca să-și dea seama ce meserie i se potrivește cel mai bine, încercând domenii precum organizare de evenimente, PR de trupe și televiziune. În ianuarie 2013, s-a filmat, tot cu telefonul, făcându-și o promisiune: “Ia să văd dacă poate ieși ceva din treaba asta cu vorbitul la cameră”. Au urmat o perioadă de glorie personală, proiecte, niște metrici atinse și șlefuirea unei identități a ceea ce însemna, pentru Anne de atunci, copilul Vlog-ul de Marți. A început să-și contureze o direcție pe niște teme precum: cyberbullying, educație, egalitate între sexe, toleranță, sex, relații.

 

Mihai Odoroabă

Mihai Odoroabă are 18 ani și nu se vede făcând altceva în afară de clipuri. De mic îi place să creeze povești, fie că personajele erau niște creaturi într-o bandă desenată, fie figurine luptându-se într-un univers plin de acțiune și magie. Frica de a posta un prim clip l-a obligat să studieze piața, până în 2017, când și-a luat inima în dinți. O vreme, a postat câte două clipuri săptămânal, până a simțit că poate îmbunătăți calitatea dacă scade cantitatea. În septembrie anul acesta, cu puțină experiență și împins de prieteni, s-a înscris la Next Big Vlogger. Poate fi găsit pe Instagram ca @mehigh0028 și pe YouTube căutând MeHigh.

Din culisele campaniei

Next Big Vlogger și-a propus să găsească noul star al online-ului românesc și să-i sprijine parcursul. De-a lungul celor două ediții, a făcut mult mai mult decât atât: a promovat mai mulți tineri creativi și fenomenul vlogging-ului, în general, despre care a arătat că e, până la urmă, o treabă serioasă.

Campania are două componente principale: competiția de talent pentru creatorii de conținut online, în care sunt implicați atât publicul larg – prin etape de votare online – cât și specialiști din diverse domenii, care jurizează, și promoția națională pe dozele de Coca-Cola create special pentru Next Big Vlogger, cu premii zilnice. În prima fază a concursului, pe site-ul competiției s-au primit înscrieri de la participanți din toată țara. Aceștia au ales în echipa cărui mentor și-au dorit să concureze. Fiecare mentor a selectat cinci clipuri care apoi au fost supuse votului public, apoi, în urma acestei etape, fiecare mentor și-a format echipa de doi concurenți: unul ales de public și celălalt ales chiar de mentor. După prima etapă, a urmat bootcamp‑ul – o experiență de învățare, distracție, muncă. Clipurile create în bootcamp au fost evaluate și, în finală, fiecare mentor a mers alături de un singur concurent, care a primit două noi provocări. Marele titlu a fost dezvăluit în cadrul galei și a fost câștigat de echipa care a obținut punctajul cel mai mare, format din votul publicului, numărul de vizualizări și notele primite de la juriu.

Pregătirea proiectului Next Big Vlogger a însemnat mai mult de șase luni de muncă, într-o echipă extinsă. Din ea fac parte Coca‑Cola România și îmbuteliatorul Coca‑Cola HBC România, care are, la rândul său, un rol esențial: succesul pe care campania l-a avut în magazine li se datorează, la fel și prezența pe piață a dozelor speciale Coca‑Cola din campanie, care au imprimate imaginile influencerilor. Din această echipă fac parte și mai multe agenții din grupul McCann – PR, digital, media – pentru a construi o campanie complexă: cu o promoție națională, o competiție de vlogging împărțită în cinci etape și o componentă importantă de BTL – bootcamp-ul și Gala.

Gala Next Big Vlogger 2 a avut loc pe peronul stației de metrou Titan, care a găzduit în premieră un eveniment de o asemenea amploare. Fiecare invitat a primit o cartelă de metrou specială, s-au urcat cu toții într-un tren Coca‑Cola și apoi cursa Next Big Vlogger s-a oprit la stația de metrou Titan, pe care invitații la eveniment au descoperit-o complet reamenajată și în plin concert Irina Rimes, în momentul în care trenul a intrat în stație.

Iuliana Nedelcu, Marketing Manager Sparkling Soft Drinks, Coca-Cola România

“Pe tot parcursul proiectului, urmărim ca el să genereze un conținut de brand de calitate și, în final, să consolideze legătura dintre brand, publicul țintă și creatorii de conținut online. Anul acesta, am lansat campania cu un roast în versuri al influencerilor, care a ajuns în YouTube Trending pe locul 11. Să fii poziționat în această secțiune e un lucru greu de obținut de către un brand. Dincolo de obiectivele de marketing, ne bucurăm să vedem crescând o comunitate în jurul acestui proiect și o nouă generație de creatori de conținut.” – Iuliana Nedelcu, Marketing Manager Sparkling Soft Drinks, Coca-Cola România.

Lavinia Chican, Senior Partner, McCann PR

“Vloggerii noului val știu deja, de la cei care fac asta dinaintea lor, că dacă muncești mult, poți transforma această pasiune într-o carieră. Chiar și în România. Ei se dezvoltă într-un mediu mult mai dinamic, care le oferă mai multe oportunități – cum este colaborarea cu brandurile – dar și provocarea unei competiții mai puternice. Ambele creează contextul pentru ca cei mai buni să ajungă acolo unde își doresc și să îi inspire pe următorii.” – Lavinia Chican, Senior Partner, McCann PR 

 

Echipele reunite din spatele campaniei Next Big Vlogger 2018

Coca-Cola România: Miruna Smeureanu – Marketing Director; Iuliana Nedelcu – Marketing Manager Sparkling Soft Drinks; Alexandra Caraulani – Social Media Manager; Giulia Burlui – Connections Manager; Constantin Bratu – Public Affairs and Communication Manager; Andreea Cîndea – Communication Coordinator; Andreea Coteț – Community Manager

MCCANN PR: Lavinia Chican – Senior Partner; Mihaela Dumitrașcu – Account Director; Maria Iordache – PR Manager; Simona Șimon – Creative Manager; Simona Ionești  – Digital & Influencers Specialist; Sorina Iordan – Senior PR Manager; Raluca Andreica – Copywriter; Mădălina Mihăilescu – Content & Digital Specialist; George Liloiu– Art Director; Sorin Bărbulescu – Graphic Designer

MRM//MCCANN: Adina Ciocan – Art Director; Iulia Boloca – Copywriter; Corina Ioniță – Senior Art Director; Ioane Enache – Senior Copywriter; Mihai Vasile – Senior Copywriter; Dany Manea – Technical Team Lead; Rocsana Marin – Senior Account Manager

MCCANN BUCHAREST: Jonay Sosa – Creative Director; Maria Carillo – Art Director; Andrei Mihăilescu – Copywriter; Amalia Jakab – Group Account Director; Mădălina Stoica – Account Manager

UM ROMANIA: Dana Chitrusca – Account Director; Oana Grigore – Senior Media Planner; Sandina Crisiarcu – Strategy Director; Victor Croitoru – CEE Strategy Director; Ramona Radu – Content Manager UM Studios; Andreea Gavrilescu – Digital Planner; Cristian Ene – Digital Lead