Tech Interviuri

Tehnologiile care aduc viitorul

29 iul. 2025 4 min

Tehnologiile care aduc viitorul

Reading Time: 4 minute

Viitorul este aici! Cu o investiție de 1.500.000 de euro, noul showroom Kuziini Smart Hub a devenit un spațiu senzorial și experimental în care clienții pot testa live integrarea a câteva sute de dispozitive smart și pot vedea designul în acțiune la cel mai înalt nivel.

În spatele brandului cunoscut pentru mobilierul personalizat și integrarea soluțiilor smart home este Mădălin Tomescu, care vorbește pentru Biz despre ce presupune trecerea la un nou nivel.

Ce oferă showroomul Kuiizini din București?

Este un spațiu imersiv unde oferim mai multe soluții și servicii de design interior, produse de mobilier și echipamentele necesare într-o casă. Acoperim atât zona rezidențială, dar și HoReCa și proiecte complexe.

Noul showroom Kuziini Smart Hub este gândit ca o casă,  cu zone de zi,  dormitoare, bucătării, birouri, toate având integrate echipamentele de care are cineva nevoie. Ele sunt funcționale, se pot testa, astfel că oricine are parte de o experiență ca și cum ar fi în propria casă. Putem să stabilim exact dacă echipamentul ne satisface nevoile personale și nu mai există riscul să ne trezim acasă că nu este cel mai potrivit produs pentru noi.

Cum decurge interacțiunea cu un client?

Prima data avem o discuție deschisă în care căutăm să înțelegem nevoile. Nu este suficient să vorbim despre spațiu, ci căutăm să aflăm mai multe despre lifestyle, obiceiuri și gusturi. Ca parte a elaborării unui proiect complex, scanăm 3D spațiul, notăm toate dimensiunile și apoi propunem un design pe care-l analizăm alături de client.

Există o tendință de a se interveni în mod special la culori, însă după discuții, când este conturat foarte clar proiectul, nu mai au loc astfel de modificări pentru că totul este armonizat. Nimic nu este întâmplător, pornind de la o preferință noi o transpunem într-un proiect complex.

Cum experimentează un client amenajarea unui spațiu în etapa de planificare?

Este foarte ușor să vadă cum va arăta totul cu ajutorul ochelarilor VR pe care îi avem disponibili în showroom. Soluția de proiectare și prezentare cu ajutorul tehnologiei ajută clientul să înțeleagă mai bine rezultatul final. Una este să arătăm poze, în care nu-și dă seama de proporții, de spațiul liber sau cel ocupat, alta este să vezi totul direct proiectat în spațiul care se vrea amenajat.  

Care este bugetul pentru a avea o amenajare de acest fel?

Discutăm de soluții high-end, o zonă în care ne-am poziționat pe piață încă de la începuturile noastre, în urmă cu mai bine de 20 de ani. Asta înseamnă că nu avem clienți care să pună un criteriu financiar ca fiind prioritar. Vorbim de un cost de design, care implică o echipă complexă dedicată fiecărui proiect și experienței VR, iar la acest capitol vorbim de costuri care pornesc de la 40 euro/mp și pot depăși, în unele cazuri, 100 euro/mp, în funcție de complexitate.  Apoi se adaugă costurile pentru materiale, manoperă, echipamentele alese.

Avem mai multe lucrări complexe, în unele am pornit într-un spațiu de la zero și am integrat soluții de smarthone care merg inclusiv până la mobilierul inteligent.

Cum s-au schimbat cerințele celor care vin să solicite o amenajare interioară de calitate?

Sunt din ce în ce mai mulți clienții care își doresc servicii de specialitate cu o componentă tehnologică în designul interior.   Integrarea tehnologiei, în proiectele noastre, începe de la intrarea în casă, de la video-interfon la control acces și deschiderea ușii, până la controlul echipamentelor electrocasnice din bucătărie sau al altor dispozitive, cum ar fi televizoarele sau aspiratoarele. Vorbim de smarhomes meteo dependente, adică conectate la stații meteo și care își pot schimba setările în funcție de condițiile de afară – aici vorbim de aerul condiționat, centrala termică, jaluzele, lumini și alți parametrii doriți de proprietar până la un nivel la care putem vorbi de case autonome din acest punct de vedere.

Dacă înainte să investea mult în bucătărie, acum este un echilibru și se gândesc proiecte unitare. Nu mai sunt așa mulți cei care caută doar să fie în trend, ci își doresc confortul și apreciază proiectele gândite în perspectivă.

Ce parteneriate strategice ați făcut pentru a putea oferi aceste soluții?

Avem un parteneriat strategic cu Samsung, care ne permite să integrăm într-un singur ecosistem întreg controlul casei, inclusiv cu AI. Prin aplicația SmartThings se poate prelua controlul pentru echipamentele electrice de iluminat și electrocasnice, se poate monitoriza consumul energetic cu AI, se poate seta atmosfera perfectă și se pot adăuga ușor noi dispositive smart.

În showroom avem unul dintre cele două televizoare existente în toată Europa din noua generație Samsung Micro LED, care poate fi integrat, desigur, într-o amenajare premium.

Tehnologiile ABB  pentru case inteligente stau în spatele tuturor consumatorilor electrici, cu senzoristica necesară și comunicarea cu sistemul smart.

Lucrăm cu cel mai mare producător de plăci pe bază de lemn din lume, Kronospan, pentru că mobilierul este adesea creat special pentru fiecare amenajare.

Care sunt planurile Kuziini Smart Hub pentru perioada următoare?

Anul acesta ne concentrăm pe transmiterea unui mesaj pieței, beneficiile arhitecților în a lucra împreună cu designerii pentru construirea unor alternative durabile. Mobila nu trebuie schimbată ca hainele, nu ține de un trend. Kuziini își consolidează poziția ca brand de referință în zona mobilierului personalizat și al soluțiilor smart home.  După această etapă de educare, anul viitor ne propunem să ne concentrăm pe creștere și dezvoltare.


2021

Anul în care a deschis singurul showroom de bucătării din România operațional 100% digital

1.500.000 Euro

Investiția în extinderea Kuziini Smart Hub


Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 395 (15 iulie – 15 august 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: