Analize CSR Tech

Ce resurse folosesc profesorii din România pentru cursuri online

27 apr. 2020 2 min

Ce resurse folosesc profesorii din România pentru cursuri online

Reading Time: 2 minute

Pe perioada suspendării cursurilor, începând cu 11 martie 2020, cadrele didactice au căutat resurse pentru a continua activitatea în mediul online. Astfel, cele mai folosite resurse sunt platformele de comunicare Zoom (21%), WhatsApp (23%), Google Classroom (13%) și Facebook (11%), potrivit unui studiu realizat de Fundația Orange România. 36% dintre profesori și directori susțin că au urmat cursuri de utilizare a instrumentelor digitale în procesul educațional iar cel mai des menționat curs de utilizare a resurselor digitale în rândul profesorilor participanți la studiu este CRED, urmat de webinarii și platforme de învățare la distanță.

Înainte de suspendarea cursurilor, 22% dintre profesori declară că foloseau laptopurile și 19% proiectoarele video. Aceste dotări se află în inventarul școlii și sunt accesibile deoarece sunt portabile și nu implică deplasarea elevilor în laboratoare dedicate activităților digitale. Doar 1 din 10 profesori utilizau site-uri și platforme digitale și doar 7% apelau la manualele digitale în activitatea la clasă.

„Încă de la suspendarea cursurilor, secțiunea Învățare și testare online de la Digitaliada a oferit resursele și instrumentele pentru continuarea învățării, predării și evaluării. 98% dintre cadrele didactice ne-au spus că secțiunea este folositoare în contextul actual, iar 95% dintre acestea își doresc să o utilizeze și după reîntoarcerea la școală. Aceste cifre  ne confirmă utilitatea ei pentru orice materie, atât la ora de clasă, cât și de acasă.”  a spus Amalia Fodor, director Fundația Orange.

Pe perioada suspendării cursurilor, 645 de școli și peste 3.900  de profesori și 16.500 de elevi continuă  procesul educațional pe secțiunea Învățare și testare online, lansată de Digitaliada la sfârșitul anului 2019. În perioada vacanței de primăvară, platforma a fost actualizată cu noi funcționalități și acum permite încărcarea unui număr mai mare de fișiere și extragerea de rapoarte ce sumarizează activitatea online a elevilor și a profesorilor. De asemenea, profesorii pot atașa, la corectarea temelor, atât feedback individual, cât și feedback general pentru întreaga clasă.

Studiul a fost derulat împreună cu compania Cult Market Research și a fost realizat exclusiv cu profesorii și elevii care nu fac parte din proiectul Digitaliada. La studiu au participat 603 elevi, profesori și părinți. O treime dintre cadrele didactice participante la studiu predau matematică, iar o cincime sunt învățători.  57% dintre elevi și 52 % dintre profesorii participanți sunt din mediul urban.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: