BizRemote by certSIGN

STUDIU: Ce cumpără românii online

Reading Time: 2 minute

Atunci când își fac cumpărăturile online, românii achiziționează mâncare și băutură, medicamente și produse de îngrijire personală și de curățenie. La coada clasamentului clienților magazinelor online sunt produsele cosmetice, electrocasnicele și îmbrăcămintea.

Românii din mediul urban care fac cumpărături online sunt foarte fideli acestui canal de cumpărare. Astfel, 61% dintre aceştia plasează comenzi online cel puţin o dată pe lună. Un sfert dintre aceşti clienţi fideli ai canalelor online au declarat că au făcut chiar mai des cumpărături online în ultimul an, cel mai probabil şi ca un efect al pandemiei de COVID-19, când oamenii au fost mai precauţi în a merge la cumpărături în magazine fizice. 

Magazinele fizice rămân însă tipul de magazin preferat pentru cumpărături (84%), în timp ce 16% dintre români preferă magazinele online. Categoriile de mâncare şi băuturi (96%), medicamente (92%) şi produsele de îngrijire personală şi curăţenie (91%) sunt cele mai achiziţionate din offline. În schimb, din online românii aleg să cumpere îmbrăcăminte şi încălţăminte (59%), electrocasnice şi electronice (52%) şi produse cosmetice (52%).

Avantajele shoppingului online sunt în primul rând legate de contextul pandemic în care încă ne aflăm (este mai comod – 59%, evitarea aglomeraţiei din magazin – 55%), dar şi în strânsă legătură cu preţurile produselor (pot fi comparate mai uşor ofertele – 52%, se găsesc preţuri mai bune – 48%).

„Shoppingul online câştigă din ce în ce mai mult teren. Cumpărăturile offline sunt asociate cu cumpărarea de produse alimentare, pentru cumpărăturile mărunte şi uzuale, dar şi pentru cele urgente, în timp ce shoppingul online este preferat pentru achiziţionarea cadourilor, a unor produse particulare sau atunci când vor să se asigure că găsesc cel mai bun preţ al unui produs. Principalele dezavantajele cu care se confruntă shoppingul online sunt legate de experienţă, produsele comandate pot fi diferite faţă de ceea ce comandă, şi de calitate, prin lipsa unei verificări şi testări ale produsului în prealabil”,declară Andrei Elvădeanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions.

Foto: © Andrey Popov | Dreamstime.com

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Sub 5% din organizațiile de pe glob au un nivel de pregătire „Matur” în materie de securitate cibernetică

Doar 3% din organizațiile de pe glob au un nivel de pregătire „Matur” în materie de securitate cibernetică, necesar pentru…

35 de secunde ago

Ahold Delhaize, deținătorul Mega Image, deschide un hub tehnologic în București

Ahold Delhaize, deținătorul lanțului de magazine Mega Image, anunță lansarea unui hub de tehnologie în București: AD/01. Compania își propune…

20 de minute ago

Bitdefender lansează Voyager Ventures, un program de investiții pentru startup-uri

Bitdefender a lansat Voyager Ventures (BVV), un nou program de investiții dedicat finanțării și dezvoltării următoarei generații de startupuri în…

31 de minute ago

Investitorii 2Performant aprobă planul de expansiune globală a companiei

Planurile de dezvoltare ale 2Performant au intrat în linie dreaptă după ce investitorii și-au dat acordul, pe 22 aprilie, în…

46 de minute ago

Fintech-ul Leanpay a atras în mai puțin de un an 100 de comercianți parteneri pentru soluția sa Buy Now Pay Later

Leanpay, unul din cei mai importanți furnizori de servicii Buy Now Pay Later 3.0 (BNPL) din Europa Centrală și de…

51 de minute ago

Edward Crețescu, noul Președinte al Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii

ANIS, Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii are un nou președinte în persoana lui Edward Crețescu, CEO Regista,…

58 de minute ago